• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Vi 5

Grattis till Tyra i efterskott!

Kramar till sjuklingarna och deras föräldrar. Jobbigt med oro och nattvak.

Städning, det låter som att ni alla jobbar med det, det är ju toppen! Jag tänker att det nog är en sådan sak man kommer få jobba med hela deras hemmaboende tid Hua. Just nu har Edvin fattat att ordet städa betyder att man ska stoppa tillbaka saker och gör det glatt om man ber honom. Men det gäller att vara snabb för han plockar snabbt fram sakerna igen om man inte stänger skåpen, tar bort lådan osv.  

Assar, svårt när han gillar att ta ansvaret, jag tänker att det kanske inte är så farligt i så fall, tänker så (som det låter att du själv är inne på) att ni kanske bara ska fortsätta tänka på att uppmuntra henne för annat så att hon får bekräftelse på olika områden i livet och inte bara/mest för "duktigheten".

• Minimalla

Mandra: Imorse var jag nära på att ge upp (hur man nu gör det) och till slut grät jag och stella ikapp i soffan. Hon har bara druckit mindre och mindre och vägrat äta fastän hon har bett om mat så har hon inte lyckats få in den i munnen. Jag bröt ihop efter att hon spottade ut en mikroskopisk bit päron som malt runt i munnen en lång stund. Hennes läppar var trasiga och blodröda och påminde mig så mycket om Lillys läppar som lyste så rött att de såg målade ut. Men sen vände det efter någon timme efter mer alvedon och Stella ville spela på datorn och det fick hon om hon gick med på att dricka några klunkar cola och äta en bit päron. När hon spelade fick jag peta in bit efter bit och till slut hade hon ätit upp en helt pyttelitet päron, vilken seger! Då hade hon inte ätit sen lunch i onsdags. På eftermiddagen fick hon plötsligt tillbaka aptiten och beställde pasta med ketchup och åt en hel portion. Sen har hon knaprat några munsbitar pizza och en halv minibaguette så nu tror jag äntligen det har vänt.

Hoppas Tyras hosta lämnat för gott!

Milla: Hoppas det vänder för er också snart! Visst skulle man byta plats om man kunde.

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Minimirakel BF 100813 ♥
  • Milla C
    Mini: Jippie! Hoppas att det verkligen vänt för Stella och att hon snabbt är sig själv igen . Gabriel har faktiskt lyckats få i sig 190 ml välling med hostmedicin och Alvedon nu i kväll, så början av natten ser hoppfull ut iaf. Tyvärr har Lucas också fått feber, men hostar inte alls lika mycket som Gabriel. Jag sover på en madrass på golvet i Gabriels rum i natt, och imorgon ska jag ringa om en läkartid.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Mandra

Minimalla > Stackars lilla Stella och stackars dig. Vet precis hur orolig man blir. Vad skönt att du fick i henne päron och dricka tillslut. *varm kram* till dig.  Jag hoppas att ni båda kan sova gott inatt så ni får hämta lite nya krafter.

Milla C > Yey vad gott med Gabriel, nu bara måste det vända för honom. Och hoppas det stannar vid lite feber för Lucas så han imorgon redan är sig själv igen.

Själv satte jag mig på träningscykeln. Kände mig lite låg och kunde lixom inte helt skaka av mig det. Jag råkar ju tro på det där med att rörelse i kroppen hjälper att förändra sinnesstämningar. Jag fäste blicken högt och la på mig ett leende. 20 minuter räckte så kände jag igen mig igen.

• Gladhannapanna

Läser om alla sjukdomar som härjar i tråden och lämnar mitt eget bidrag:
    Julia har fått vattkoppor, tack och lov ganska lindrigt och verkar inte så påverkad. Magen är fortfarande långt ifrån bra, men inte lika illa som för några dagar sedan. Inga problem med aptiten dock. Får både febernedsättande och tavegyl.

Agnes hade krupphosta igår som har övergått i astma idag, dessutom hade hon hög feber på förmiddagen som inte gav sig förrän hon fått både ipren och alvedon. HOn har druckit massor men knappt ätit. Nu är hon med maken på barnakuten för att astman inte gav med sig utan hon bara hostade, hostade och hostade...

Ser inte fram emot en vecka med småfebrig Agnes och vattenkoppig Julia, jag kommer att klättra på väggarna och tjata och vara osams med barnen mest hela tiden...

Sedan vi bestämt oss för ny hållning kring A's ätande har vi faktiskt bråkat mindre, främst på morgnarna. Jätteskönt!!!

• kaz

Nej, nu hoppas jag på friska bran. Stackars alla sjuklingar! KRAM till trötta och orliga mammor!

Mandra, du är underbar. Själv, när jag kände mig deppig igår, så bråkade jag med maken och låste in mig och bölade i badrummet... Moget och konstruktivt - NOT!

• Serendipity

februari alltså... fy fan för alla sjukdomar!!!
    Här är det också hosta och snor och mer snor och alvedon.

• kaz

Ha, ha lyssnar på barnens konversation från sovrummet.

Simon: Men Sara, jag pratar på svenska. Mamma, Sara pratar på engelska

• malinkat

Men fy vad en massa sjuklingar! En STOR varm kram till alla tappra barn och lika tappra föräldrar..... hoppas alla blir bättre på stört! Elvira fick också öroninflammation förra veckan, efter Alfred, men nu verkar det som att vi alla har det rätt ok.

Med städhjälp av de små - vi har infört att efter middagen och innan TVn är tillåten, så ska A ha sin pyjamas på sig och plocka leksaker. Inte allt, vi hjälps åt, men han kan tex få legot och klossarna i uppgift.
    Nu sitter det en fröken här som inte alls vill att mamma ska sitta här, så... hej för nu!
  • Piggley Wink

malin: Det låter ju som en bra vana att man ta upp leksakerna innan man tittar på TV! Här brukar vi också hjälpas åt innan vällingen, inte lika uttalat men ungefär samma regel...

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*