• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Mandra

malinkatarina > Skoj med foto och är det inte något du VILL jobba med så får du söka vidare där innuti

juni07 > Haha, ni är roliga! Men jag behöver några frivilliga ( {#lang_emotions_djavulsk}  ) att pröva mina coaching tankar på, det blir som med första barnet, experiment barnet.

siggan > Ja, det finns ju sånna som dig också som träffar helt rätt. Ett yrke som passar perfekt, som är ombytligt så det fortfarande stimulerar, där den ena dagen inte är den andra lik. Där ens kunskaper och problemlösning sätts på prov dagligen och ger utmaningar. Underbart och hoppfullt att en annan ska hitta lika rätt

Om jag får spinna lite på det vi halv-skämtat om så har jag faktist ett superbra tips som jag gärna delar med mig av. Det ger energi, egoboost och glädje.

Sätt tanken i handling. Det är en ordentlig utmaning men det är direkt belönande. Ring det där samtalet du skjutit upp. Gör tid att träna idag. Säg att du älskar maken bara för att. eller vad det nu är du behöver göra för att få flyt.

Haha, nu lovar jag att hålla igen igen.

• malinkat

Äsch, håll inte igen Mandra. Vi behöver dig!

Jag blir gärna din försökskanin,, kör på bara!
  • Piggley Wink

Mandra: Min man coachar i jobbet, men när han försöker med mig blir vi mest osams... Så jag är gärna med

• Mandra

Haha, vet ni vad. När vi skojjar såhär så tänker jag.
     'Jamen varför inte, varför dra ut på dom idéerna tills jag är klar.?' Jag kan ju faktist sätta mig och börja skissa på en idé redan nu. Varför inte? Jag måste ju inte vänta 3 år för att skriva ihop den. Utan ha den som grund klar när jag börjar och längst med min resa i skolan också utvecka och förändra min konsult-plan. Så den är så vattentät som den kan bli när jag är klar. Sen vart det bär av och hamnar kommer bli en intresant resa.
    Så nu har ni utmanat mig till att faktist börja skriva på denna idé. Ni vet sätt tanken i handling!!   (måste ju leva som jag lär)
    Jag ska sätta mig ner och skriva en plan på vad jag vill.

Haha, vem coachar vem här egentligen??

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart} Ni är bäst{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

• malinkat

Mandra, jag skojar inte - jag är gärna försökskanin *Desperat kvinna i jakt på framtiden*

• Mandra
    {#lang_emotions_kiss} på dig malinkatarina. Vi får inboxas och peppa varandra helt enkelt  i jakten på det lyckliga livet!

Nu har jag sytt den sista gardinen och ja Assar, det blev suuuper fint. Oranga panellängder med tryckta fåglar och kvistar i svart och vitt, till vardagsrummet. Nu ska jag spriiinga och hämta de tu små busarna.
  • sirre

Wow, säger jag bara vilka familjesituationer många av er har. Jag kan ju oxå vara lite trött på mina mamma ibland då jag tycker att hon tror sig veta bäst Inser dock nu att vi ska vara otroligt glada som har alla våra föräldrar i livet och de ställer upp för oss till 100 %. Lycka till med ert kämpande för era föräldrar!!

Malin; Jätteskönt för dig att ni har fått upp den kontakten nu och att dom vet hur ni känner. Sen tror jag det är svårt att bryta vanorna men kanske de själva blev lite "rädda" nu... hoppas det!

Juni; Säger som du, otroligt roligt att läsa förutom den där 8:e veckan Hade dock önskat att jag läst på plats för mitt dåliga samvetes skull... Läser 50% men är bara ledig en dag i veckan för läsningen... Känner redan att jag vuxit i min arbetssituation av min läsning!

Pyttis; Nej, jobbar inte i affär utan på en skola som ekonomiassistent Hoppas ni får klarhet i varför A har problem med halsen!

Frk Kanin; Skönt tanten har kommit och att spolningen nu kan ge er en skjuts!!!! HÅller mina tummar hårt!

Mandra; Kul att du nu har bestämt vad du ska läsa. Tror det kommer passa dig förträffligt och vad spännande att börja något nytt. Som sagt tycker jag det är toppen o höjer en enormt att läsa!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*