Pyttis, usch förstår att ni måste vara helt matta efter det, vilken oro.
MalinK, även jag tyckte det var så fint skrivet och klokt tänkt!
AssarP, ja det var när vi hade läst det som vi började fundera på sömnmedicin, men jag tror eg. inte att vi kommer att komma ditän, jag är väldigt försiktig med mediciner öht och tror inte att jag skulle våga.
ni som inte orkar läsa mer om sömn kan hoppa över följande svarar lite till allihop medan min söta syster är ute och drar E i pilka så jag ska få vila lite.
Dagarna, vi har lagt om till ett sovpass som blir ca 2h (ca kl 12-14), han är väldigt trött hela fm, men nu ska vi köra på så ett tag. Han vaknar då med och jag har (tyvärr) sövt om honom med bröstet, medan R bara kan lägga sig bredvid om han är hemma. Vi har inte märkt någon skillnad på sömnen om vi har haft mkt aktiviteter eller lite, har det varit för mkt kan han ha svårare att varva ner och vakna oftare.
Nätterna, Jag har ju följt minsta motståndets lag några månader, så jag har lyft över E till min säng när han vaknar och har sedan inte orkat hålla på att lyfta tillbaka igen. Nu har maken gjort samma, men jag tror att E måste sova i sin säng om jag ska klara det när jag tar över nätterna igen, så jag ska försöka övertala honom att prova det. Ang. eget rum så finns två hinder, vi har ju en trea och R sover i arb.rummet och kan inte sova bredvid mig heller även om han har öronproppar, så alternativet är isf att jag (el R) sover i vardagsrummet. Andra hindret är jag själv, jag har så svårt att tänka mig att jag skulle kunna slappna av med E i annat rum, men jag måste väl Och jag själv är nog hindret i mkt kring sömnen, måste jobba med mig själv om jag ska fixa det.
Allvarligt är jag så trött nu som jag aldrig varit någonsin, orkar knappt släpa mig runt här hemma, ingen aptit och får tvinga mig varje minut att göra saker/hålla mig vaken. Börjar nästan bli orolig att det är något mer än nätterna, jag skulle tillbaka till läkaren nästa vecka om jag inte blev av med yrseln och huvudvärken för att undersöka mer noga.
Och så vill jag säga att jag verkligen beundrar er alla som kämpat så med nätter under många år nu! Ni är fantastiska!