• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Vi 5

assar, det ska stå hon på första raden.

Mini, hoppas verkligen att det fortsatt i samma stil så att Stella får i sig vätska och mat och kryar på sig.

• malinkat

Så nu sover lillsnäckan!

Juni, ja vi började med det eftersom han började stöka så mycket både med pyjamasen och plockningen. Så har vi försökt undvika det där tråkiga som jag tycker jag säger 700 ggr om dagen: Om du inte... så... etc, utan säger helt enkelt att innan vi tittar på film så ska pyjamasen på och leksaker plockas. Kommer han inte till skott ändå förklarar vi att ju längre han väntar, dessto mindre TV-tid blir det. Men det brukar inte behövas nu, han har insett konsekvensen
    HUA vad med snö och kyla ni har tjejer!! Vi ska ju hem till Stockholm på söndag (om Lufthansastrejken inte förlängs....) så jag hoppas ni kan höja temperaturen en aning åt oss? Vi kommer ju frysa häcken av oss
  • malinkat

Förresten, igår på tåget när jag och A hade lämnat av kusin Elin, så var jag glad att alla runtom var tyskar och inte förstod svenska  Det satt en mörkhyad man lite längre bort - väldigt mörk - och Alfred utbrister (och pekar försiktigt..) Men MAMMA, vad har han GJORT???!? Han är ju jättemörk!!??  Lustigt bara, för det är ju inte första gången han ser någon som är mörk, hade också kompisar på förra dagiset som visserligen inte var afrikaner, men mörkare än oss. Men det är som att det inte gått upp för honom förrän nu

• Gladhannapanna

MalinK: FÖrstår att du tycker att det var bra att han pratade svenska!

Agnes mår bättre idag, hostar mindre och har mindre feber, Men natten var itne alls rolig... Maken valde att åka hem efter några timmar på akuten då A bara blev nerprioriterad. Hon var rätt risig ett tag men tydligen inte tillräckligt risig för att personalen skulle prioritera henne. Det värsta var tydligen när de tog tempen i rumpan, det grät hon en skvätt över imorse när hon vaknade!

Julia får bara fler och fler prickar och magen trasslar fortfarande, men hon är på gott humör så det är väl rätt ok ändå.

Hoppas på att kunna lämna A på förskolan imorgon.

• Agronom

Februari borde avskaffas!!! EN riktig skitmånad!!

Här hemma är det nu bara jag som är sjuk: hosta och ögoninflammation!

KRYA PÅ ER ALLA!!!!

• Agronom

Februari borde avskaffas!!! EN riktig skitmånad!!

Här hemma är det nu bara jag som är sjuk: hosta och ögoninflammation!

KRYA PÅ ER ALLA!!!!

• Minimalla

Jag tror Stella blir hemskt besviken om vi avskaffar februari eftersom hon missar sin födelsedag då . Det fortsätter åt rätt håll här hemma. Nu är det mer som en vanlig förkylning och förhoppningsvis är hon frisk på onsdag då hon fyller år och till helgens kommande kalas.

Hoppas alla andra små sjuklingar också kryar på sig nu, februari är ju snart slut.

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Minimirakel BF 100813 ♥
  • Gladhannapanna

Aggis: Glömde svara på din fråga om framfall; Man ska ha fött de barn man vill ha innan operationen, annars får man förmodligen göra om den. Man ska itne föda vaginalt efter en sådan op i alla fall.

Gynekologen sa att man måste ta lagom mycket för annars kan det bli för tight för samlag, vilket är extra viktigt när det är en så ung person som jag! Kul att kallas ung!

• Milla C

Nu ska vi snart iväg till läkaren. Jag vill kolla upp Gabriel eftersom det piper om honom när han andas. Naturligtvis är han hur pigg som helst just nu, så som vanligt kommer läkaren titta på mig och tänka "överbeskyddande mamma som kommer hit i tid och otid".:-/

När jag ringde förskolan i morse verkade det som om det var en hel epedimi med hosta och hög feber där...

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*