Åh nej vad jobbigt att alla barn fortsätter vara sjuka . Jag har sett solen flera dagar i rad så nu måste det väl ändå vara på väg att vända?
Mandra: Jag har nog inte kommit så långt ännu att jag kan tänka så positivt som du, men jag jobbar på det . Ofta när jag är på väg ut ur en mörk och deppig period brukar jag komma på att det hänger ihop med mycket annat. vi kanske har varit sjuka, det har varit en stressig period osv. och då brukar pusselbitarna falla på plats. Jag inser att det inte är mig det är fel på, det är inte fel på vårt förhållande eller det liv vi lever... vi har bara haft en tuff period och så vänder det och allt känns mycket lättare. Nu brukar jag kunna inse det här sambandet även när jag är mitt uppe i deppandet och jag tycker inte jag faller lika djupt längre. Jag vet att det är en tillfällig svacka och att det kommer vända, det blir mer uthärdligt då.
Vi4: Vad spännande med husköp, det låter toppen. håller tummarna för er!
Springcykel låter ju jättehäftig, det har jag aldrig sett. Stella har en tvåhjuling med stödhjul som vi glömt ställa in över vintern, undrar hur den mår där ute i snön? I somras trånade hon ju efter en sparkcykel och sparade själv ihop pengar till att köpa en, vilken lycka det var!
Apropå exem och torr hud förresten... Stella verkar ha klarat sig ganska bra, men hon blir lite torr och knottrig periodvis. Det är min stora skräck att hon ska drabbas, jag har själv LIDIT av exem i många år, men nu i vuxen ålder har det äntligen gett med sig. Mitt exem kom efter att jag varit väldigt sjuk i körtelfeber när jag var 7-8 år och det har varit ren tortyr periodvis. Så hemskt när man inte kan sova för att det kliar, inte kan sitta still i skolbänken för att det blir svettigt och kliar. Det var jobbigt att vara med på gymnastiken och duscha efteråt. Det var jobbigt att alltid se lite rödflammig ut och jag skämdes ofta. Räddningen för mig blev akupunktur som jag provade sista året i gymnasiet och jag blev helt bra. Jag har fått gå i omgångar med ett par års mellanrum, men nu är det nog 6-7 år sen sist.