• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Milla C

Måste nog förtydliga: Jag tycker väldigt bra om mina svärföräldrar, och de har varit en kanonavlastning i helgen - det är bara det där med att ta hand om barnen själva som de inte klarar. Svärföräldrarna tog t ex med Gabriel ut i skidpulkan efter lunch i fredags för att jag skulle få vila medan Lucas sov. Det hade varit en minst sagt jobbig natt med gråtande Gabriel som först ville ligga i resespjälsängen (vi fick flytta på sovande Lucas till en underslaf i våningssängen till slut) för att klockan tjugo över två på natten INTE vilja sova där utan i min säng. När han väl somnat om efter välling en timme senare så tog det bara en liten stund innan Lucas vaknade och var vrålhungrig. Och resten av natten fick jag ligga och balansera på yttersta kanten av sängen eftersom Gabriel låg där också. Tro mig - jag t om funderade på om jag skulle få plats i resespjälsängen . Och Gabriel sov för den delen utmärkt i pulkan efter att ha beordrat "Fortare farfar!!!" en stund .

malin: Romantisk? Om man säger så här; jag har ännu inte fått någon vaxduk i Alla {#lang_emotions_heart}-dagspresent som min storasyster fick av en sambo, men det är inte ofta som jag får något sött smycke eller så på födelsedagen heller. Jag får för den delen inga Alla {#lang_emotions_heart}-dagspresenter alls. Maken fyller år den 12:e, så han tycker att det räcker med presenter.
    Annars verkar Thorsten och P vara lika "bra" på tidsplanering. Han kan sitta och äta frukost i tjugo minuter innan han kommer på att han måste åka till jobbet "Nu!" - och därför inte ha tid med att lkea med Gabriel alls t ex. Tidsoptimist är han också. Han tror alltid att saker eller resor tar kortare tid än de egentligen gör. Ska bli intressant att se om de kommer till förskolan alls på dagarne när det är han som är föräldraledig .

Mandra: Vi gick runt på stan en stund och satte oss sedan på Wasa Konditori vid kyrkan i centrum. Jättegoda bakverk .

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Agronom

Hej på er mina fina vänner!!!

Har inte glömt er men dagarna bara rusar iväg...!! Jag har inte varit inne på länge men jag kikar in då och då för att hålla mig uppdaterad vad som händer. Hoppas jag kan hänga här med er trots att Ella är född i januari 2007

Mini: Grattis till nya bebisen och en stor kram för fina Lilly !!!

GBG: Snart dags för 3:an! Spännande!! Tänker på dig!

FRk Kanin: Vi var på kö för IVf när vi jobbade på att bli gravida med Ella och jag ahde absolut kört på om jag var du!! Annars hade man bara ångrat sig tror jag! Var gör ni utredningen? Jag gick ju först på Mama Mia men böt till Octavia som var mycket bättre tyckte jag. Sedan var vi på Sophiahemmet för inseminering och så blev jag gravid mellan 2:a och 3:dje insemineringen. Håller tummarna för er!

Milla: Håller tummarna för ditt jobb!!

Med mig och tjejerna är det bara bra! Selma är redan 14 månader och Ella fyllde 3 år i januari. Nu är maken pappa-ledig och jag är arbetslös vilket är segt! Har säkt en massa jobb men det verkar vara svårt. Var på intervju innan jul på 2 jobb som jag verkligen ville ha men de gick bägge till internt säkande och detta nederlag knäckte mig rejält. Jag grät i dagar vilket jag aldrig brukar göra...

Vi kan verkligen tänka oss en 3:dje bebis men vill vänta 2 år och då är jag 39 år och det kan vara försent men då får vi vara nöjda med våra 2 tjejer. Jag känner att jag inte är färdig med att vara gravid, amma och snusa på en liten nyfödd...

Många varma kramar till er alla! Jag ska vara inne oftare nu!!!

• Milla C
    Agronom: Heej! Klart att du ska hänga här med oss ! Förstår att du blev knäckt av att jobben gick till internt sökande. Sitter just nu och är jättenedstämd efter att ha tagit reda på att jag inte fått komma på intervju på något av de 13 förskollärar- och fritidspedagogjobb jag sökte här i kommunen - och då vill jag helst inte ens jobba inom barnomsorgen när jag har egna barn!
  • M73

Agronom; kul att se dig! Förstår att det är motigt med interna sökande - misstänker ju att "mitt" jobb kommer att gå till en med längre tid i komunen. Håller tummarna för att drömjobbet dyker upp så du kan vara glad att du inte fick tjänsterna utan kunde börja direkt.
    Milla; mysigt med skidåkning, det skulle vi nog vilja testa men T får väl bli lite större först.

