• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • asap

Mandra - Vad kul att det blev så lyckat!
    Jag är rädd för att vi däremot inte lär våra barn att vara extra snälla mot just katter, vi försöker skrämma iväg de som är på tomten. Med kraftig allergi i familjen känns det inte som någon bra idé när de boar in sig under altanen.... Fast vi är noga med att säga att det inte är katternas fel, de vet inte att det här är vår tomt och att de inte får vara här.

Oyra - Grattis i efterskott till treåringen. Hoppas han mår bättre nu.

M73 - Krya på er, ni också.

• Willhellmina

Hej Tjejer!

Dyker bara in lite snabbt och berättar hur ensam-helgerna gått. Svar... rätt så bra. Inför första helgen var jag helt hysterisk och funderade på om jag överhuvudtaget skulle kunna andas. Mina snälla vänner tolkade detta som att jag minst var självmordsbenägen så 6 hela timmar var jag själv den helgen.

Denna helgen har inte varit riktigt lika uppbookad. Var på Avatar med kompisarna i lördags. Förälskade mig i den milda grad i filmen att jag gick själv och såg den igår. Kände mig lite patetisk men slog mig i slang med killgänget som satt bredvid och plötsligt har jag en date på torsdag. Vet inte om jag ska gå än men snacka om egokick!

På tal om allt och ingenting.... Jag tycker det skulle vara kul med en fikaträff med alla goa ungar. Vore så himla kul att se hur alla ar vuxit. Ja, naturligtvis att träffa er också!! Finns det möjlighet att få ihop en (tex) Skånefika?

• Siggan

Kommer ni ihåg att A inte vill tvätta håret? Igår var det tvättdags iallafall. Efter 2 mån blir håret ganska äckligt. {#lang_emotions_yell} Hon gillade inte tvätten något vidare, men oj så fin hon blev efteråt. Jag är helt förälskad i min dotters ljusbruna lockar. {#lang_emotions_heart} Lätt att kamma var det också i morse. Satte upp det i tofsar och hon blev såå fin.

Wilma: förstår att det är tufft att vara ensam.

oyra: Krya på dig till fördelsedagsbarnet!

en svensk tiger
  • asap

Siggan - Värt att vänta lite extra länge för att det ska bli så stor förbättring som möjligt. Kan tro att hon såg söt ut i sina tofsar!

Wilma - Det låter ju bra ändå, och grattis till dejten.

• Gladhannapanna

ÄNTLIGEN!!! Nu har jag kommit in på fl igen! Jag misstänker att problemet var att jag kopplade ihop med facebook. Har inaktiverat det nu och är just nu inloggad på maken på datorn!

HInner inte läsa ikapp just nu så detta blir ett totalt egoinlägg:

Agnes har vattkoppor, just nu klipper hon och klistrar för fullt, men humöret går upp och ner. Hon äter knappt ngt pga koppor i munnen och hon klagar på ont i rumpan. Vi kollade igår och hon har flera koppor både i snippan och rumpan. Vi har smort med Xylocainsalva, någon som har ngt annat tips?

Tavegyl har vi också och det funkar nog rätt bra för hon verkar inte ha så mkt klåda.

Själv har jag bihåleinflammation och Julia har fått tre tänder på fyra dagar så det är lite ynkligt här hemma minst sagt!

• Siggan

Pyttis: Vattkoppor, bihåleinflammation och tänder på en gång! Krya på er!

en svensk tiger
  • kaz

Mandra: Kul att det blev så lyckat!

Oyra: Grattis i efterskott till F! Synt att han var så sjuk! Krya på er!

Pyttis: Oj vilken sjukstuga! Krya på er! Har tyvärr inga tips!

Mini: Kul med bio. Tror dock inte att Simon hade kunnat sitta still så länge. Hemma kan han kolla på hela filmer men då kan han pyssla lite med annat under tiden

Siggan: Kul med lyckad hår tvätt! Det går även bättre hos oss med det, särskilt efter det att jag sa att man får ha långt hår om man tvättar håret. Simons dröm är ju att vara flicka (vilket i hans värld = långt hår )

Wilma: Skönt att det känns OK med ensamhelgerna. Hur tycker Trolla det är att åka till pappa?

För övrigt går det hur bra som helst med medicinen hemma nu. Det är så jag blir tårögd. I morse la sig Simon tappert på sängen gapade stort, gjorde en grimas och därefter en piruett och förklarade att han var JÄTTEduktig och att det bara var 3 dagar kvar... Herregud vad stor han har blivit!

• Vi 5

åh vilka många härliga inlägg ni har skrivit (fast kanske inte att kräkningar, vattkoppor och obehaglig medicin är så roligt eg.). Men jag slogs över hur stora era barn verkar vara och tänker på att Albin hade varit så stor. Det är väldigt svårt att föreställa sig. Även Edvin börja kännas "stor". Just nu säger han "otta" (=borta) och gömmer saker hela tiden. Och så är han galen i Ellenböckerna särskilt de där hon klär av sig så att han kan se hennes bröstvårtor Han är också väldigt intresserad av sina egna bröstvårtor. Gullunge.

• asap

Pyttis - Näe, allt på en gång!? Hoppas det vänder omgående.

kaz - Vad skönt att ni slipper bråka mer om medicinen.

Vi4 - Söt E! Han är rätt tidig att prata, eller hur? Min G (snart 1½år) pratar massor hela dagarna, men de enda "riktiga" ord man kan höra är hej, tack, Ida och mamma.
    Och jag kan bara hålla med om att våra ettor är/hade varit så stora nu! Idag har vi haft "hallonfest" här hemma. Ida slutade med blöja under jullovet och det gick jättebra från början. Men när dagis drog igång igen hände det olyckor varje dag. Förra måndagen sade jag till Ida att när det har gått en hel vecka utan kiss eller bajs i byxorna brukar man kunna fira det med en fest! Att det blev hallonfest bestämde hon själv, för det är ju det bästa hon vet. Vi hade hallon och glass, men hon åt bara hallon. 4 tallrikar.

• Willhellmina
    kaz skrev 2010-02-08 16:35:34 följande:
     Wilma: Skönt att det känns OK med ensamhelgerna. Hur tycker Trolla det är att åka till pappa? it!
    Jodå, hon tycker om att åka tåg och han är ju en riktig partypappa. Det är McDonalds, Slottskogen, Universeum, pizza och partyparty hela helgen.
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*