• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Piggley Wink

Assar: hallonfest låter ju som en superbra motivation!

Wilma: Skönt att du kan slappna av när Trolla är med pappa!

• malinkat

Pyttis, krya på er!!

Kaz - TJOHO!
    Vi4 - tiden måste ha stannat för er då Albin gick bort - han förblir kanske alltid er lillplutt? KRAM!
    Assar, haha, hallonfest!
    Här sitter jag i övrigt och tuggar ingefära med honung, har fått veta att det är en bra huskur mot hosta Mmmmmm....... men ska också till läkaren en sväng imorrn och kolla. Sen, imorrn kväll, oavsett hur jag mår, ska jag ut och dricka lite vin med ett gäng tjejer!!!
  • Milla C
    Wilma: Skönt att du har så fina vänner. Och det är aldrig fel för självkänslan att få ett daterbjudande .

Själv fick jag också en egoboost idag. Jag har blivit kallad på intervju imorgon på en tjänst där ansökningstiden inte går ut förrän på fredag . Kan inte sluta le...
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Vi 5

Assar, jag vet inte riktigt om det är tidigt, men man kan ju definitivt förstå några ord även om det är mycket ourskiljbara ljud Och han förstår hur mycket som helst förvånar oss varje dag. Hallonfest, vad kul! Låter lite surt med 4 skålar.

Pyttis, stackare, sjuka med allt det på samma gång. Hoppas du får ordning på FL.

Kaz, bra om det inte var PC allergi och skönt att det går att prata med honom. Vilken tapper kille.

Mandra, fantastiskt med Katthemmet, och tänk att just kollegan var engagerad. Vilket sammanträffande.

Mini, imponerande, min man längtar tills han kan gå på "killfilmer" med Edvin "inga sådana där trista tjejfilmer"

Wilma, wow du är ju het på marknaden, gå på bio och fixa date där {#lang_emotions_surprised} {#lang_emotions_laughing}Jag är imponerad.

Siggan, vad fint det låter med lockarna Edvin hr små ljusa långa testar vid/bakom öronen, lite som pojken på tändsticksasken och jag vill aldrig klippa bort dem. Albin hade likadant.

• Vi 5

Milla, grattis till intervjun -sådant behöver man

MalinKatarina, ja han kommer nog alltid vara lillplutten, men han växer också samtidigt i takt med åren genom att man ser hans jämngamla vänner tex och i takt med att Edvin blir större på något speciellt sätt. 

Wilma, låter som att hon har fullt upp då. 

Juni hur går det med ryggen?  

• asap

Milla - Grattis, vad kul! Alltid skönt när det går fort så att man slipper gå och vänta på intervjun. Lycka till!

• Piggley Wink

Vi4: Det går oväntat bra med ryggen tror jag. Efter operationen så har jag inte ont alls av ischiasnerven, även om jag har ont där de skar såklart... Nu kan jag göra nästan allt, men inte lika länge som vanligt. jag får naturligtvis inte bära på fyra veckor till, men det går ganska bra. H accepterar det (även om jag sista veckan börjat fuska med att hjälpe henne in i bilen). Ska tillbaka till sjukgymnasten på onsdag för återbesök och sen till läkaren om nån månad.

Har E börjat sova bättre?

• Minimalla

Vi4 & Pyttis: Vi gick på filmen alla tre och mannen tyckte den var helt okej .

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Minimirakel BF 100813 ♥
  • Vi 5

Pyttis och Min, jag tror att R skulle tycka det var roligtatt gå även på sådana filmer om Edvin hade valt eller om vi hade en flicka. Men han säger ofta så lite skämtsamt, men jag har sagt att han inte får säga sådant till E när han blir större

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*