Vi ägnade lördagen åt att bygga en rejäl box åt baggen som börjat bli väl bufflig mot damerna (ägnade även förra lördagen åt det men det bygget stångade han sönder...) Nu står han iaf där han skall sedan i lördags men ingen kan påstå att han är nöjd. Håll en tumme för att det där bygget håller nu. Fruarna verkar iaf nöjda med lugn o ro o jag törs gå in till dem utan att passa rumpan hela tiden. Eftersom jag hoppas på att det skall komma lamm satt jag o kikade på youtubefilmer för att se om jag kan lära mig nått (alltid nervösare med andras förlossningar tror jag?) o mitt i allt kräktes T ner mig. När jag står o byter kläder i sovrummet hör jag H (som är ledig från dagis) hojta "mamma, mamma! Det stora fåret ÄTER UPP det lilla fåret" Hon hade kikat på vad jag tittade på lagom tills tackan börjat slicka lammet.

• Gladhannapanna

Aggis: Välkommen tillbaka!

Milla: Förstår din frustration!!!

Julias mage är fortfarande kass men enligt bvc är det bara att köra på med skonkost och hoppas att det går över snart.

Agnes kommer också med så roliga kommentarer: Igår gick hon nerför mina föräldrars branta källartrappa och höll mormor i handen. Mormor halkade till varpå Agnes gravallvarligt sa: Vilken tur att jag höll i dig mormor!

Igår ramlade hon ner från soffans ryggstöd med huvudet före i parketten. Maken ringde 1177 för råd och bad A peka var hon slog sig. Ungen klättrar ner ur hans knä och visar på golvet var hon slog sig! *gounge*

• asap

Agronom - Hej! Kul att se dig. Jag söker också jobb med begränsad framgång, hoppas det löser sig snabbt för oss alla!

Milla - Surt att det inte ens blev någon intervju. Har du hört något från Manpower?

Pyttis - Sådär gör barnen här också, visar var på möblerna de slagit sig. Gulligt!

Ida har fortsatt med kräkandet, ligger som en liten skrutt i soffan och är eländig.

• sirre

Agronom; Heeej, vad kul att se dig igen Trist med jobben men hoppas det löser sig för dig! Jag känner mig inte heller färdig med bebisarna men maken vägrar än så länge... jag vill oxå vänta lite!

Milla; Förstår du blev besviken på deras agerande! De kunde ju gjort det lättare både för han o för er! Men skönt med avlastning och skidåkning

Mandra; Hoppas du oxå fick en mysig alla hjärtans dag Jag fick faktiskt rosor och sen lagade han middagen... han är annars ingen romantiker han heller!

Olle är magsjuk idag, spydde upp all välling precis när jag skulle ta på overallen imorse så vi fick stanna hemma... tur vi inte hann ut eller upp på dagis! Nu har han snart sovit 3 timmar o jag har fått massor gjort. Mest rädd att inte få plugga imorrn... men han får väl va hemma oxå, har inte fått i honom någonting än.

• Gladhannapanna

Apråpå romantiska män kan jag bara skryta med att min är otroligt romantisk! Han och Agnes går och köper tulpaner till mig varje lördag. I lördags hade de dessuom köpt en tröja! Det finns inte att han skulle glömma en födelsedag och idag när vi har 7-årsdag var det han som skickade sms och grattade mig först!

Han är dessutom väldigt omtänksam mot andra, köpte tex tulpaner till min mamma igår när han och A skulle dit en sväng.

Mina två svågrar muttrar lite för att de tycker att han sätter ribban för högt!

• Milla C
    asap skrev 2010-02-15 14:07:18 följande:
    Milla - Surt att det inte ens blev någon intervju. Har du hört något från Manpower?
    Ringde dem i fredags, men då hade "kunden" inte hört av sig. Ska ringa dem imorgon.
  • Gladhannapanna
    Milla C skrev 2010-02-15 15:34:38 följande:
    Ringde dem i fredags, men då hade "kunden" inte hört av sig. Ska ringa dem imorgon.
    Spännande!
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*