Vi4: Vännen, förstår hur du tänker. Jag har själv i princip tagit alla nätter med barnen. Det vore ju mer rimligt att ta en natt var när båda arbetar (och särskilt när man slutat nattamma). Tyvärr är det nog så att du måste försöka sluta med nattamningen. Det finns nog inte någon annan väg att gå. Hoppas att ni har hittat en plan som känns bra för er båda. Det vore ju bra om E kunde vänja sig lite mer vid sin pappa. Vi har kommit till en punkt där Sara kan gallskrika när maken tar henne om nätterna (trots att han kommer med varm välling).
Frk Kanin: Vad söt Ärtis är. Hoppas det blir ett fint ”firande” för A.
Pyttis: Jobbigt med fler sjukdomar. Vi har haft en vändpunkt när det gäller maten hemma hos oss – vi har i princip bestämt oss för att sluta tjata vid matbordet. OK, man får inte leka med maten (för mycket) men i övrigt biter vi oss i tungan. Vi hade även kommit in i en dålig vällingkarusell som vi nu har vänt så nu får barnen välling till ”efterrätt”. Sara var så himla trött och hungrig efter dagis så innan fick hon en flaska vid hämtning och då fick såklart även Simon en. Sara åt sedan middag men inte Simon. Sara kan dock ibland bli så hungrig att hon bara skriker och inte äter ngn mat men på det hela taget funkar det bättre nu.
Aggis: Jag hade heller aldrig velat avar ifrån barnen så mycket. Fy vad trist!
Mandra: Nja, vet inte om jag är ngn expert men i smak visade det sig att jag helt klart gillar det som är dyrast Vet inte hur bra det är egentligen…