• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • kaz

Nu har vi fått klarhet i läppen. Hon hade sugit på en stolpe (tillsammans med flera andra barn). Hon hade gnällt lite efter men de hade inte uppfattat att läppen svullnat upp. De har lovat att rapportera bättre nästa gång. Känns i alla fall bra att veta vad som hänt.

• Mandra

kaz > Ah, det förklarar i alla fall och jag hoppas de håller vad de lovat denna gång. Stackars liten, inte konstigt att hon hade ont.

• Frk Kanin

TAck alla ni för stödjande ord.

KAz: vad skönt det fanns en förklaring till läppskadan.

Det blir svårt att få familjen ställa upp och bidra till IVF när ingen tycker vi ska ha ett till barn.... sedan är det ju svårt att låna pengar till ngt som man inte ens vet om det ska lyckas.

LOTTO:..kanske är lösningen... hur mycket otur kan man ha egentligen.

• Milla C
    Ego: Är det någon som har tips på vad man kan göra för att lindra för en tiomånaders som har halsont? Jag har gett Alvedon, men när jag ringde sjukvårdsupplysningen så sa hon bara att "Ja, 37,7 (som är det han har) är ju deffinitivt inte högt när han är tio månader. Och snuva och hosta låter som förkylning. Det är barra att vänta ut halsontet. Det brukar gå över efter ett par dagar". Men han har ju ont NU! Trots Alvedon så kan han inte ens få i sig havregrynsgröt, och är så gnällig att jag måste ha honpm i famnen hela tiden. Det kombinerat med att Gabriel är ganska pigg - men vill ha massor av uppmärksamhet och är så pass medtagen fortfarande att han totalt bryter ihop när han inte får det gör att detta kan bli en underbar dag .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Mandra

Äter han välling? eller ammar? Ger du barnen sött? kan det vara gott att slicka på en isglass? Lite kallt och gott.
    Tyra svarar tusen gånger bättre på orala iprenen men jag minns inte hur stor och gammal man ska va för att få ta den?

• Milla C
    Mandra skrev 2010-02-24 09:56:45 följande:
    Äter han välling? eller ammar? Ger du barnen sött? kan det vara gott att slicka på en isglass? Lite kallt och gott. Tyra svarar tusen gånger bättre på orala iprenen men jag minns inte hur stor och gammal man ska va för att få ta den?
    Han äter välling, men inte ens det gick i särskilt bra. Han har inte fått sötsaker ännu - och ska gabriel vara någon "norm" så kommer det ta ett par år till innan han gillar glass . Ipren-suppar har vi hemma, jag ska nog prova det. Fast Gabriel blev helspeedad på Ipren han...
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Mandra

Milla C > Heh, ja det kan ju vara jobbigt. Vilya och Tyra har inte konsekvent gått igång på saker men de har båda reagerat med speed på både alvedon, ventolin och molipect vid enstaka tillfällen.

• kaz

Milla: Jag hade nog ändå prövat med glass. Kyla bedövar ju bra...

Frk Kanin: Ännu en stor kram i all denna stress. Jag vill inte tränga mig på men varför tycker inte er familj att ni ska ha fler barn?

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*