• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Piggley Wink

malin: H är säker på att gammal, det är något mat är när man måste släga den, min farmor (88 år) är INTE gammal säger H bestämt {#lang_emotions_kiss}

• kaz

Vi4: Precis, ringde Sjukvårdsupplysningen om det och de menade på att det troligtvis hade gått för lång tid mellan händelserna. Vet dock inte vad jag ska tro... Han däckade i soffan kl 17 och har sovit sedan dess. Försökte väcka honom vid 18:30 med lite majsvälling samt medicin (som jag återigen fick tvinga i honom - bara 10 doser kvar...). Han somnade om och sover ännu... det lär bli en låååång natt

Vi har ju varit rätt förskonade från sjukdomar hittills...

Nu sitter man här och dricker te istället för vin

MalinK:

• malinkat
    Piggley Wink skrev 2010-02-05 19:54:18 följande:
    malin: H är säker på att gammal, det är något mat är när man måste släga den, min farmor (88 år) är INTE gammal säger H bestämt
    Haha, uppskattas säkert av farmor..
  • Ella174

Milla, hur gick det med din kompis som blev bestulen på sin barnvagn?
    Du har kanske skrivit det, men jag har missat det i så fall...

• kaz

Jag undrar oxså

Det har vänt här och Simon har piggat på sig betydligt. Går även lite bättre med medicinen. Sara är dock fortfarande hostig!

• Milla C

Jag har faktiskt inte hört något om det. Jag är också jättenyfiken .

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Piggley Wink

Har ni några tips om någon bokstavssång? Alltså nån sång där man typ räknar upp alfabetet? H älskar ju bokstäver och älskar att sjunga så jag tänkte det kunde vara kul.

• asap

juni - Mel. björnen sover:
    AOUÅ, AOUÅ, EIYÄÖ - det är våra vokaaaaaler, det är våra vokaaler. AOUÅ, AOUÅ, EIYÄÖ.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*