• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Piggley Wink

Stor kram Kanin, jobbigt att det inte var något fel på äggledarna men om de är bra så finns det väl hopp att det ska dyka upp ett superägg? Makens reaktion är ju mänsklig men ni är ju två om detta så det är klart att han måste ta tag i det och prata med dig! Usch vad jobbígt när han sluter sig.

Mitt problem känns väldigt futtigt i sammanhanget men nog så stort ändå...

Morfar passade H idag, när han svarade i  telefonen fick H tag på en spritpenna. Hon har målat med spritpennan på mormor och morfars ljusgula textilsoffa (ärvd Malmstensoffa). Hur får vi bort det? Hon har skrivit en massa H över hela soffan...

• malinkat

Aj då Juni..! Ja, det där var ju mindre kul. Kanske kan du ringa någon tygaffär, eller soffaffär eller nåt, och fråga? Spritpenna låter mindre lovande dessvärre....

• Siggan

Frk Kanin: Hoppas allt löser sig på något sätt. Är det vanlig IVF ni tänker på eller är det aktuellt med äggdonation?

juni: Aj, aj! Har tyvärr inget bra tips.

Idag var A på bättre humör när hon kom in på dagis. Hon vinkade till en av sina kompisar som satt vid ett bord. Kompisen kom fram til henne och de stod och småpratade så sött när jag gick.

en svensk tiger
  • sirre

Frk kanin; Kramar till dig! Du har mycket att fundera kring nu, hoppas bara du kan dela detta med någon. Inget kul att ni har svårt för att prata nu när ni behöver det som mest, men det är nog ofta så att mannen drar sig undan. Min är inget undantag när det kommer till saker som är jobbiga!

Juni; Har inte heller några tips, tyvärr! Inget kul... de är så duktiga på att hitta på saker de små Kanske kan få något tips hos dom som är hemma o städar hos folk.. kommer inte ihåg vad programmet heter, men de brukar ju ha lite tips.

• M73

Frk Kanin; lite synd att det inte kunde få vara så enkelt så att de kunde säga att nu borde det ta sig finfint.. Men å andra sidan har vi här i tråden bestämt att det skall bli en kaninbebis så vad har läkaren att säga till om egentligen? *kram* (Kollar de TSH-världet i utredningen med? Jag ger mig sjutton på att mkt av våra problem med att få till tvåan beror på att jag slarvade med min medicinerin o därför hade taskiga världen på det)

H har varit på dagis idag, skönt för henne att iaf få en dag ihop med kompisarna o själv han jag koppla av lite medan T behagade sova.. Nu försöker H få T att gripa tag i sin tygleksak men T är måttligt intresserad... överhuvudtaget är H väldigt inne på att provleka alla Ts saker (o nu har hon övergått til att demonstrera för T hur man lyfter på huvudet i magläge o sedan sätter sig upp - jag tror coacningen måste nivåanpassas men det är rätt sött)

• Serendipity
    Piggley Wink skrev 2010-02-04 13:29:51 följande:
    Stor kram Kanin, jobbigt att det inte var något fel på äggledarna men om de är bra så finns det väl hopp att det ska dyka upp ett superägg? Makens reaktion är ju mänsklig men ni är ju två om detta så det är klart att han måste ta tag i det och prata med dig! Usch vad jobbígt när han sluter sig. Mitt problem känns väldigt futtigt i sammanhanget men nog så stort ändå... Morfar passade H idag, när han svarade i  telefonen fick H tag på en spritpenna. Hon har målat med spritpennan på mormor och morfars ljusgula textilsoffa (ärvd Malmstensoffa). Hur får vi bort det? Hon har skrivit en massa H över hela soffan...
    Googla lite så får du en del tips!
    Badda på T-röd med en bomullstuss. www.bistroelle.se/textil/flack.html
  • M73

juni: googla på hypotyreos så hittar man de vanliga symptomen.

• kaz

Hej, hur får man i en 3½-åring Kåvepenin (flytande)? Simon har öroninflammation och vägrar medicin. Inga mutor funkar - han sitter hellre i skamvrån än att tar medicinen (envis som synden...). tillsist fick jag tvinga i honom den. Känns sådär... Kan man blanda den med vällingen?

Suck, har är det sjukstuga. Simon har varit hemma hela veckan med feber och hosta som nu blivit öroninflammation och Sara har nu också feber och hosta. Min första evcka på nya jobbet börjar bra...

Kram Frk Kanin. Hoppas att ni kan få rätt hjälp!

Juni: Jobbigt värre! Hoppas du fått ngr tips!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*