Siggan: Det där med att inte gnälla och tjata hela tiden känner jag igen. Vissa dagar bara flyter allt här hemma och det är en sån glädje att få så mycket tid tillsammans med Stella, då brukar jag tänka att hon har varit så "lätt" att ha att göra med och när jag sen tänker något steg längre så inser jag att det egentligen är jag som har varit lätt att ha att göra med. När jag är glad och positiv så är ju hon också det och de dagar när allt är tungt, jag surar och tjatar, ja... då sätter ju hon sig på tvären så klart. Det är så enkelt, men svårt - man är ju bara människa - jag försöker jobba på det hela tiden men glömmer mig lätt när det kokar över.
Idag är det en kämpig dag. Jag är så trött, så trött och har dessutom fått en släng av feber, mannen är i sthlm och mamma som skulle avlasta blev också sjuk. Det kokade över i eftermiddags kan man säga och som alltför ofta nuförtiden var det mina tårar som tog över. Det brukar dock bli ett bra bryt för oss och vi kan prata mer sansat. Hoppas inte hon får men av det bara...