Hej!
Jag hade tänkt att ta Ärtis på Prinsessan och Grodan. VAd kul att höra att den var ok.
Behöver era kloka råd. Vi var hos Octaviakliniken igår. Där fick jag en hel mängd recept, en väska med sprutor etc etcv... Tydligen ska jag sätta igång med "inför IVF-behandlingen" om 2 veckor. Jag blev chockad och hade svårt att hålla mig för tårar. Min man såg det och höll om mig när vi gick därifrån. Han var minst lika chockad. Jag kanske låter naiv men jag visste inte att det var en så lång procedur innan. Tabletter för att sätta kroppen i "klimakterieläge", nässprej, sprutor i magen varje dag, ägglossningsspruta, med alla de biverkningar som kommer av detta. Sedan äggplockning, groddning eventuellt negativt svar, återföring, vänta eventuellt negativt svar... vänta vänta vänta och hoppas...
Efter läkarbesöket skulle vi lämna blodprov för att se att vi inte har HIV eller hepatit C. Sköterskan försökte i två av mina blodådror på vänster arm. Sedan sa hon "jag har en dålig dag" och gick och hämtade en annan. Denna dam försökte i höger arm men träffade en nerv så hjag skrek högt och sa till henne att ta ut nålen. ( jag är blodgivare och inte nålrädd). HOn försökte i den första armen igen och då gick det.
På väg hem sa min man att han hoppades att det skulle fungera på normalt sätt istället. ..Äntligen trillade kanske poletten ned på honom. Läkaren sa att jag har ägglossning idag eller imorgon. Jag tror maken är på ! trots att vi haft verkstad varje dag sedan ifredags Eftersom jag inte vet när jag har ägglossning.
NU till min fråga. OM vi inte blir gravida nu ? Vad skulle ni göra ? Jag är så rädd för alla biverkningar från medicinerna. Sedan kommer också kostnaden.22500 är inte kaffepengar för oss. Det är 20 % chans för att oss att det ska lyckas. Men sedan kan man ju bara spekulera i riskerna för missbildning etc...
Äh så dum jag är ni kan ju inte bestämma åt oss. Det är ju egentligen bara jag men jag ville nog bara få ångestfrågan ur mig...