• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • malinkat

Men åhhhh vad less jag blir! Brukar kopiera det jag skrivit, eftersom jag av någon märklig anledning ofta blir utloggad när jag ska posta något. Gjorde inte det det nu och inlägget är väck! Så nu blir det en kortare version....

Frk Kanin - tänker på dig i skrivande stund, och hoppas verkligen att allt gått bra idag!!
    Siggan, hon låter fullkomligt normal! Tror lite som Mandra säger, att det finns en föreställning om hur tjejer och killar ska vara - Alfred passar många gånger in i tjejfacket - leker inte så fysiskt och törs inte testa allt nytt, ses som "harmonisk" av andra, någon som kan leka länge med en enda sak. Elvira blir nog mer åt killhållet, har redan börjat visa en bestämd karaktär
    Mandra, Förlåt är visst något vi alla bör bli bättre på! Hur går det förresten i datordjungeln?
    Milla, ja det låter som ett märkligt resonemang.....
    M73, haha, ja man får akta sig vem man avlar med Thorsten är den lugna coola typen, inte mycket som upprör honom, medan jag blir kallad Hidsigprop (danska för tja.... någon som hetsar upp sig för saker?). Så kanske har våra barn fått lite av varje?
    Assar, tror att tvåor och övriga efterföljare får utstå många fler baciller.... E har också varit förkyld en miljard gånger känns det som...!
    Lite trist här hemma i o med att vi inte går ut idag, och jag är gräsänka till fredag ju. Men det är kallt, det är svårt att komma ut med vagn och bräda och ska vi ut vill jag inte att A ska anstränga sig för mycket om han nu är krasslig. I morrn kommer hans kompis kanske hit och leker, så får vi se om det kan bli dagis på fredag. Är själv fortfarande döförkyld också, ska snart ta en varm kopp te!
  • kaz

Hoppas att det gick bra idag Frk Kanin!

Siggan: Låter helt normalt!

Har fått nackspärr (igen) och det gör så himla ont! Det är verkligen dags för mig att börja träna el. varför får jag nackspärr hela hela tiden....

• Milla C
    Frk Kanin: Hoppas att spolningen gick bra idag, och att ett litet kaninungefrö slår rot snart.

kaz: Kan det vara spänningar som eg sitter i någon annan muskel som ger nackspärren? Att du belastar fel pga det?
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Siggan

Tack tjejer! Jo, jag tror också hon är helt normal. Men inte jättekul när förskolläraren berättade att de hade problem med henne för att hon knuffar de andra barnen och idag hade hon rivit ner div. "konstverk" från en vägg.

en svensk tiger
  • sirre

Siggan; jag tycker oxå hon låter helt "normal" och jag hade nog varit mer orolig för henne om hon varit nedstämd och inte vågat göra det hon vill! Jag försöker uppmuntra Alma till att stå för det hon vill och säga ifrån när hon inte vill.

Mandra; Det där med putta känner jag såååå igen, kan inte fatta att Alma alltid ska ha de grejor som Olle plockar fram... det kan bli ett fruktansvär liv här när de håller på att bråka om samma saker, men är glad att Olle börjar stå på sig innan gav han alltid upp.

Frk kanin; Hoppas det gått bra idag!!!! Så det va ett missfall du hade... Lycka till med nya försök

• sirre

malinkatarina; Förlåt är ett mycket fint ord! Jag är oxå noga med att be om ursäkt om jag gnällt för mycket, så ofta jag använt det sen jag fick barn har jag aldrig gjort tidigare... Vi lär oss hela tiden

Vi har oxå en tvåa som ständigt blir sjuk och oftast rejält med hög feber och gärna sjukhusvistelse... Vi inhalerar hon nästan konstant nu under vintern för att han är rosslig i bröstet. Alma däremot har knappt varit förkyld under hela vintern!

• Piggley Wink

sirre: Vi trimmar H att alltid erbjuda ett byte om hon vill ha något som ett annat barn har. Det brukar vara rätt bra faktiskt. Man får ju inte ta från någon annan, men om det andra barnet VILL byta så är det ju OK...

siggan: Om hon river ner saker så känns det mest som de behöver "se" henne mer, det är ju inte hennes fel om hon inte får tillräcklig mycket uppmärksamhet. På Hs förskola är de jättenoga med att lägga tillräckligt mycket tid på det barnet som just den dagen är lite trött eller på dåligt humör för att undvika onödiga konflikter.

• sirre

Juni; Precis, det har jag berättat för Alma oxå att erbjud han något annat så tar han ju det o släpper det du vill ha... o det gick bra när han va mindre men inte nu! Han vet själv vad han vill leka med nu

• Frk Kanin

hej ! Här är man tillbaka spolad och fin :) Mådde väldigt illa av tabletterna jag att ta före men själva ingreppet kändes inte ett smack. Sköterskan frågade om jag utövade yoga eftersom jag var så lugn.. Nej, jag sover bara dåligt och är trött svarade jag och lutade mig mot kudden de hade lagt dit.

Dr sa att "tyvärr" var det inte det minsta fel på äggledarna och att det bara är mina ägg som är gamla. Suck, hade kunnat gråta floder men behärskade mig. Vi ska dit på måndag för att ta blodprover och hon skall boka tid åt oss på en IVF -klinik. Jag frågade om hon kunde se om jag hade ÄL på gång men hon sa att hon bara så små äggblåsor än så länge. Jag gick därifrån och ville bara skrika. Naturligtvis var det 4 små bebisar på bussen. Jag hämtade Ärtis på dagis och satt bara och gosade med henne i soffan tills hon bad mig sluta. " har du fått en spruta hos doktorn så att det kommer en bebis ? " Vad har du fått det ifrån frågade jag men hon ville inte svara. Maken kom hem med stor hockeyrink omkring sig. Bildligt alltså. Vi skulle ha familjekväll och inte träna utan laga mat i hop och äta ihop hela familjen. Men maken var inte närvarande mentalt... så här är det sedan Adèle dog. Jag tog upp det på kvällen när ärtis somnat och frågade om hur han tänker etc men jag får inget svar.

Mamma till Ärtis 060608 Adèle 090221-090302
  • malinkat

Frk Kanin, vad du har att tampas med, alla dessa känslor det måste föra med sig! Skickar över de varmaste av kramar. Har du och maken fått hjälp, pratat med någon? Kanske har du skrivit det tidigare....  Hoppas bara ni hittar tillbaka till den där kommuniktationen med varandra, så ni kommer närmre varandra och inte längre ifrån. Stor stor kram!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*