• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Mandra

Hej påer!

Nu har vi fått iväg första matleveransen till katthemmet.

Om ni minns så pratade jag om det och lovade att återkomma när vi kommit igång.
    Vi har lyckats hitta ett fantastiskt litet ställe som helt livnär sig på ideella insatser. Det roliga är att det visade sig att en av sambons nya kollegor på jobbet är ordförande och såklart en drivande kraft på stället.
    Det är så lyckat att det är öppethus på söndagar mellan 11-16. Så på förmiddagen åkte vi och köpte en säck kattmat och på eftermiddagen åkte vi dit och lämnade den.
    Katterna är utsläppta och sprang runt, det låg leksaker överallt och såklart lekte barnen konstant med de godmodiga och sociala små liven.
    Jag föll för en stor, riktigt fet hankatt som halva tiden låg och glassade mitt på golvet och den andra tiden lät både Tyra och Vilya vifta hysteriskt med pinnar i ansiktet med intresse. Vi smög runt och mös. Vilya ställde en hel del intelligenta frågor och fick så fina svar av de anställda.
    Kan inte fatta att vi haft sån tur. Det var verkligen det perfekta stället!

Jag och sambon var så nöjda när vi gick därifrån för att inte tala om tjejerna.

• Minimalla

Mandra: Vad roligt att det blev så lyckat!

Idag har vi varit och tittat på Prinsessan och grodan. Oj vad Stella har tjatat om den där filmen och så visade det sig att det var från 7 år. Men det gick bra att gå ändå i föräldrarnas sällskap och den var inte alltför läskig som tur var. Kanske lite i längsta laget dock, 1 tim 38 min... det kröp lite i de små benen den sista halvtimmen . Men hon var väldigt nöjd efteråt och frågar redan efter vilken nästa film ska bli...

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Minimirakel BF 100813 ♥
  • Piggley Wink

Assar: Där är de ju t o m delade i hådra och mjka, eller vad heter det?

Mandra: Härligt att få mysa lite med katterna också! H gosar gärna med vår katt, jag bara kramar lite säger hon och klämmer tag ett rejält grepp Tur han är underbart snäll!

Mini: Så spännande med film! H kan sitta säkert flera minuter framför TVn så det känns avlägset...

• Mandra

Minimalla > Åh vad skoj att det blev så bra för er med. Den filmen har jag missat och måste kolla upp.
    Det påminner mig om att sambon var på bio med Vilya för ca ett år sen tror jag och nästa gång skulle bli min tur. Tror det är på tiden

• oyra

Ingen borde behöva kräkas på sin födelsedag, kanske särskilt inte när man fyller tre! Vi har ändå haft en ganska bra dag, men det var hjärtskärande att se Felix tacka nej till chokladtårtan han bestämt för så länge sen att han ville ha. Snuttungen.

I natt vid tvåtiden kom han in i vårt rum och sa "det är otroligt blött i min säng", då var han alldeles nerkräkt. När han fick sitt duplo sa han "åh tusan, till mig! åh tusan, till mig!". Den killen har ett språk för sig, hoppas att han inte blir alltför lillgammal.

• M73

Oyra:stackarn! Hoppas han kryar på sig fort.

Två snoriga barn här... Sov dåligt för att jag försökt sitta o sova för att T skulle få undan det värsta o sedan kom H in i vår säng o låg o hostade... o nu har jag ont i halsen
    Tar det aldrig slut?

• Mandra

oyra > Ja fy, det borde vara förbjudet att vara dålig på sin födelsedag när man är under 30!!

M73 > Men typiskt. När ska ni bli friska då? Krya på er nu för bööövelen

• Milla C
    Mandra: Vad fint att det blev så bra. Här finns inga katthem i närheten tyvärr.

Mini: Oj, orkade hon sitta still så länge ! Det är nog ett par år avlägset för G att sitta still så länge, men man vet ju aldrig.

oyra: Stackars lille plutt! Hoppas att han kan få chokladtårta någon annan gång istället.

M73: Hääärligt när småsyskonet får förskolebacillerna....
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • malinkat

Mandra, nu säger jag det här med - en sån härlig idé och så bra att det blev ett lyckat kissemissbesök!

Och BIO - det är något jag vill gå med Alfred på! Men inte på tyska, så tror jag inte han sitter still. Men han älskar sina filmstunder han får här hemma, kan lätt kolla hela IceAge även om vi ofta delar det i två kvällar för att det inte ska bli för mycket. Kanske när vi kommer till Sverige nästa gång.
    Stackars liten, Oyra! Han får ta igen den där chokladtårtan sen... hoppas ni mår bättre!
    M73, nej det tar nog aldrig slut. Vi har dragits med förkylningar sen före jul, med ett kortare uppehåll. Jag ska ringa läkaren till mig nu - min hosta fick mig att kräkas i morse. Mindre skoj. Alfred ska till läkaren imorrn och kolla öronen igen. Vill ha sommar och en frisk familj! <3
  • M73

sommar o frisk familj låter bra! Det underbaraste är ju att T får så förtvivlat ont i magen av allt snor... Förutom magen har hon faktiskt varit på riktigt gott humör idag.
    Stekte plättar åt mig o H idag, precis vad som behövdes..

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*