Vi4, vad skönt att ni kan dela på bördan mitt i eländet! För det är verkligen ett elände när man inte får sova!!! När Alfred slutade amma på natten fortsatte han vakna ofta rätt länge, i perioder - men han slutade också amma vid 4 månaders ålder eller så, frivilligt. Och vi valde att inte börja med flaska eller annat på nätterna, även när han började vakna mer. Ofta var det nappen som åkte ur - och en period vaknade han en gång i timmen. När han var dryga året vaknade han ca 1g per natt, helt godkänt. Nu, snart 4 år, vaknar han fortfarande periodvis, 1 gång. Då går vi tillbaka med honom till hans rum och han sover vidare. Har alltid varit en morgonkille, samma tider som ni, nu kan det dock ibland bli sovmorgon till 6.30 
Elvira slutade ammas vid 8 månader ungefär, sen fick hon flaska ett tag, en gång som hon somnade om på. Men sen slutade hon somna om på den, så då gav vi inget. Hon är lite som Alfred, just nu sover hon rätt bra, vaknar ibland en gång, ibland ingen gång innan 6. Men innan hade vi en period när hon vaknade mycket alternativt vaknade en gång och tog 1-2 h på sig att somna om. Jag är nöjd om de bara vaknar en gång (eller ja, helst ingen

), å funkar jag också. Mer än det så blir jag trött... Inatt har tex bägge barn vaknat, Alfred 3 gånger och Elvira 2.
Kanske var det nu inte så uppmuntrande - men det verkar som att vissa barn bara sover från start, andra strular lite med sömnen rätt länge. Men från dryga ett blev det MYCKET bättre med A så vi hoppas på detsamma med E! Hur gammal är er E nu?