30+ som fick första barnet 2006 *4*
SAra 75 : ROY en bok om en hund som dör
Adjö herr muffin
SAra 75 : ROY en bok om en hund som dör
Adjö herr muffin
Sara 75: VAd skönt att det gick bra. Trodde inte äggallergi gav så kraftigt utslag. Vi har precis slutat ge Ärtis omelett(vilket är det enda hon har velat ha till frukost sedan februari) för hon har inte växt sedan i julas och fått ont i magen och då slutade vi med ägg... Nu har hon inte ont i magen längre och kanske börjar hon växa.
Jag har ju som ni sett hållit mig undan. Det här med att inte kunna bli gravid igen har tagit hårt på mig. Och förhållandet... Nu har vi tid för äggplockning i vecka 39 så jag ska börja medicinera sista veckan på semestern... Alla, precis, alla som jag vet har försökt bli gravida senaste året är nu gravida så jag känner mig extra ensam. Hann ju med ett matförgiftningsmisfall i maj...
NU längtar jag efter semester och kanske lite lugn och ro....
M73: Naturhistoriska riksmuseet om det regnar. Mycket spännande dinousarieutställning... en som sover man inte får väcka...
Tekniska muséet.
Vasaparken :)
Hej ! För en gångs skull kommer jag in med positiva nyheter och jag hoppas det ska fortsätta så.
Sedan i fredags har jag ett befruktat ägg som jag ruvar på. Testdag den 16 oktober. Det var mycket häftigt att se det som förhoppningsvis ska bli vårt barn i sommar när de skulle föra tillbaka ägget.
I går satt vi i bilen hela familjen och jag berättade för min man att jag kände mig darrig och yrslig, nog pga lågt blodtryck. Då sa Ärtis från baksätet. -Mamma, jag tycker inte du ska berätta så mycket om hur din kropp mår och så. Det är lite tröttsamt! Gu'vad jag skrattade! Hon har så himla mycket humor, Jag är så underbart glad att hon finns i våra liv!
Nu skriverjag mitt sista inlägg. Är så trött på att bara komma med negativa besked. FIck mens i natt. 22 500 kr åt skogen och inget syskon. Jag sitter och tjuter på jobbet och så fort ngn knakar på dörren måste jag torka tårarna. Jag som hoppades så!
Hej ! LÄnge sedan! Hoppas ni mår bra allihopa. Vi gjorde ett till IVF i februari men det misslyckades.... Fick mitt drömjobb för tre veckor sedan och skulle säga upp mig nu i maj. Jag och maken skulle åka till London i helgen för att fira våra nya jobb och för att vi gett upp hoppet om nytt barn....
Testar positivt i torsdags. Så nu kan jag inte ta drömjobbet men kanske kanske ¨får vi ett nytt barn...... konstigt vad livet bär med sig för överraskningar....
Hej! Jag kan tyvärr inte ta jobbet. Det är en liten advokatbyrå som tillämpar provtjänstgöring. Jag såg så mycket fram emot att få börja där men jag får bara förklara för dem om Adèle och att jag inte visste att jag var gravid då jag skrev på för det visste jag ju inte. Har fått mens trots graviditet.
Antagligen blevjag gravid för att jag var så glad för nya jobbet och glömde bort allting om bebisverkstad... men men som ni alla vet kan ju allt gå åt skogen .. men just nu tänker jag vara glad
Tack rara ni ! Ja, jag håller tummarna och är glad hela tiden istället för att oroa mig. Jag om ngn vet att livet tar olika vändningar. Jag ska skriva på kontraktet med arbetet i dag. Skriver på och om det efter ultraljud nästa vecka visar sig att det verkligen är ngt som lever där inne så meddelar jag dem.
Assar P och Vi 4: jag hade sista mens 8 februari (hade gjort äggåterföring av upptinat ägg och det stannade 8 dagar så det var dag 26 i menscykeln) Så om jag räknar med att jag har 26 dagars cykel istället för vanliga så är jag i vecka 5+1. Fast å andra sidan har mensen varit hysteriskt oregelbunden sista två åren. mellan 26 och 34 dagar. Tänkte ringa min IVF gynekolog nästa vecka om inget inträffar och boka tid för ultraljud på torsdagen den 24.
Ni som har 4 ½ åringar-5 åringar. Har ni problem med att barnen inte kan fokusera på en sak längre. När Ärtis ska göra ngt så är det 1000 andra saker som är intressanta. Detta gäller ju inte när hon bygger lego eller målar men när hon äter eller ska klä på sig elller ngt annat som är ett måste.
VI 4 : tumhållning för vi 5 !
Nej det var en så pass ihållande blödning att det inte fanns en suck att det skulle ha tagit sig.