• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Milla C
    Frk Kanin: Vilket fint firande av Adéle{#lang_emotions_heart}. Jag gråter jag också när jag läser om det.

Men vilken chock att behöva betala en tio år gammal skuld på så mycket pengar på en gång ! Förstår att det känns ganska grått just nu. Hoppas att det finns en utväg för er att få ihop pengar till IVF:en.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • M73

Frk Kanin; Låter som ett jättefint firande - men ang motgångar så tycker jag baske mig att det räcker nu! Jag hoppas att det här är botten och det bara bär uppåt framöver. Kram!
    Milla; om ni inte hunnit iväg nu kan jag meddela att det finns en samlingsvolym "stora boken om Halvan" Testa Mulle Meck med? och Castor förstås.. Det finns några Castor med på rean, jag har beställt "Castor bakar" men favoriten är "Castor målar" Så den funderar jag på att köpa till födelsedan..
    Har baxat barnvagn+ståbräda genom modden. Tur att hunden går själv och underbart att solen skiner och det droppar från taket. Det kanske finns hopp om en vår iår med?

• Minimalla

Frk Kanin: jag vet inte vad jag ska skriva . Jag tycker det räcker mer än väl nu. Blir så fruktansvärt ledsen för er skull. Finns det något sätt ni kan få fram pengar på till IVF? Kan man behandla på avbetalning? Jag önskar att det kunde vända någon gång och är det någon familj som verkligen förtjänar att komma iväg på en utlandssemester så är det väl ni. Så orättvist och tungt.
    Det låter som ni hade ett väldigt fint firande för Adèle, så fint att övrig familj och vänner ville vara med och fira.
    Många kramar!

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Minimirakel BF 100813 ♥
  • kaz

Frk Kanin: Först och främst vill jag säga att det låter som ett fint firande av A. Sedan önskar jag att jag kunde göra ngt för er! Nu får det räcka med dåliga nyheter. Blir helt mållös. Varmaste kramarna!

• malinkat

Frkn Kanin, bort med alla motgångar! Som Mini säger, man vet inte vad man ska skriva, känns så fruktansvärt orättvist när det tunga och svåra lägger sig i lager på lager hos en och samma familj. Men en sak angående skulden - en kompis till mig fick ett brev från Försäkringskassan där det stod att de skulle betala tillbaka drygt 100 000 kr för föräldrarpengar som var fel utbetalda (de var i utlandet) fram till två år tillbaka i tiden. De skulle betala inom 2 veckor!!!!  De bestred det orimliga i att behöva betala tillbaka så snart - och fick rätt. Kolla hur det ligger till (om ni inte redan gjort det) - KAN de kräva pengar 10 år senare? Och kräva att de betalas in bums? Usch, känner med er, det är riktigt mycket pengar!!!!!

Adele fick ialla fall ett fint firande, skönt att familj och vänner ville sluta upp!.
  • Mandra

kaz > Vad skönt att du rört om i grytan så de pratar med varandra. Jag hoppas att eftermiddagen varit mer fruktsam i fråga om svar och ursäkter.

Frk Kanin > Så otroligt tråkigt med en sån restskatt   Kan du söka något stipendie kanske? Önskar jag kunde göra något för er. Jag återkommer på onsdag då jag vunnit drömvinsten på lotto
    Lät verkligen fint erat firande av Adéle. Sorgligt men vackert {#lang_emotions_heart}

• Siggan

kaz: Hoppas det går bra med fläskläppen.

Frk kanin: Vilken otroligt tung situation. {#lang_emotions_cry}

På torsdag ska A ha OS på fsk. Det blir skidåkning, "backhoppning", "curling", "skidskytte" och pulkaåkning. Nästan så jag har lust att vara med som åskådare. {#lang_emotions_laughing}

en svensk tiger
  • Agronom

Go kväll!

Vi4: Krya på dig och ta hand om dig!!!

Kaz: Jag hade blivit skogstokig och bett att få prata med förskolechefen då tillsynen uppenbarligen har brister eftersom det har hänt flera gånger att de missat olyckor. Kram på Sara!

FRK kanin: Usch finaste Kaninen!! Vilket helsike ni har hamnat i!!! Måste ju gå att få uppskov med betalningen och att ni kan dela upp IVF kostnaden.. Nu måste botten vara nådd och det kan bara bli bättre!!

Tycker ni ordnade en jättefin dag för A!!!

Varma kramar till er alla!!!!

• Drutten74

Frk Kanin - Inte heller jag har några ord. Men tänker att IVF-kostnaden är så liten i sammanhanget med skatteskulden, så den kan tas med i lånet på något vis, eller om ni kan låta just det av någon förälder. Ni har ju haft npg med hemskheter nu, så då borde det bli ett lyckat IVF mitt i allt elände. *KRAM*

Riktigt fint firande av A! Förstår om det blev mycket känslor.

Kram till alla sjuklingar också!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*