Inlägg från: Agronom |Visa alla inlägg
  • Agronom

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Hej på er mina fina vänner!!!

Har inte glömt er men dagarna bara rusar iväg...!! Jag har inte varit inne på länge men jag kikar in då och då för att hålla mig uppdaterad vad som händer. Hoppas jag kan hänga här med er trots att Ella är född i januari 2007

Mini: Grattis till nya bebisen och en stor kram för fina Lilly !!!

GBG: Snart dags för 3:an! Spännande!! Tänker på dig!

FRk Kanin: Vi var på kö för IVf när vi jobbade på att bli gravida med Ella och jag ahde absolut kört på om jag var du!! Annars hade man bara ångrat sig tror jag! Var gör ni utredningen? Jag gick ju först på Mama Mia men böt till Octavia som var mycket bättre tyckte jag. Sedan var vi på Sophiahemmet för inseminering och så blev jag gravid mellan 2:a och 3:dje insemineringen. Håller tummarna för er!

Milla: Håller tummarna för ditt jobb!!

Med mig och tjejerna är det bara bra! Selma är redan 14 månader och Ella fyllde 3 år i januari. Nu är maken pappa-ledig och jag är arbetslös vilket är segt! Har säkt en massa jobb men det verkar vara svårt. Var på intervju innan jul på 2 jobb som jag verkligen ville ha men de gick bägge till internt säkande och detta nederlag knäckte mig rejält. Jag grät i dagar vilket jag aldrig brukar göra...

Vi kan verkligen tänka oss en 3:dje bebis men vill vänta 2 år och då är jag 39 år och det kan vara försent men då får vi vara nöjda med våra 2 tjejer. Jag känner att jag inte är färdig med att vara gravid, amma och snusa på en liten nyfödd...

Många varma kramar till er alla! Jag ska vara inne oftare nu!!!

• Agronom

Halli hallå!

Vi säger också snippa här hemma och jag är mycket noga med att titt som tätt säga (när det diskuteras av Ella) att det är lite synd om killar som inte har snippa för jag har läst att det är så vanligt att föräldrar säger "tjejer har inte snopp, killar har snopp" o dyl vilket gör att man sätter snoppen som normen och stackars oss som saknar snopp.

Mandra: Ska verkligen tänka som ditt förslag när jag söker jobb. Har blivit kallad på intervju idag på en tjänst som foder inspektör som jag tror att jag verkligen skulle tirvas med MEN det är resor varannan vecka med övernattning mån-tors....(fick reda på det idag) och det är ju helt ohållbart när man har familj och barn !!! Ja, ja går på intervjun och ser vad de säger.

ANg framfall....Mina slidväggar faller fortfarande in och ned så jag ser dem tydligt om jag kikar med spegel. Har väl slarvat lite med knipet men jag undrar hur mycket man igentligen kan träna väggarna..? Kommer man någonsin se ut som pre-babies när man inte såg tillstymmelse av slidväggarna? Vad avgör om man får framfall av livmodern eller ej?

Tack för alla välkomnande rop ! De värmer!

• Agronom

Mandra: underbar liten tjej!

Ang min intervjuv så finns det ju inte på världskartan att jag tar det om det är så mycket övernattningar....Då kan ju jag och maken skilja oss lika väl för så lite kommer vi ju att ses och jag har verkligen inte kämpat i 2 år för att bli gravid och sedan vara i från min älsklingar 6 månader om året.....Att män gladeligen skulle ta en sådan tjänst utan att blinka är ju sorgligt både för dem och för barnen...

Vi4: Du måste få sova!! Stå på dig och träna dig själv längre och längre stunder med att släppa kontrollen. Jag är likadan!

• Agronom

Frk Kanin: Du gjorde helt rätt med annonsen! TÄnker på er på söndag!

Pyttis: Men är det slidväggarna som du menar att du ska åtgärda? Mina hänger inte ut men man ser dem ju när man kikar upp i Mumindalen vilket man inte gjorde innan jag födde Ella. Fasiken min BM sa ju att man kunde träna upp det emd knip men givetvis kan man ju aldrig se ut som innan barnen...

