• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • kaz

Go girls

Själv köper jag nästan enbart barnkläder nu för tiden. Har handlat en ny uppsättning ytterkläder till Simon. Förvisso på PoP:s rea men det blev ändå ganska så dyrt. Köpte jacka och byxa denna gången (istället för overall) så att det ska vara lätt att kissa ute Simon är ju ute hela dagarna så hans kläder hinner inte alltid torka (el. snarare aldrig torka) till när man hämtar honom på eftermiddagen. Simon grät dock i högan sky för han ville inte ha en svart jacka (den enda färgen som fanns kvar) så nu har jag lovat honom ett par rosa vantar. Får väl dra till med ett par Hello Kitty vantar el. något extra fint (i hans ögon)

Annars köpte jag ett par skridskor på Blocket till Simon. Någon som har låtit sina små testa det?

Sara har piggat på sig men har ett väldigt humör. Undrar om det inte är tänder på G...

• sirre

Kaz; Jag handlar oxå mest till barnen för tillfället... Olle har oxå kinkat för sina tänder i helgen, funderade om det va därför han hade feber förra veckan iofs rosslig oxå. Han började dregla o ta sig för mun o öra hela tiden och när jag kikade hade inte mer än 4 kindtänder på G så kanske inte konstigt han hade ont. Ledsen som attan idag när jag lämnade på dagis, mindre kul...

Jag tycker oxå om sköna sportunderkläder!!! Vi säljer ju new body emellanåt och kan rekommendera deras sportbh oxå, bra till ett billigt pris!

• kaz

Sirre: Sara håller sig också för munn och öra. Hon har tom ratat nappen ngr gånger. Hon är inte sjuk i övrigt så jag tror inte på öroninflammation. Ser dock inget i munnen - det lilla man får kika in.

• Gladhannapanna

Kaz: A har provat skridskor några gånger förra vintern och en gång den här. Hon kan absolut inte åka själv, men om hon hålleri ngt hasar hon lite innan hon trillar. Hon gillar dock att åka tillsammans med någon annan, gärna jättefort!

Sirre: Jobbar du i butik?

• malinkat

Milla, Thorsten hälsar tillbaka till Per att det är helt riktigt att det är synd om honom

Kaz & Sirre, här tror jag också det är tänder på G för Elvira - hon har ju bara tre än så länge. Dräglar som en gammal St Bernard.
    Juni, nu har jag beställt från din trevliga väninna!
  • Milla C
    malin: Det är synd om Per också, eftersom jag åkte skidor i lördags .

Inga tänder på G här inte - och Lucas är nio och en halv månad. Men jag säger som "Ninizen" (om ni kommer ihåg henne) "De kommer nog innan han tar studenten" .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Gladhannapanna

Även Julia har nog tänder på g, massa dreggel och grävande i munnen.

Har en fundering kring Agnes och tänkte att ni kloka kanske kan ge mig ett råd.

I höstas var jag hos en öron-näsa-hals läkare med Julia och han frågade om hon snarkar, men det gör hon inte så jag tänkte inte mer på det.

Agnes snarkar massor, hon drar riktigta timmerstockar. Dessutom äter hon väldigt sakta, har väldigt svårt med matvaror som "killar" i halsen, typ rivna morötter. Hon kväljs lätt när hon äter, händer att hon inte sväljer innan hon lägger in ny mat och då slutar det nästan alltid med att hon kväljs och maten kommer ut. Har även hänt att hon kräkts vid matbordet.

Jag har funderat en del på varför han frågade om Julia snarkar och om Agnes har ngt fel i halsen som ger henne problemen.

• Vi 5

Pyttis, anske har dina barn stora mandlar? Då kan man snarka mycket. Båda mina systrar har enorma mandlar, den ena har op. bort dem eftersom hon knappt kunde svälja alls när hon blev sjuk och hade stora besvär med snarkning. Tänkte att läkaren kanske såg det på Julia men att hon kanske bara inte har besvär med dem, medans Agnes har jobbigt med sina.

Jag funderar på om även E har kindtänder på g. Vi ska faktiskt till VC nu för han har tagit sig så åt örat och har varit sjuk i två omgångar nu, första gången med över 40 graders feber i nästan 4 dygn (var uppe i 40.4, det var otäckt) och nu andra omgången sedan i onsdags med hosta, snuva och att han tar sig för örat. Men kansle är det tänder, de ville iaf kolla.

Kramar till Juni, hoppas det blir lite bättre för varje dag!  

• asap

kaz - Jag minns att jag åkte skridskor hållandes i en spark när jag var liten, det kanske kan vara något för att komma igång?

Pyttis - Håller med Vi4, det borde kunna vara halsmandlarna som spökar. Kolla med BVC eller så, de borde ha koll.

Vi4 - Åh, så jobbigt med sjuk liten kille. Hoppas det inte är något med öronen.

Gustav är sen med sina tänder, men man får aldrig titta eller känna, så av en ren slump råkade vi få syn på två stora kindtänder för en vecka sedan. De måste ha varit framme ett tag, men vi har inte märkt något på honom när de kom. Nu är han uppe i 9 tänder, men de kommer inte i någon ordning som de gjorde på Ida. Hon fick alltid alla tänder av samma sort en i taget, först vänster uppe, sedan höger uppe, vänster nere och sist höger nere. Så jag har haft koll på G där jag tror att nästa tand borde komma, så visar det sig att han har flera andra på helt andra ställen...

• asap

Träffade min syster i helgen, de har stor ångest över att behöva välja skola åt sonen född -04. Snart är vi där också, det går så vansinnigt fort så man har ju inte en chans att hänga med i att de blir så stora.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*