• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Serendipity
    Milla C skrev 2010-02-02 11:09:17 följande:
    Angående magsjukorna så har Lucas fått 50 ml majsvälling nu efter att ha fått vätskeersättning i 2 1/2 timme och sovit i nästan en. Det har gått bra - och så även de andra två magsjuketillfällena. Men jag funderar på att ta majsvällingen lite längre tid. Två dygn räcker tydligen inte för att herrns mage ska "justa till" sig. Ska ta och ringa BVC och höra om hon har något tips också.
    sempers magdroppar, morotssoppa, äpplejuice/rivet äpple, laktosfri välling och mjölk.
  • kaz

Hej på er,

Har inte hunnit med FL på över en vecka!!! Var i väg med jobbet och åkte längdskidor förra veckan, därefter blev Simon sjuk (och är det fortfarande) och denna vecka har jag börjat mitt nya jobb... Intensivt men kul Imorgon blir det dock vabb (3:de dagen) men det verkar vara stor förståelse för småbarnsföräldrar här. Så himla skönt! De verkar också ha en jättebra uppkoppling så man kommer åt ALLT hemifrån. Toppen! So far so good

Kram på er! Får försöka läsa ikapp

• M73

H fick reaktion av svinsprutan o kom in till vår säng varm som en liten kamin.. Inget dagis idag o två tjejer som vill sitta i knät hela dagen

• sirre

Måste bara kolla om även era barn lärt sig på dagis att klä på sig kofta eller jackor med att lägga dom upp o ner på golvet för att trä i armarna o sen slänga jackan över huvudet... ser inte klokt ut men iaf så har Alma haft ett jättetålamod med Olle o visat honom så han kan sätta på sig det själv på detta vis Dock funkar det tyvärr inte på overallen...

Måste hitta Minimallas inlägg om kläddockteater... vi har en tjej som bara springer runder när vi andra är klara för att gå...

LLIna; Hoppas oxå du får börja jobba nu, kan tänka mig att det känns jobbigt att behöva ringa varje dag för att säg att man har sjuka barn men tyvärr inget vi kan råda..

• M73

Förresten, appropå bajs, brukar H ibland stolt rapportera att hon bajsat en bokstav... (Ett I eller S tex) Då gäller det att bli tillbörligt imponerad

• Mandra

M73 > Mahahah, så skön!

kaz > Där är du, var det idag det nya började, så spännande, lycka till och allt!!

sirre > Det står i 'väntar andra barnet tråden', minis klädtrick. Och nej, det har inte våra barn lärt sig på dagis. Vilken go tjej du har!
    Själv har jag fått säga åt Vilya att hon inte får putta Tyra från wii-brädan bara för att hon själv vill stå där. När det hände tredjegången på 10 minuter så fick hon stå över en varannan gång för jag kände att jag behövde markera. Alltid jobbigt när man måste ge konsekvenser. Men slåss och puttas får man inte. Trots att hon mest var exalterad och ville massor. :-/

Idag, ikväll, har min dator pajjat så jag sitter med sambons lilla dator som han antecknar på i skolan med och inte en tngent sitter på rätt ställe, tar en evighet att skriva med allt 'suddande'.
    Och för att riktigt känna hur kallt och snöigt vi har det så ringde min syster som hade landat i Brasilien nu efter 27 timmars flygresa med man och sina 2 barn, sittandes i solen och 35 grader varmt vid 17-tiden Brasiliansk tid.