ANg jobb så fick jag ytterligare en "sten i huvudet" idag...Jag har hoppats att få chans på tjänst på det arbete jag hade när jag var gravid med Selma men nu har jag hört att de bara anställer dem som har erfarenhet av handdator (vilket började användas då när jag var hemma med Selma).....Va fan!!!! Jag får inga doktorandtjänster för det är så länge sedan jag tog examen (8 år, när jag var nyexad så hade jag för lite erfarenhet) och nu kan jag inte komma tillbaka till min gamla arbetsplats för att de införde ett nytt arbetssätt när jag var hemma med Selma och då saknar jag den erfarenheten. Man kan ju tro att man måste vara nobelpristagare i fysik för att klara av att lära sig handdatorn....Tycker det är helt sjukt hur konservativ arbetsmarknaden är!! Man ska vara nyexad med 20 års erfrenhet av den senaste tekniken och insatt i de senaste rönen som kommer i morgon.....dvs någon jäkla overklig fiction-människa. Usch är så bitter och ledsen!!!!

Kram på er, nu ska jag gå och dra något gammalt över mig!

• Agronom

HÄrlig fredag på er!

Mini: Usch! Det är verkligen inte roligt när ens barn är sjuka men kalas att ni gick dit med urinprovet så de upptäckte vätskebristen! Krya på Stella!

Pyttis: Okej, då kanske jag också borde kolla upp det...Hade du besvär? Tog du kontakt med gynekolog eller din BM på MVC? Vi vill ju försöka att få en 3:a om några år kan man ändå göra op på sliväggarna?

M73: Jo min anställning gick ju ut den 31/12 och Selma föddes den 3/12. Hade jag inte fött barn så hade min anställning gått över till Proffice under de första månaderna på 2009 ( sedna hade jag fått gå tillbaka till min gamla arbetslats för ytterligare visstidsanställning) och då hade jag fått lära mig handdatorn..>>Skulle vilja bråka men då bränner jag ju alla mina chanser för anställning där i framtiden.

Assar: Kram och tack! Jag har krypit fram nu

Drutten: Jag hörde detta från en gammal kollega som fick fast tjänst där när jag gick på mammaledighet (finns en inofficiell turordning...) och jag vet att de har anställt 2 st redan (utan att utlysa tjänsterna vilket inte heller är tillåtet på statliga verk vad jag vet...) som jobbade säsongen 2009 och d fick lära sig handdatorn. Jag håller dock med, ser inga skäl till varför inte jag skulle fixa att lära mig handdatorn men de tycker väl att det är enkelt att ta in dem som redan kan....Jag funderar på vart jag skulle kunna vända mig för att gå och lära mig handdatorn privat och sedan kunna skicka in en ny CV till mitt gamla jobb.

Kram och trevlig helg på er!

• Agronom

Februari borde avskaffas!!! EN riktig skitmånad!!

Här hemma är det nu bara jag som är sjuk: hosta och ögoninflammation!

KRYA PÅ ER ALLA!!!!

• Agronom

Februari borde avskaffas!!! EN riktig skitmånad!!

Här hemma är det nu bara jag som är sjuk: hosta och ögoninflammation!

KRYA PÅ ER ALLA!!!!

• Agronom

Go kväll!

Vi4: Krya på dig och ta hand om dig!!!

Kaz: Jag hade blivit skogstokig och bett att få prata med förskolechefen då tillsynen uppenbarligen har brister eftersom det har hänt flera gånger att de missat olyckor. Kram på Sara!

FRK kanin: Usch finaste Kaninen!! Vilket helsike ni har hamnat i!!! Måste ju gå att få uppskov med betalningen och att ni kan dela upp IVF kostnaden.. Nu måste botten vara nådd och det kan bara bli bättre!!

Tycker ni ordnade en jättefin dag för A!!!

Varma kramar till er alla!!!!

• Agronom

Grattis TRollet!

Pyttis: Vi har nog alla varit i den situationen som du var i idag..Du är INGEN skit morsa!! Kan bara hålla med att i så fall hade du inte ens reflekterat över att situationen blev fel. Det är ju bra att vi ahr ambitionen att vara perfekta föräldrar men det kan nog vara bra att barnen ser att man inte alltid är perfekt och det måste vara ok det med.

Milla: SKIT också!!!!

• Agronom

Hej på er!

