• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Siggan

Mini: Hoppas det gick jättebra för Stella. Måste erkänna att jag också är lite nojjig. Speciellt för badhus.

en svensk tiger
  • Mandra

Åh Mini, jag skulle ju inte få dig att gråta, tvärtom. Jag hoppas att ni får en mysig fika!

• sirre

Mini; Jag förstår dig precis! Är själv supernojjig av mig. Kan ju börja gråta när jag hämtat barnen o de är kalla om händerna eller att de inte hjälpt Alma dra över overallen över skorna för att hon klär sig själv. Mandra gav dock en skön bild Hoppas du fick en trevlig fika med Vi4!!

Jag har faktiskt en sån mardrömsberättelse om när min lillasyster som då va 6 år, hon är 19 år idag o full normal , hon gick i nollan och de skulle på utflykt och när hon kom hem va hon ovanligt tystlåten men sa de haft kul o så men hon fick ju ingen glass... VA?? säger min mamma då, glömde jag lägga i plånboken i din väska? Då visade det sig att den låg kvar i bilen för att hon kikat i den när de åkte till skolan. En kompis till henne ville låna henne pengar men det fick hon inte för fröknarna och då frågade hon om hon fick gå o gunga men de skulle sitta samlat alla... Hur kan man som fröken sitta o äta glass när en 6 åring inte får!??? Vad lär man sig av det? Jag blir ledsen nu bara av att skriva det... Min mamma blev jätteledsen och ringde självklart berörda fröknar o föreståndare. När det blev insamling för dom till avslutning ville min mamma inte vara med utan skänkte pengar till förskolan till barn där mammor glömmer pengarna!

• Mandra

sirre > Haha, va skönt gjort av din mamma! Och så otroligt dumt av fröknarna, jag blir arg när jag hör det.

• Gladhannapanna

Sirre: Vilka urbota korkskallar!!!

Mandra: Ännu ett exempel på att du är helt på rätt spår när det gäller karriärval!!!

Mini: HOn har säkert haft jättekul!! Jag har ju träffat Vi4 flera gånger så jag är säker på att ni haft en bra stund med mycket prat om både roliga och tråkiga saker!!!

• Frk Kanin

Ljus i mörkret !   Maken följde med mig till min psykolog igår... Efter en stund släppte han faktiskt ned garden och vi kom fram till att det är hans jobb som har stor del till hans hockeyrink omkring honom + naturligtvis sorgen efter Adèle... Hurra ! Kanske kan vi hitta tillbaka till varandra !

Vi har haft verkstad måndag, tisdag och onsdag... + i fredags, lördags och söndags för jag visste ju inte när jag skulle ha ägglossning. I måndags hos dr sa hon att jag skulle ha det tisdag eller onsdag... Må det ha kommit ned ett friskt "ungt" ägg och träffats av en av makens spermie..... HÅll tummarna ! Jag vill inte behöva genomgå IVF. Jag är så rädd för det. Måste ju börja med tabletterna om 2 veckor annars.....

kram från mig

Ärtis 060608 och Adèle 090221-090302 :s mamma
  • Minimalla

Mandra: Men det var glada tårar! Du målade verkligen upp en sån bild som jag önskade och jag tror att det var ungefär så det blev. Och det var en jättemysig fika!

Sirre: Men fyyy vilka hemska fröknar! Vilka förebilder... {#lang_emotions_yell}

Pyttis: Jo, det märks att du träffat Vi4, man blir glad i hjärtat varje gång.

Frk kanin: Så skönt att höra att du hittat en väg in till maken och att han börjar öppna sig. Jädrans vad ni har jobbat på bra den här månaden, hoppas hoppas att det ger resultat.

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Minimirakel BF 100813 ♥
  • Mandra

Frk Kanin > Vad härligt! att maken kom med dig till psykologen. Och självklart så håller jag mina tummar för att alla era gymnastiska övningar ger ett ärtfrö i magen på dig.

Pyttis > Va go du är! Tack

Mini > Ah, heh okej, så bra då.
    Jag har ju förstått att ni har en hel del gemensamt, klart fikan blev mysigt. Så konstigt jag skrev det där, inser jag.
    Borde ha stått: Ha en mysig fika!

• asap

gbg - Ida har en liten öppen ductus, www.growingpeople.se/templates/Page.aspx. Det upptäcktes genom att man hörde ett blåsljud vid rutinläkarkontrollen när hon var 6 dagar. Hon har sedan blivit kollad med ultraljud vid 6 dagar, 1 månad, 1 år och så nu idag.
    Idag såg man att förbindelsen/hålet finns kvar, men är bara mm-stort och hon ska bli kallad nästa gång om 10 år! (En liten indikation på hur pass o-allvarligt problemet är. ) De sade t om idag att de betraktar henne som en helt hjärtfrisk liten tjej och vid återbesöket om 10 år kommer de med stor sannolikhet avsluta "ärendet".

Lättnad!

Minimalla - Jag fick ju lite lätt panik av att Ida skulle gå till pulkabacken med dagis, vill inte ens tänka på simhallsbesök! Men det är klart att hon hade det mysigt idag, din Stella. Och så bra att hon berättade för alla att du var orolig, så slapp du säga något själv...

Frk Kanin - Tumhållning pågår!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*