• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • kaz

Frk Kanin: Vad skönt att isen är brutan!

Assar: Härliga besked!

• M73

Minimalla: jag skulle nog åkt efter till simhallen o stått bakom ett hörn o tjuvkikat *s* så jag tycker att du har varit jättecool! Roligt att det blev en lyckad utflykt

Frk kanin; så skönt att maken börjar tina upp, håller tummarna för bingo i bebisverkstaden.

Nu är jag också förkyld... o igår var det -17, 6 när vi vaknade. Jag är LESS på vinter nu! vår o friska barn tack!

• asap

M73 - Håller med, fast jag tycker ändå att vinter är bättre än det snöfria alternativet såhär års med fukt och lera, som vi hade hela hösten. Blä!

• M73

assar; jag kan stå ut men snö ett tag till om det inte skall vara så dj-la kallt... -1 räcker bra...

• oyra

Hur länge kan man kalla det kräk/magsjuka egentligen? Viktor har senaste dagarna kräkts teskedsstora kräkningar någon gång per dygn och haft typ en diarreig blöja, men är annars pigg. Han får bara bröstmjölk vätskeersättning och låglaktos majsvälling. Vi planerar ju att ha det uppskjutna treårskalaset på söndag och undrar om vi borde skjuta upp det igen. Hur skulle ni göra?

• Gladhannapanna

Oyra: Ingen aning! Julia kräktes igår och har diarré idag. Har kört med vanlig välling men det är nog inte så bra. Får köpa annan när maken kommer hem.

Måste bara skryta: Agnes var hos tandläkaren för första gången idag och hon var så himla duktig! Började gapa i väntrummet och gapade snällt bpde för tandsköterska och tandläkare.  Tandsköterskan sa att hon aldrig träffat någon somgapade så fint och att Agnes borde visa andra barn hur man gör: "Jag kan stanna en stund" Blev det klockrena svaret!

Mamman är sprickfärdig!!!

• Serendipity
    oyra skrev 2010-02-12 16:30:15 följande:
    Hur länge kan man kalla det kräk/magsjuka egentligen? Viktor har senaste dagarna kräkts teskedsstora kräkningar någon gång per dygn och haft typ en diarreig blöja, men är annars pigg. Han får bara bröstmjölk vätskeersättning och låglaktos majsvälling. Vi planerar ju att ha det uppskjutna treårskalaset på söndag och undrar om vi borde skjuta upp det igen. Hur skulle ni göra?
    Han smittas så länge han har diarrén kvar + 72 timmar efter sista diarrén/kräket... så är det släktkalas skulle jag informera släkten om att komma på egen risk, är det barnkalas skulle jag ställa in.
  • oyra

Det är både släkt- och barnkalas. Min mamma var här i söndags (på födelsedagen) och fick sen vinterkräksjuka rejält, hennes sambo åkte också på det. Varken jag eller sambon har kräkts (jag har mått lite småurkigt dock), och killarna har haft det ganska milt, men långdraget för lillkillen. Det är väl så att man får ställa in igen, stackars Felix, förra året var alla bjudna barn utom ett sjuka (och han var nog inte frisk han heller egentligen), i år får vi se när han kan firas ordentligt. Fy för att fylla år i februari!

• Drutten74

Oyra - Stackars Felix. Bara han får firas ordentlig senare! Anton fyller i början av mars och var sjuk förra året på sin födelsedag, han var inte ens uppe ur sängen. Sedan hade han och E vinterkräksjukan om varandera i omgångar så vi kunde inte ha kalas innan i början av april... Hoppas på bättre tur detta året...

Här känns det som om lille Elis har blivit stora killen så snabbt. Han är nu 1,5 år, och har redan börjat fråga saker  - E de? (Ungefär där Anton är också känns det som). Han kan en massa ord, men som mest blir det tvåordsmeningar. Men igår slog han till med att sjunga: "Blinka, blinka ärna där undrar är" med rätt melodi och allt. Senaste veckan har han dessutom blivit intresserad av pottan, och har kissat på pottan under em/kväll då han gått med rumpan bar. Han kan ju inte hålla sig så länge, men tar det på stort allvar. Jag hade tänkt att vi skulle prova till sommaren, men han vill själv ha av sig blöjan och sitta på pottan som storebror, så då får han väl det. Har dock på blöjan det mesta.

Anton pratar fortfarande inte så bra, men det går framåt i alla fall, så jag tror nog att det kommer. Han är rätt bufflig på dagis och puttas och nyps, men (peppar, peppar) jag tror inte att han har bitit de andra barnen sedan i julas i alla fall. Efter en lite strulig första vecka efter juluppehållet så är det inga problem med lämningar på dagis längre. Nu har han dock varit hemma i 1v för feber, så jag hoppas att det går bra i nästa vecka.

• Drutten74

Glömde ju säga - Håller tummarna Frk Kanin! Precis som många andra redan skrivit så tror jag att ni kanske kommer att ångra er om ni inte försöker. Men hoppas att det kan bli på vanlig väg så ni slipper bestämma er kring behandling eller inte.

Mini - Hur hade det gått för Stella på utflykten???

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*