• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • malinkat

Assar, vad menar du? Ska våra barn börja skolan sen?? Neeeeej... det måste vara någon annans barn du pratar om.. Jag har inte så mycket för vilken skola än, mer vilket LAND vi ska bo i......... Mycket att tänka på där!

Pyttis, jag har två kompisar vars barn har opererat bort mandlarna och det blev mycket bättre! En annan kompis hade just det där problemet med dottern, att hon åt sakta, hade svårt att svälja etc. Det visade sig vara någon variant av gomspalt som satt väldigt långt in/upp (kan fråga lite närmre om du vill veta) Gjorde också att talet blev lite sluddrigt. Det är opererat nu och har blivit bättre det med
  • asap

malin - Ja, det är väl smart att välja land innan man bestämmer sig för skola....

• Frk Kanin

TAck för alla inputs! Det känns bättre. Ärtis är en helt normal 3 ½ åring :) Fru röd höll sig borta och jag skuttade till apoteket i lördags morse. Slog till på en superdyr clear blue digital.... ICKE GRAVID blinkade det!

Jag har fortfarande inte sett röken av tanten men det är väl det här som kallas förestående klimakterie... Alltid varit på kl. punktlig. var 29 dag. Även efter Adèle tills nu när vi går under utredning. Nu till jul 37 dagar och nu .... ? Ska spola äggledarna men det måste ske efter mens och den kommer ju aldrig.

• Milla C
    Frk Kanin: Vad jobbigt . Hoppas att hon kommer snart då, så att du slipper vänta längre.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • asap

frk Kanin - Hoppas mensen kommer snart då och att det gör susen med en spolning sedan.

Här sitter jag och är liiiivrädd för en omgång kräksjuka till! Maken har just gått och lagt sig med en olustig känsla i magen. Jag har redan haft det två gånger sedan jul, vill INTE ha det igen!
    Men med tanke på att jag sitter och mofflar i mig av diverse julkakor så verkar det inte vara något akut på gång hos mig iaf.

• Gladhannapanna

Ah, stora mandlar! NÄr jag läser det ni skriver känns det som om det kan vara bekymret faktiskt! Tycker mig ha sett att hennes mandlar är stora nämligen. Ska kolla med bvc hur man ska gå vidare! TACK!!!

Gomspalt känns mindre aktuellt eftersom hon varit väldigt tidig med talet och pratar hyfsat rent från början även om hon säger "j" istället för "r" och "f" istället för "sje-ljud" Men sje-ljuden är på gång, har hört henne säga sjunga riktigt tex.

• Gladhannapanna

Frk Kanin: Hoppas att nästa test visar plus!!! Alternativt att mensen kommer så att du kan gå vidare med spolningen.

• oyra

hej *vinkar*

jag kanske får börja hänga här med er ordentligt? Är lite "mellan trådarna" men har ju nästan en 06a...

Konversation med min snart-treåring idag

-mamma, är vi riktiga?
    ja
    -varför är vi riktiga?
    ja varför tror du att vi är riktiga?
    -för att vi kan gå, och sjunga

min lille filosof!

Det är väldigt mycket "varför det" just nu!

• asap

oyra - Känner igen det där alltför väl! Ida hamnade sedan också i den villfarelsen att man på något vis tappar benen när man dör... Vi hade ju sagt att man inte kan gå när man är död.

Klart du får hänga här, förresten!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*