• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • sirre

Kaz; Näää inte alls lätt att få i dom det! Första dagen tvingade jag Olle i det sen förklarade jag att hon fick coca direkt efter som tar bort den äckliga smaken om han tog det själv så vi slipper att göra det som igår och då gick han faktiskt med på det... jag sa till han att det inte alls är gott men man måste ta det annars får vi åka till doktorn så får han ge dig det... Lite hot brukar gå bra hemma Han va jätteduktig sen följande dagar o sa piii urk varje gång jag kom med det men sen coca

• Serendipity
    kaz skrev 2010-02-05 11:29:24 följande:
    Hej, hur får man i en 3½-åring Kåvepenin (flytande)? Simon har öroninflammation och vägrar medicin. Inga mutor funkar - han sitter hellre i skamvrån än att tar medicinen (envis som synden...). tillsist fick jag tvinga i honom den. Känns sådär... Kan man blanda den med vällingen?  !  
    Blanda inte den i något du vill att han ska äta sedan han blivit frisk, den smaken känns igenom det mesta. 
    Vi ger med dosspruta i kinden och ger något "starkt" att dricka direkt på det. Coca cola kan kanske funka som sirre skriver, vi har gett stark O´boy eller stark jordgubbssaft.
    En gång fick vi tabletter utskrivna, dem kunde man dela i minibitar och blanda med lingonsylt.
  • Mandra

Datordjungeln har inte klarnat och jag lånar sambons datorer titt som tätt. Får se, ska göra ett till försök att laga min dator igen.

kaz > Vi fick också tvinga i Tyra de första doserna och sen var det med massor med jobb men inte lika dramatiskt. Kovepening är en äkta pita att få i de små, stackars Simon. Jag hoppas han blir bättre snart.
    Ja typiskt vilken start på nya jobbet du fick, lite olyckligt med februari som är den värsta VAB månaden på hela året. Antagligen så är din nya arbetsgivare väl medveten om det också

sirre> Vad skönt att våra tjejer verkar vara i samma fas med att just det lillsyskonet har är den absolut roligaste leksaken i hela huset. Då är det inte nåt konstigt heller, skönt.

Frk Kanin > Jag hoppas att dina ägg överraskar med en liten buskanin. Mycket att tänka på för er, mycket att jobba med. *krama om*

Igår hade vi gäster här. Vi åt gott och barnen fick varsin tablettask. En av våra gäster som barnen inte träffat förut skulle vara lite skojjig och skämtade med Tyra,
    -Inte vill väl du ha den tablettasken?! Ska du inte ge den till mig i stället, sa han och sträckte ut handen och log busigt.
    Tyra som är en mycket bestämd ung dam, gav honom bokstavligen onda ögat. Ropade - Nä! och kramade sin tablettask, sprang en stor cirkel runt, förbi honom med sin truligaste min.
    Jag skrattade och sa åt han - Vissa saker skämtar man inte om.
    Sen fick han jobba i två timmar för att ens komma nära henne. haha men han fick en godnatt kram när de la sig.

• malinkat

Här fortsätter sjukstugan också - men Alfred VILL ju ha sin antibiotika, smakar ju godis... Inte kul att tvinga i dem nåt. Hoppas du kommer till jobbet nästa vecka Kaz!

Mandra, nä man ska inte skoja om allvarliga saker... Får mig att tänka på pappa som är en retsticka och en sak han alltid retades om var killbaciller. Dröjde länge innan jag tog hem killkompisar kan jag säga! Kanske inte en lika traumatisk utgång med godis dock...
    Har varit ute lite idag, skönt! Och nu har jag lagt kyckling i apelisnmarinad - också ett recept från "Mat för barn och deras föräldrar". Mumma!
  • kaz

OK, ändå lite skönt att höra att ni också tvingar i era barn medicinen. Det känns nästan som övergrepp nu när de är så stora och skriker så tårarna sprutar. No like!!!

Det första Simon sa när vi kom till doktorn var att han inte ville ha ngn spruta... Japp, det sitter i sen sist. När han var färdigundersökt bad han själv om att få en gul säl som han spanat in i en burk på skrivbordet. När enbart Simon fick en sak gick även Sara fram till doktorn och gjorde klart för hon att även hon ville välja något

Mandra:

• asap

kaz - Kåvepenin smakar blä, inte värt att blanda det i något för då får han aldrig i sig en hel flaska välling eller vad det nu är. På Gustav hjälpte det inte heller med något gott efteråt, för problemet var att ens få honom att öppna munnen för medicinen. Men jag vet att Pyttis tipsade om en dosspruta med typ saft, som man sprutar in direkt efter medicinen. Lycka till!

• malinkat

Haha, jag sa just till Alfred att han pratar Gallemattias - det händer rätt ofta och jag tror att det dels är kuligt, och dels har att göra med att han har tre språk runt sig - och han svarade förnärmat - "Jag e ingen Gammel-Mattias!"

• Vi 5

Kaz, bara han inte är allergisk mot penicillinet nu då?!

Mandra, gulleTyra

MalinK, så klart han inte vill varan ågon gammel_Mattias

Frk Kanin, *kramar*, så tufft du har det! Håller mina tummar för att det ska gå vägen av sig självt och att annars ett IVF kan hjälpa till på traven.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*