• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • asap

juni - Nääee, tror inte de dricker champagne. På min tid var det iaf bara öl och cider i fula plastmuggar. Fast jag läste ju inte på tjusiga Chalmers, förstås..

Mandra - Tack! Jag ställer gärna upp på Mompower, kanske kan sköta hemsidan och sådant?
    Och som svar på frågan vad mer man kan begära så är svaret tydligen Erfarenhet, erfarenhet och erfarenhet. Inget annat.

• Mandra

AssarP > Om de gjorde test i flexibilitet och kreativitet så kompenserar ju det för eventuell 'avsaknad' av 354års erfarenthet. Du får säga det på ett fint sätt i nästa intervju vettja (om du inte redan gjort det). Det jag eventuellt kan sakna i tid=erfarenhet kompensarar jag med att jag är kreativ och flexibel och jag älskar att ställas inför utmaningar. haha.. aja.. nu tänker jag högt igen.   Antar att det finns saker man inte får skriva och säga också, vad det är har jag inte koll på, jag kanske just trampade i klaveret ordmässigt men innehållsmässigt?

Nu sitter jag här och spinner på mompower tanken, jag älskar att drömma och se vart det leder. Det coola är, det är itne en så jävla krejsy ide igentligen. Hur många är det inte som byter jobb här i trådarna efter mammaledigheter? ja innan också för den delen.
    Det är ju inte särskilt svårt att sälja något man redan tror på.... och alla supermammor som trollar med knäna här i kring, woow säger jag bara.

• Piggley Wink

Assar: Jag läser ju på Industriell Ekonomi, skyddshelgonet är James Bond så det är Smoking och aftonklänning som gäller. De andra linjerna har ju typ Kalle Anka och IT-smurfen och overaller Kan tänka mig att det inte är bubbel och snittar som gäller där...

Mandra: Enda nackdelen med mammor är VAB, men hur många mammor lyckas inte fixa ihop allt hemifrån med ena lilltån medan de torkar kräks och tvingar i barnen vätska. Jag tror på mompower!

• Milla C
    asap skrev 2010-02-15 21:52:54 följande:
    Och som svar på frågan vad mer man kan begära så är svaret tydligen Erfarenhet, erfarenhet och erfarenhet. Inget annat.
    Ja, man ska helst vara 25, ha minst fem års utbildning och tio års erfarenhet.... Samt naturligtvis redan jobba på företaget och bli internrekryterad . (märks det att jag känner mig ganska låg just nu?)

Gbg: Hoppas att lillebror följer Elliots schema så att ni slipper vänta så länge till på honom. Hoppas att kroppen din återhämtar sig snabbt sedan. Har en svägerska som fick sin fyra i början av året. Hon var jättesvullen och helt slut i slutet av graviditeten, men mådde jättebra igen efter bara någon vecka. Tänk på att ta det lugnt (jojo, liite klyschor ska det vara ).
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • malinkat

Cykelpumpen verkar ju gå hem hos era män med  Och Juni - du har ju egentligen så rätt! Romantiskt vet jag fortfarande inte om det är i mina ögon, rent sakligt så , men kärleksfullt och omtänksamt, visst! Och nu lite kul med Nu när jag ju känner honom lite bättre vet jag ju att det från hans sida är kärleksförklaring

Mompower, inte illa alls!! Det sägs ju också att det är under mammaledigheten som många kommer med nya idéer, skapar någon produkt som blir poppis, startar eget etc. Man blir ju som Juni säger 100 gånger effektivare - trots VAB.
    Drutten, min käre make måste alltid fråga mig när barnen är födda Men hallå, Elvira var ju inte såååå länge sen i alla fall.... Hahaha, kan bara småle, men han brukar komma ihåg min dag (kanske några hintar innan hjälper).
    Roliga kisserfarenheter, hahaha, och badbyxorna var bäst!
    Men hörrni - hur var det nu - vad kallar ni vårt kön?? Snippa? Vulva? Vad? Inför barnen nu då alltså när de vill veta ...
  • asap

Mandra - Du har helt rätt i det du skriver, och jag är också övertygad om att erfarenhet inte är allt. Jag brukar trycka på att jag är lättlärd och motiverad osv. men jag är ett för osäkert kort att satsa på ändå, tydligen.

Milla - Håller med till fullo. Men vi får kämpa på, det är deras förlust om de väljer bort oss, eller hur!? Och jag hoppas fortfarande på Manpower för dig.

malinkatarina - Martina Haag har skrivit någon rolig krönika om när hon fyllde 40 och fick gröna utemöbler i plast av sin man...
    Vi säger snippa, men jag vet att i syrrans familj går den under namnet "tjejgrej". Vulva är bland de fulare ord jag vet - kommer bara att tänka på Seinfeld-avsnittet när han dejtar en tjej han glömt namnet på. Han vet bara att det rimmar på "a part of the female anatomy", och försöker med namnet Mulva...

• Mandra

juni 07 > yiha, så du är värsta bondbruden i skolan men bubbel och snittar, inte illa.

Milla C > *krama om* dig med. Föresten, du glömde fullvuxna utflugna barn

Drutten74 > Jag gör föresten som malink, jag hintar massor innan min födelsedag för att vara säker på att han inte glömmer Lik som din man så är han toppen på massor med andra sätt.

malinkatarina > Snippa har jag anammat. Det tog ett tag innan jag vande mig men nu är det hur naturligt som hällst men viktigast av allt. Vi har ett lika säkert namn på oss flickors kön som på pappas snopp. Dvs, inga omskrivningar eller nya namn varje gång. En snippa .

• Mandra

AssarP > Du är inget osäkert kort, vilket s*itsnack och sånt får du inte lyssna på, fast det vet du säkert . Du vet hur bra du är och att du kommer göra ett superjobb. Den som tar steget att anställa dig kan skratta sig lycklig.
    Vad irriterande, arbetsmarknaden har inte fattat hur motiverade och sugna mammor är att sätta igång efter mammaledighet. Mompower låter mer och mer lockande.
    En verksamhet där vi stödjer och plockar fram kvinnor till alla typer av jobb. Enda motprestationen för att få skriva in sig hos oss är att de måste hålla med vårt motto som är .. motivation.
    Haha, nu kommer jag aldrig sluta tjata om mompower

• MrsFreckles

Mandra - tjuvlaser lite har;  haller ocksa pa att soka jobb, men funderar en del pa att starta eget (HR konsult och doula! ). Tycker mompower later som en fantastisk ide! Det behovs i det har landet med (UK) dar mammor inte behandlas speciellt val pa arbetsmarknaden...

• Minimalla

Jag har åkt på nån trist influensa och känner mig som en urvriden disktrasa, det blir inget långt inlägg från mig. Jag nöjer mig med att skriva att här hemma säger vi snippa

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Minimirakel BF 100813 ♥
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*