• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Mandra

Milla C > Så bra att du tog dig iväg. Då får vi hoppas han är på benen snabbt och gott att Lucas inte verkar snappat upp den värsta versionen av förkylningen.

kaz > Yey, shopping till dig själv. Nu gör du framsteg ! Jag får spara på shoppandet då Tyra fyllde denna månad och nästa fyller Vilya.

malinkatarina > Vilka finingar du har och som jag skrev i din GB, ditt fotointresse lyser verkligen igenom.

• malinkat

Tack sötaste Mandra

Och hejja Kaz - svårt att shoppa till sig själv när man har barn
  • Vi 5

Kaz, vad härligt, det skulle jag med behöva, har nästan inget att ta på mig nuförtiden. Milla så där var det när vi tod blodprov på Edvin förra veckan, fick tvångshålla handen och han tjöt i hödgan sky, Sköterskan var inte så jättepedagogisk, frågade varför han "blängde så surt på henne" och sa åt honom att "nu får du le mot mig" när det var klart. Hon höll motvilligt fram en ask med bokmärken och när E bara tittade (han har ju aldrig sett sådana) fräste hon ska du inte ta ett nu då. Märkligt beteende. Sirre, jag med, har varit så dålig på att dokumentera nu. Har inte heller ordnat med foton eller så på länge. Usch, så trist. Det lät som en toppenidé med dagboken och just att den skulle kunna ligga framme. Pyttis Mandra, vilken uppläxning Det lär nog bli mer av den varan tänker jag med dina finurliga tjejer. Jag sällar mig till sjuklingsskaran, var på VC idag, har ju haft sprängande huvudvärk i ansiktet i 3 veckor oc ont i hela skallen sedan början av januari, dessutom varit väldigt yr, måste hålla i mig när jag ska gå ibland. Och det var visst inte så konstigt att jag känner mig sjuk och trött. Dels har jag en ordentlig bihåleinflammation, med påverkan på örat och alla slemhinnorna och dels en halsfluss som dock som tur är verkar hålla på att läka ut, men hon sa att den kunde blossa upp om jag inte tog det lugnt. Dessutom hade jag låga blodvärden och höga infektionsvärden. Har nu fått antibiotika, avsvällande tabletter och sjukskrivning veckan ut, med stränga order om att ta det lugnt. Det kändes rätt så skönt att hon var så bestämd iaf. Och nu känner jag mig plötsligt jättesjuk

• Vi 5

Nu åkte alltihopa ihop, redigerar lite så ni kan hoppa över ovanstående

Kaz, vad härligt, det skulle jag med behöva, har nästan inget att ta på mig nuförtiden.

Milla så där var det när vi tod blodprov på Edvin förra veckan, fick tvångshålla handen och han tjöt i hödgan sky, Sköterskan var inte så jättepedagogisk, frågade varför han "blängde så surt på henne" och sa åt honom att "nu får du le mot mig" när det var klart. Hon höll motvilligt fram en ask med bokmärken och när E bara tittade (han har ju aldrig sett sådana) fräste hon ska du inte ta ett nu då. Märkligt beteende.

Sirre, jag med, har varit så dålig på att dokumentera nu. Har inte heller ordnat med foton eller så på länge. Usch, så trist. Det lät som en toppenidé med dagboken och just att den skulle kunna ligga framme.

Pyttis

Mandra, vilken uppläxning Det lär nog bli mer av den varan tänker jag med dina finurliga tjejer.

Ego; Jag sällar mig till sjuklingsskaran, var på VC idag, har ju haft sprängande huvudvärk i ansiktet i 3 veckor oc ont i hela skallen sedan början av januari, dessutom varit väldigt yr, måste hålla i mig när jag ska gå ibland. Och det var visst inte så konstigt att jag känner mig sjuk och trött. Dels har jag en ordentlig bihåleinflammation, med påverkan på örat och alla slemhinnorna och dels en halsfluss som dock som tur är verkar hålla på att läka ut, men hon sa att den kunde blossa upp om jag inte tog det lugnt. Dessutom hade jag låga blodvärden och höga infektionsvärden. Har nu fått antibiotika, avsvällande tabletter och sjukskrivning veckan ut, med stränga order om att ta det lugnt. Det kändes rätt så skönt att hon var så bestämd iaf. Och nu känner jag mig plötsligt jättesjuk
  • Piggley Wink

Usch Vi4, det där lät inte kul alls Hoppas det vänder fort nu när du fått hjälp. Och KÄN DIG SJUK för ingen tackar dig om du inte gör det Kram och god bättring!

• Milla C
    Vi 4: Vi hade tur nog en jättepedagogisk Labbpersonal, som tyckte att Gabriel var jätteduktig trots att han skrek i högan sky. Han fick t om TVÅ klistermärken av henne .
    Och gör nu som läkaren sa till dig och ta det lugnt. Det är som sagt var ingen som kommer att tacka dig för att du sliter ut dig med en massa infektioner i kroppen. (Inte maken heller även om han skulle vara som min är och inte riktigt fattar att även frugan kan vara sjuk)
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • kaz

Vi4: Vännen, hoppas att du ligger nerbäddad nu! Kram och krya på dig!

Sara kom hem med en fläskläpp idag. När maken frågade på dagis vad som hänt så svarade 2 olika personal att allt hade gått så bra och inget hade hänt... Öh, tror de inte att vi ser att hon slagit sig??? Det är 2:a gången detta händer. Det är helt OK att de inte vet vad som har hänt för man kan inte hålla koll till 100% men att de låtsas som inget har hänt alt. inte själva ser att hon slagit sig känns inte OK. Laddar inför morgondagens samtal... Eller vad tycker ni? Överreagerar jag?

• asap

kaz - Jag tycker inte alls att du överreagerar. Särskilt inte om det är andra gången det händer! Som du säger, man förstår ju att de inte kan vara med och se allt, men att låtsas som att allt är bara fint..?

• Mandra

Vi 4 > Herregud vännen! Vad bra att du gick till doktorn. Inte konstigt att du känner dig urlakad och yr. Jösses, lägg dig ner och bli ompysslad. Det är som med gravidläge när man har multipla infektioner i kroppen. Sambon ska passa upp en med praliner och veckotidningar Mjölka det ordentligt nu
    hihi, nä men krya på dig och jag hoppas att du snabbt svarar på antibiotikan.

kaz > Jag håller med assar, jag tycker inte det är ok om de mörkat det, nu vill jag ju inte tro att dom gjort det, att ngn personal gör en sån sak och alternativet känns ju inte så bra heller. Fläskläpp borde ju inte ha gått dom förbi. Men för att veta säkert vad som hänt så ska du såklart fråga. Kan ju va så att hon slagit sig och dom tröstat men missat fläskläppen.
    Hade det varit Tyra så hade jag absolut frågat vad det var frågan om, speciellt om det skett förut.

• kaz

Bra! Nej, det känns inte OK. Sara var ledsen här hemma och ville länge sitta i mitt knä. Sedan ville Simon leka med lera så då kom hon igång. Nej, jag tror inte att det är ngt allvarligt som hänt. Fläskläpp är inte hela världen men det är ju självklart att man direkt frågar vad som har hänt när man ser att sitt barn har gjort illa sig. Jag tycker att det är konstigt att personalen inte vet vad de ska svara på en sådan fråga. De verkar inte ha ett bra system för att lämna över info till den personal som är sist kvar. Kram på er!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*