Milla: Tycker gott du kan ringa och tjata på dem när det är du som har blivit lidande av detta slarv från deras sida.

Mandra: Usch vad otäckt! Ella satte ofta i halsen när hon var 0-1,5 år men hon har aldrig matvägrat. Tror dock att om något fastnat så skulle hon ha feber och ha mycket mer ont. Tycker absolut att du ska kolla upp det! Såg ni att hon fick upp biten?

FRK Kanin: Håller tummarna och tänkte på er idag!

Pyttis: Lycka till i morgon!!

Blev så förbannad idag!! Var på intervju för en intressant tjänst men där man kommer resa 5 dagar i veckan varannan vecka så det är ju helt ohållbart när man har småbarn och vill träffa dessa barn. Nör jag ringer min mamma för att berätta ås säger hon: "Men var det inte så bra betalt så att det uppväger"....VAAAAAAAAAAAAAAAA??? Jag svarade "Det ska vara väldigt hög lön om jag ska tycka att det är värt att vara från Ella och Selma varannan vecka" då säger mamma "Jaha" Blev fruktansvärt ledsen! Hur kan hon tycka att det skulle vara ok för mig och mina barn att vara ifrån varandra halva månader....En kille med samma tjänst hade 200 resdagar....Helt orimligt i min värld när man som jag har barn!

• Agronom

GRATTIS GBG!!!!! Underbar liten lille-man !

Vi4: Härligt att nätterna börjar vända.

• Agronom

Grattis Assar! Ja vi är många mars-mammor här inne

Pyttis: Vilken tur att du fick komma och bra att de tittar på A ordentligt!

Usch i dag är jag väldigt bitter och deppig ang jobb...Alla länsstyrelser runt om landet söker nu min tjänst men inte just min länsstyrelse...De ful-rekryterar internt och svarar inte alls på mina intresseansökningar (2 hitills)...Usch jag är så bitter-butter och besviken på att ingen av mina gamla arbetskollegor tjoar för mig. Känns inte så kreativt och jag önskar att jag inte hade brytt mig utan istället hade tänkt "ja men det är deras förlust, det kommer något bättre"....BLÄÄÄ

• Agronom

Hej på er !

GRATTIS ASSAR till jobbet!!!

Mini: Fursäkta ska bli mitt nya ord

Allt är bra med oss. Selma är nu inskolad på förskolan och det har gått helt utan några bakslag. Det är som om hon alltid har gått där. Hennes ansvarspedagog sa att det var den lättaste inskolningen han varit med om i sin karriär. Känns bra tt hon känner sig trygg. Ella trivs som fisken på stora avdelningen och ahr fått hänga med på utflykter och Mulle Jag söker fortfarande jobb och hade ett mindre sammanbrott för några veckor sedan när jag hade sökt min gamla tjänst på mitt gamla jobb, varit på intervju och träffat nya chefen och sedan fått beskedet att jag inte fick tjänsten för att jag fått dåliga referenser (vilket var helt nya uppgifter för mig) från någon på min gamla avdelning...Personen hade sagt att jag "inte var så effektiv"...Hallå, jag var medel-höggravid och jobbade 75% och ändå hann jag med det jag var ålagd att göra...Jag blev jätteledsen då det känns som ett riktigt påhopp som förstör så mycket för mig. Mina andra referenser var jättebra...Hur gör man nu? Jag måste ju ha referenser från denna tjänst då det är en viktig merit men jag vet ju inte vem det är som ger dåliga betyg...Tror inte att det är en offeciell referens utan en som snackar skit men jag vet inte till 100%. SURT!

Någon som vet hur det går för Frk Kanin? Tänker ofta på henne!

• Agronom

GRATTIS MILLA!!!!!!!!!!!!!!!!!

Någon som hört från Frk Kanin?

• Agronom

Hej allesammans!

Är inne en kort sväng bara, bruka rinte bli så ofta då tiden inte räcker till riktigt med Ella 6 år och Selma 4 år. Vi väntar en trea, en bror, i maj-juni och det känns fantastiskt roligt!

TÄnker ofta på er alla och den resa vi följt varandra på! Det betydde oerhört mycket med ert stöd i alla väder!!!   

KRAMAR

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*