• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Mandra

Milla C > Haha då har du varit på 100% fler bagerier än jag har i Örebro   Ah, så skönt att dom är bra ändå. Jag missuppfattade nog lite där först.

sirre > Åhå, så mysigt att du med fick en liten uppvaktning igår då. Attans magsjuka, den verkar härja överallt nu. Krya på Olle!

malinkatarina > Haha, en cykelpump. Underbart! Jag skulle inte ens kunna dra den som en-rolig-historia till sambon för han skulle nog hålla med din man att det var en skitbra present!
    Ja, jag hintar här och där också om viktiga dagar men vi lovade varandra(för ett tag sen) att ta vara på tillfällena lite bättre nu när vi faktist landat i våran nya familjekonstalation. Tycker att det kan vara bra sätt att se varandra på utan att överdriva.

Haha så sköna dom är. Tyra har ju upptäckt att hon inte ser ut som Tobbe och ibland när hon öppnat dörren när han kissat så ställer hon sig ju brevid och frågar om hon får hålla när han kissar medans sambon desperat parerar henne med knäna, försöker sikta och ropar på min assistans. *garvar*

AssarP > Ånej, stackars liten. Krya på sig på lillstumpan!

Pyttis > Så otroligt gulligt. Vad lätt att göra så och så otroligt mysig stämning det skapar. Gulle han, vilken man!

Agronom > Så härligt att se dig! och så tråkigt att du blev så ledsen för jobbet.
    Vilka storisar du har. Min lilla Tyra blir ju 2 på lördag.
    Så det finns plats med en tredje hemma hos er, så mysigt. Min sambo säger stopp, hur mysigt det än är att snusa bebis så längtar han efter att få en sovmorgon och en hel natts sömn och vakna utan att känan sig som kalle på julafton i husvagnen.

M73 > HAHahaa så roligt med fåren. Värst vad ni varit produktiva i helgen då. Lät i och för sig som det behövdes med en så ivrig bock.

• Gladhannapanna

Mandra: FÖrstår att han tycker att det är lite besvärande!   När maken och A badar har han badbyxor (pillskydd)

• Milla C
    Mandra: Här kissar Gabriel och maken "i kors" .

KOm på att min man faktiskt gjorde något omtänksamt igår: Han och Gabriel hade varit och handlat till middagen. När de kom hem var tålamodet slut hos maken, eftersom G hoppat i och ur vagnen igenom hela affären. Jag hade kokat pastavatten, men upptäckte att klockan var så pass mycket att jag inte skulle hinna göra min pastasås med räkor, champinjoner och grädde eftersom någon var tvungen att sysselsätta Gabriel och Lucas. Min make äter inte skaldjur och skulle göra Tortellini (som jag inte kan äta) och tomatsås till sig. Jag sa till honom att bara koka pasta till mig, så skulle jag lässa på räkor och äta så. Men han ställde sig och hackade champinioner och stekte dem, la i grädde och räkor och fixade sås till mig ändå{#lang_emotions_heart}. Till G hade han gjort pannkakor, så det blev en riktig "restaurangmiddag" där alla fick det de ville ha.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Piggley Wink

Måste bara säga till malin att det var ju rätt romantiskt med cykelpumpen trots allt för det var ju verkligen en speciell sak med en tanke bakom...

• Mandra

Pyttis > Haha, svårt att ha badbyxor när man kissar bara

Milla C > Haha, konstigt men det är nått sött i den bilden Och du, vad mysigt gjort av mannen din!

Sambon är på drinkar och mingel i Sthlm och det är schemalagt   Juni, skulle du gilla det på schemat?
    Sambon fann sig i en något pinsam situation när han skulle lämna över sitt skolschema till nya jobbet för att det skulle synka jobbtider med det och det på 3 ställen står, drinkar och mingel.
    (dom besöker advokatbyråer i sthlm med föreläsningar som avslutas med drinkar och mingel)
    Kan ju tänka er min reaktion på schemalagda sånna aktiviteter Jag skrattade gott!!

• asap

Mandra - Härligt! Det var alldeles för lite schemalagda drinkmingel på min utbildning. (Desto mer utanför schemat, dock... )
    Nej, skämt åsido, det är faktiskt jätteviktigt att "nätverka" nuförtiden. Eller, det har kanske alltid varit viktigt, men nu pratas det massor om det hela tiden i "jobbsvängen".

• Piggley Wink

Mandra: Det skulle jag absolut gilla på schemat ;-D. Jag fick faktiskt bubbel en gång, efter vår första mattedugga så kom våra faddrar och bjöd på snittar och bubbel. HÄRLIGT det borde man göra varje gång {#lang_emotions_cheers}. Eller jag, det kanske ´är det de andra gör på ETraj? (EfterTenta) {#lang_emotions_embarassed}

• Drutten74

MAndra - Skrattade gott åt din sambos "kissproblem"!

Läste högt för min oromaniska sambo och som väntat tyckte han att cykelpumpen var en helt logisk present och tulpaner varje lördag, varför då???!

Jag tycker dock att din man verkar vara helt otrolig Pyttis, och jag hade också blivit besviken för en cykelpump...

När det gäller födelsedagar så är jag numera mest glad om sambon ens kommer ihåg den. I början blev jag jättebseviken, nu är det mer ett konstaterande. Han kom inte ihåg Elis 1-årsdag heller... Men sambon är gullig på andra sätt, som tur är!

• Mandra

*kramar AssarP* Du är snart där vännen! Synd att jag inte kan vara din referens eller arbetsgivare. Positiv och kreativ, vad mer kan man önska?
    Jag blir så glad när jag ser att du fortsätter att vrida kompassen (om jag får återknyta till ett tidigare inlägg) Att du inte ger upp och istället läser mer, lär dig mer om hur du ska/kan  sälja in dig på kort tid osv.
    Jag VET vem jag ska be om råd när jag ger mig ut på marknaden sen. Tänk vilka knep du har hunnit lära dig, du kanske ska ge dig in med mig i mitt konsultjobb sen, där vi hjälper folk att komma till sitt fulla potential malinkatarina är redan på
    Vilken liga det kan bli om vi rekryterar mammor här i trådarna, vi kan starta vårt eget manpower, mompower.. hähä, så dåligt ordvits. Nu skrattar svärfar gott i himlen åt mig

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*