malinkat skrev 2010-02-16 08:35:23 följande:
Men hörrni - hur var det nu - vad kallar ni vårt kön?? Snippa? Vulva? Vad? Inför barnen nu då alltså när de vill veta ...
Jag säger snippa. Lätt att komma ihåg även för en frågvis treåring som undrar varför jag inte har någon snopp
. Hade en jobbarkompis på förskola som vägrade "snippa" och sa "springa" istället - men det tycker jag liksom bara beskriver det yttersta....
... Och kan berätta att "kuk" betyder "stake av trä" och att både det och "fitta" kommer ifrån medeltiden(minst) - fast då "våt ängsmark/träskmark.
Mandra skrev 2010-02-16 08:48:51 följande:
Milla C > *krama om* dig med. Föresten, du glömde fullvuxna utflugna barn
Ja, eller en påskrift om att man inte tänker skaffa barn på väääldigt länge.
Mandra skrev 2010-02-16 09:03:38 följande:
AssarP > Du är inget osäkert kort, vilket s*itsnack och sånt får du inte lyssna på, fast det vet du säkert . Du vet hur bra du är och att du kommer göra ett superjobb. Den som tar steget att anställa dig kan skratta sig lycklig. Vad irriterande, arbetsmarknaden har inte fattat hur motiverade och sugna mammor är att sätta igång efter mammaledighet. Mompower låter mer och mer lockande. En verksamhet där vi stödjer och plockar fram kvinnor till alla typer av jobb. Enda motprestationen för att få skriva in sig hos oss är att de måste hålla med vårt motto som är .. motivation. Haha, nu kommer jag aldrig sluta tjata om mompower
"Tjata" på du. Här är en till som vill vara med
.
Pyttis: Vilken härlig morgon ni hade
. Här var det strid och bråk för att få på Gabriel ytterkläderna "Jag vill bara titta på det här på TV" "Jag vill leka liiite till"... Och sedan när han var påklädd hade Lucas naturligtvis bajsat ner sig - så då var det av med nästan alla ytterkläder igen för att han inte skulle svettas ihjäl. Vi kom till förskolan vid halv tio (han "börjar" halv nio).