Inlägg från: MrsFreckles |Visa alla inlägg
  • MrsFreckles

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra - tjuvlaser lite har;  haller ocksa pa att soka jobb, men funderar en del pa att starta eget (HR konsult och doula! ). Tycker mompower later som en fantastisk ide! Det behovs i det har landet med (UK) dar mammor inte behandlas speciellt val pa arbetsmarknaden...

• MrsFreckles

Kikar in...

Milla -  satte in en koppasspiral ett par manader efter forlossningen och det ar suverant, blodde en hel del vid mens det forsta halvaret men nu ar det bara en 2 dagar da jag bloder mycket sa kan verkligen rekommendera det.

Mandra - ar garna med i er bokklubb, laser en hel del, ibland 1 bok i veckan, ibland 1 i manaden men laser alltid nagot. blev mycket pa pendeln in till jobbet men nu blir det kortare restid till nya jobbet sa far se hur det gar

• MrsFreckles

Smyger in och sager GRATTIS AssarP!!! Underbara nyheter! Vad ar det for jobb om man far vara nyfiken? Vad glad jag blir!

• MrsFreckles

Kikar in och sager STORT GRATTIS till Milla!

Agronom - tycker du absolut ska folja upp ang referenserna. Vet inte hur det ser ut i Sverige men har i UK far man absolut inte lamna referenser som ar fargade av personliga asikter utan de maste vara faktabaserade osv. Samt att referenserna maste komma fran din narmaste chef, inte nagon kollega. Det ar inte ratt att nagons "skitsnack" ska fa forstora dina jobbmojligheter! Men forstar att sadant ar jobbigt att grava i. Fragade de inte efter referenser fran de personer du uppgett som referenser? Hoppas det loser sig!

• MrsFreckles
    Mandra skrev 2010-06-13 21:27:49 följande:
    Olimpia > Är du här och smyger? Om ni inte redan lyssnar på henne så kanske du kan överraska mannen med lite bossanova på portugisksisa?

Just idag ar jag har och smyger och tankte direkt att vilket bra tips, ska genast kolla upp henne pa i-tunes! Gulliga du som tankte pa oss! Vi var pa den arliga Dia de Portugal idag i London och fick lyssna till en hel del portugisisk dansmusik och annan skonsang  God grillad kyckling och grillade sardiner fick vi med - vem behover aka utomlands nar man bor i London  

Hoppas Tyra blir bra nu, en gang for alla, och att det blir en frisk sommar (ja for er alla saklart) - ni har haft nog nu tycker jag

• MrsFreckles

Assar - later alldeles underbart *inte alls avis* Hoppas hoppas nu att det blir en superfin sommar i Sverige for det ar dar vi semestrar i ar... (Och om det inte blir det sa kommer det inte racka med en solig Portugal-dag i en park i London utan da bar det av till Portugal nasta sommar )

Krya pa sig alla sma sjuklingar

• MrsFreckles
    Mandra skrev 2010-07-12 13:58:26 följande:
    AssarP > Det är så skoj när du tittar in och vi vet att du har mycket Hoppas er sista tur på semestern blir riktigt mysig och avslappnad !

Vet ni vad... jag fick just antagningssvaret och jag kom in på personalvetaren. Weeee, så spännande!
    (det var första beskedet och det slutgiltiga kommer om en månad eller nåt) fast jag vet inte vad som skulle förändras? för de tar ju inte in nya sökanden.
    Nåja, jag tänker ta ut segern i förskott och räkna iskallt med att jag är student i höst!!
    Stort grattis Mandra - vad roligt!!! Bra jobbat! BTW har precis fatt hem 6 CDs med coaching gurun Anthony Robbins, mycket bra pris men 30 dagars gratis lyssning forst, har borjat med forsta CDn, verkar lovande!
  • MrsFreckles

Kikar in har med och hoppas att det ar OK om jag gor det lite mer ofta...mycket for att  M snart fyller 3 (4 oktober) och det kanns som det finns manga har med erfarenheten av just lite storre barn  Kommer saklart hanga i 1-3-traden med. Sa med det undrar jag vad ni kopte for presenter till era 3-aringar? Vill borja planera lite redan nu. Mormor och morfar har kopt ett Villervillekulla-hus dvs ett dockskap med tillbehor mm och sa blir det nog lite utkladningsgrejer a la prinsessa darifran med, samt Pippi-filmer...Fran farmor och farfar kanske kassa-apparat (leksak alltsa ) M gar garna omkring med en gammal mobil och sager att allt kostar "thirty pounds" Jag har bestallt lite Nova Star-klader, det ar lite lyx tycker jag sa det blir till fodelsedagen Men ar det nagot annat som en typisk 3-aring kan tycka ar kul, utvecklingsmassigt sas? Bocker forstas...

Drutten - vad harligt med brollop! Grattis!!! Skål

Sara - harligt att du ar laddad infor jobbet imorgon! och med rott har pa det, inte illa! som sagt, jag har ju alltid havdat att redheads have more fun

Mandra - har ju last lite har och hoppas nu att det gar bra med EKG:n och att de kan hjalpa dig sa du slipper ha de dar hjartklappningarna

Wilma - kanner igen dig, vad roligt att du ska lasa till lakare, wow! 

• MrsFreckles

Forsoker mig pa lite kommentarer har med...

Pyttis - haller ocksa pa att kolla upp barndans men verkar redan vara fullt denna terminen sa far nog vanta till nasta. Tror M skulle tycka det var jattekul.

AssarP - har foljt lite i traden med vad som hander pa ditt jobb, later ju ganska oproffsigt och maste kannas bade osakert och trist for dig. Men du verkar trivas bra med sjalva jobbet? Har jag forstatt det ratt att du ar garanterad fast tjanst - fast med 2000kr mindre/manad? Sta pa dig, du vet vad du ar vard? Undrar om de andra som ar fast anstallda och icke konsulter ocksa har 2000 mindre i manaden? Jag jobbar ju med personalfragor men i UK och tror det ser ganska olika ut, forutom de generella EU-reglerna da forstas.  Att jobba heltid ar en helt annan grej nar man har barn...tex att lasa den dar sagan pa kvallen blir sa viktig sa man tar tillvara den dar dyrbara tiden...

lia - stort grattis till jobbet, later spannande!

Mandra - harligt att du ar sa peppad, du kommer bli varldens basta personalare och coach! skont att det inte verkar vara nagot allvarligt aven om stress kan vara nog sa oroande, se till att ta hand om dig och inte ta pa dig for mycket, aven om det ar roligt! Men jag ar likadan...

M73 - stackars liten, inte kul att bli undersokt

Vi4 - jobbigt med forkylningar! Och stressigt med husrenovering som kostar mer...men kan de gora sa om ni kommit overens om ett pris efter en budget?

juni - alltid lika intressant det dar med kulturkrockar!

malinkatarina - vilken fin hemsida och snygga foton, det kommer ga jattebra for dig!

Milla - stor kram till dig, vill garna komma med rad men har glomt bort hur arbetsmarknaden funkar i Sverige dvs med referenser mm. A andra sidan, en provanstallning ar ju just det, du kan ju lika garna saga att jobbet inte var for dig och cheferna lar aldrig vaga annat an att ge en bra referens?

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*