• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Vi 5

Seren, ja eller hur!? Själv hade jag letat rätt på maken vart han än hade befunnit sig och skrikit "Edvin gåååår" "han har tagit sitt allra första steg" om jag hade varit den som sett det först

• Piggley Wink

Visst var det någon mer pappa i trådarna som inte tyckte det var så viktigt att barnet gick. Jag kommer inte ihåg vem det var men det var nåt halvår sen tror jag...

Vi4 Visst är du en SUPERMOM! Du får ju ihop allt och ingen går hungrig, dessutom med allt annat ni gåt igenom i er familj sista åren så är jag superimponerad!

• Vi 5

juni, *kram* tack för peppning, känner mig verkligen inte som någon supermom just nu är bara så eländigt trött, men i dcember när jag just började jobba igen och kommit igång med både avhandlingen och dessutom lite träning kände jag mig en kort period nästan som en sådan där mamma som ni beskrev    
    Minns inte det där med någon annan pappa som inte tyckte att det var så viktigt, men jag tror min man menade att han ju inte går än, han har bara övat steg

• Piggley Wink

Är din man hemma med E nu då? Jag har tappat kollen lite här sedan jag opererades känner jag, har fullt upp med att överleva just nu... Skönt att börja jobba och få vara sig själv emellanåt även om det är jobbigt också. Hur funkar det isf för maken att vara hemma? Och hur mår han nu?

• Vi 5

juni, vi är hemma 50% var, det funkar rätt bra, jag hade aldrig orkat jobba heltid med dessa nätter. Maken mår rätt bra nu, när han sover sämre eller blir stressad blir tinnitusen värre och han mår sämre, men tar då en superkort period med sömnmedicin så häver han det rätt fort. Han är inte så sugen på att vara hemma mer och vi kommer försöka pussla så att han jobbar 75% och jag 50% tills vi får plats på förskola. Själv då? Hur går det? Ryggen? Pluggandet? Hur långt har du kvar?  

• Drutten74

Vi4 - Det är ju en jättegrej att han tar några steg!! Har för mig att det var LLindas sambo som inte tyckte det var någon grej, men jag kan komma ihåg fel.

Vi4 - JAg tycker också att du är helt otrolig, tänk alla nätter du inte har fått sova! Jag tror tyvätt att det hänger med en ganska länge även efter det att man får sova. Så var det för mig i alla fall. Och jag är ingen supermom, känner mig också mest trött och sliten. Inte blev det bättre av att börja jobba och känna att man inte riktigt behärskar jobbet heller. Men jag ska vara glad att jag har ett jobb och som jag dessutom kan utvecklas inom.

Pyttis - Det kommer att gå bra på operationen, och att sövas! Enda gången jag har blivit sövd var när jag skrapades. Jag vet att jag var orolig då bedövning inte brukar ta på mig och detta berättade jag - precis så jag somnade bort.

• kaz

Hej alla SUPERMOMOS Ni är verkligen alla toppen!

Mandra: Superbra idé. Det är jättebra vanligt att byta jobb efter föräldrarledigheten. Man har liksom fått lite tid att reflektera... Har ju själv gjort det 2 ggr

Pyttis: Vilken morgon! Lycka till med op. Förstår att det känns lite läskigt.

MalinK: Vi säger också snippa. Kändes lite konstigt i början men nu känns det helt naturligt!

Vi4: Wow, det är ju världens nyhet! Stor kram till dig som aldrig får sova. Lider med dig! Hur går det? Snuttar han fortfarande hela nätterna el lyckas du lägga honom lite i egen säng?

Vi var på champagneprovning igår - det  var nice - men blev lite sent, också för barnen. Sitter här och väntar på att de ska vakna så att vi kan stressa i väg till dagis. Känns inte helt bra att redan börja väcka dem på morgonen...

• Gladhannapanna

Vi4: Jag har fått framfall, både främre och bakre. När jag undersöktes igår ville gynekoogen att jag skulle krysta allt jag kunde, hur lätt är det! Han sa att det kan hända att du fiser, det gjorde det ju mycket lättare!!! *not*

Hur som helst ska det göras både främre och bakre plastik. Skönt att läsa att ni andra tycker att det är ok att bli sövd, jag kommer att vara ett vrak när det väl är dags!

Planen är att åka till Ullared dagen före op, någon som vill hänga med, jag har inte fått med mig någon annan så det finns plats i bilen. 2/3 från gbg!

Vi4: Klart att det är stort att han går!!!!
    Agnes tog sina första steg hemma hos min syrra när de passade henne, kändes sådär att det inte var hos oss!

Uscha vilka nätter ni har!!!

Båda våra barn sov hela natten i sina egna sängar inatt, det underlättar massor! Julia hade bajsat massor när hon vaknade men sedan dess har det inte kommit ngt, vågar inte hoppas på att eländet är över än dock...

• Serendipity
    Gladhannapanna skrev 2010-02-17 11:11:41 följande:
    Vi4: Jag har fått framfall, både främre och bakre. När jag undersöktes igår ville gynekoogen att jag skulle krysta allt jag kunde, hur lätt är det! Han sa att det kan hända att du fiser, det gjorde det ju mycket lättare!!!...
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*