• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • M73

Siggan: Surt med bilar som inte vill starta... det är ingen som bytt stereo eller instalerat nått annat som är felkopplat o står o tjuvdrar ström?
    Jag skall skotta fram min bil snart o se om vi kan ta oss till bvc i em.

• Mandra

Siggan > Åååh, haha, jag skulle bli vansinnig på den bilen. Den ska ju vara ett hjälpmedel i livet. Den känns verkligen på tok för ny för att ha ett sånt fel så man måste ladda battriet för att kunna använda den. Kan dom verkligen inte göra något? Ha en så bra dag som du kan!

• asap

Hej på er!

Siggan - Hoppas bilen har startat nu!

Mandra - Eller så kan man tänka "föreläsning direkt efter lunch". Finns nog inget mer sövande.

Vi har haft en supermysig förmiddag ute i snön, Ida har dragit Gustav i pulka. Det gick kanske i 1dm/minut eller nåt, men roligt hade vi.

• Frk Kanin

Minimalla: jag såg just ! Grattis!!!! Åh, jag hoppas det smittar av sig till mig :)

• asap

Frk Kanin - Ja, hoppas verkligen du blir smittad! Och min kompis som var med om samma sak som Minimalla i slutet av mars förra året är också gravid igen, så det verkar var riktiga gravid-tider nu!

• Siggan
    Undrar ni hur det gick?

K sov alldeles för kort på fm och var trött och grinig när han vaknade så honom fick jag lägga i spjälsängen kl.11, där han somnade. Fick väcka honom kl.12, men då var han glad (?). Ammade, bytte blöja och placerade honom i bilstolen.

Då ringer mobilen. Tandläkaren hade fått sjukt barn och var på väg för att hämta i barnehagen, så tiden blev framflyttad.
    Eftersom K var klar för avfärd och jag ändå var tvungen att handla +reklammera möglig kyckling så gick vi ut till bilen. Som startade! Så vi åkte och handlade istället. K var en liten solstråle på shoppingturen. Nu sover han igen.

Ja, jag erkänner att jag är ett control-freak med katastroftankar. {#lang_emotions_embarassed} Tack för ert stöd tjejer!

Ang. bilen så är det något som drar ström, men trots att den varit inne på två olika verkstäder så har de inte lyckats fixa det.
    en svensk tiger
  • Piggley Wink

Siggan: Härligt att det funkade bra!

H hälsar förresten att man måste ha ridbyxor när man ska rida, hon bytte själv för hon skulle ju rida på sin gunghäst

• Minimalla

Frk kanin: Tack! Önskar jag kunde smitta ner dig ordentligt. Kram!

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Minimirakel BF 100813 ♥
  • sirre

Siggan; men då blev du ju positivt överraskade nu vilket måste höjt humöret

Ni sätter pricken över i:et när ni pratar om hur det påverkar barnens humör vilket humör man själv är på... Tappar man uppmärksamheten för en stund så hittas det på något kul i en annan del av huset Jag vill verkligen inte vara en tjat-mamma och försöker oxå tänka lite i de banorna som Mandra gör hur jag vill att de ska vara och hur jag påverkar dom på mitt sätt. Jag är ganska dålig på att leka med mina barn måste jag tyvärr erkänna, däremot är jag ganska duktig på att få dom till att hitta på saker men sen släpper jag så fort de har börjat. Jag har ju så mycket annat jag måste göra

Mandra; Vilken härlig historia, kanske inte lika kul för honom. Du har gett mig massor med energi idag och jag tror att det kommer påverkar min kväll med mina barn. Tack för det

• M73

H har fått andra svinsprutan nu o var jätteduktig.  T fick tremånadersvaccineringarna så det kan bli en kul kväll...
    Själv har jag skottat snö så jag känner av det i nacke, axlar o armar...

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*