• malinkat

Mandra; bajs och kiss lär ju vara spännande ett tag Det är ju stora upplevelser, icke att förringa! Och du, du är väl inte alls avundsjuk på din syster va... ?  Låter underbart! :-8

Milla och Lina, hoppas era små frisknar till! Inget roligt det där.....
    Assar: Så rätt så rätt! Vi brukar också fråga Alfred om han inte ska på toa när han fiser som en skogshuggare - en gång var det ju inte bara luft, till hans stora förskräckelse ... 
    Kaz, kul med jobbet!!! Inte så kul att vabba, men men, jobbet var ett plus!
    Sirre, det där var ett nytt trix, måste testas!
    EGO: Här är jag allena med barnen, T är på väg till Leeds och kommer hem fredag kväll, sent. var med A till läkaren idag, han har öroninflammationspremiär och snorar, så det blir inget dagis. Försöker ladda upp med både lekar och filmer - för jag kommer nog inte orka leka hela tiden flera dagar i sträck... I kväll tappade jag det där tålamodet som jag lovat att jag inte skulle tappa - A gjorde bara bus och gnällde och tjurade och vägrade byta om till pyjamas innan filmdags,  och till sist började jag dra av honom kläderna lite "ryckigt" och inte alls speciellt trevligt, sa lite barskare än jag ville, att nu blev det snart ingen film om han inte ville lyssna. Vet ni vad han gjorde? Han slängde sig om halsen på mig. En stor kram. Åh vad jag skämdes! Hur kunde han veta att det var det som behövdes? Vi satt och kramades rätt länge och så klappade han mig på kinden... Min lille gubbe. Sa förlåt och han sa, det gör ingenting.... Sen var allt det där tråkiga som bortblåst och vi bägge som vanligt igen! Och så kom E inålandes och så sa Alfred - Jag Älskar Elvira! Jag säger ofta till honom att jag älskar honom, men har inte vetat om han visste riktigt vad det var. Men när han sen fortsatte med att han också älskar pannkaka och blodpudding, ja då var jag säker på att han fattat, hahaha! Älskade unge!
  • Piggley Wink

sirre: Det låter ju som en toppenstrategi för att få på sig jackan

M73

malin: Vilken härlig son som fattar precis vad mamma behöver!

• Frk Kanin

Måste ju *peppar peppar ta i trä* kanske vara glad att Ärtis så sällan är sjuk. Blir hon sjuk så blir hon det ordentligt. Men vi har sluppit alla småförkylningar som kompisars barn råkar ut för. Hon vill nu sitta ifred på toa då hon bajsar vilket jag tycker är skönt för hur kul är det egentligen att sitta där och vänta på att hon ska  bli klar.

I natt kom det en tydlig "prrrruttttt" från henne när hon låg bredvid mig i sängen. Hon brukar smita in vid 3 -tiden." Fniss, -Mamma, jag är nog lite orolig i magen!."och så somnade hon om. Inte jag dock för jag blev fnissig jag också :)

Idag ska jag spola äggledarna kl. 13. Är lite nervös. Hoppas att det ska hjälpa till. Fick ju missfall i torsdags. Kanske, kanske finns det ett litet piggt ägg kvar som kan bli en ny bebis till oss...

mamma till Ärtis 3 ½ år och Adèle som skulle ha fyllt 1 år snart
  • Mandra

malinkatarina > Åh, så underbart. Så fin och så klok. Int ebara vi som har strategier för att få tillbaka barnens humör. Barnen har strategier för att få tillbaka vårat. Jag tror inte någon kan vara positiv och glad hela tiden. Jag tror dock att om man har som mål att vara en glad-skit så inträffar det oftare. Kommer man på att 'ojda så sur jag är' så finns ju en möjlighet att tänka en glad tanke, sträcka på sig och faktist vända det. Men alla känslor är viktiga och kanske ännu mer vad man göra av dom. Kramar är ju magiska på det sättet och att få säga förlåt ibland och att få förlåta är i mina ögon väldans världefulla kunskaper.
    Det var så fint beskrivet och jag fick en tår i ögat.

Frk Kanin > Idag alltså, jag tror det blir toppenbra. Jag tänker också hoppas på att detta är just vad du behöver och att en superminiärta snabbt fäster.

Sitter på sambons andra dator nu och den har också fel tng-bord. Tyyypiskt.
    Satt och surfade på bärbara datorer. Åh hjälp mig vilken jungel! Får gå ner till ngn butik och ställa lite intelligenta frågor så man kan klippa lite av utbudet.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*