• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Vi 5

juni, ja det kanske de borde ha gjort, jag var inte riktigt i skick att ifrågasätta det då. De där 2-3 nätterna, det råkar inte vara fullmåne då? Jag sover alltid urdåligt då och vet fler som gör det, fast jag har ingen aning om varför. Ego, idag har vi varit på extravisning av ett hus. Känns typiskt mig, har knappt "rest mig från de döda" förrän jag ska dra igång något nytt jätteprojekt. Suckelisuck, men kanske slår vi till imorgon (ingen annan har lagt bud).

• Gladhannapanna

Vi4: Uscha så jobbigt, kunde inte nålen suttit kvar då? Jag hade ju två infarter tills jag åkte hem i fredags.

Spännande med huset!

• Piggley Wink

Vi4: Spännande med huset!!!! Vad är det för hus? mycket jobb eller bara att flytta in? Har inte funderat på det där med fullmåne, ska kolla det nästa gång...

• asap

Vi4 - Nej, jag fyller inte jämnt. Snarare så udda det kan bli - 33.

juni - Jag tänkte också på fullmånen, eftersom jag vet att det är många som sover dåligt då.
    Ja, det är sååååå många träffar av olika slag som har blivit inställda pga sjukdom det här året. Håll tummarna för att vi iaf får vara friska nästa helg, då ska vi på en långhelg till Dalarna och åka lite skidor.

• Vi 5

Pyttis, fast jag hade aldrig stått ut med att ha nålen kvar i tummen eller foten, det gjorde så överd-ligt ont, varje minut var en plåga.

Juni, det är ett superfult hus fr 79 med massa renoveringsbehov, inte alls vad vi tittat på förut. Men det är ett SÅ barnvänligt område med jättebra förskolor och skola bara ca 200 m bort. Väldigt bra läge i läget med hörntomt och ingen insyn alls. Sydväst läge på altane osv. Fortfarande rätt bra priser i området, men håller på att bli mer populärt, ett riktigt generationsskifte. Vi såg ett likadant hus på samma gata i dec som var topprenoverat och var med en bit i budginingen tills det drog iväg i pris. Detta har ingen bjudit på för massor behöver göras. Men jag har ringt runt som en galning till firmor och vi har gjort budget och om det inte går över utgångspris kan det bli en bra affär om vi räknat rätt Vi kommer inte göra något själva.

Assar men det är ju väldigt ojämnt, vad säger att man inte kan fira ojämnt lika mkt

• Piggley Wink

i4: Låter ju toppen, det viktiga är ju bara att man kan flytta in och att kök och badrum funkar - resten kan man ju alltid jobba på... *bor i byggarbetsplats och tyckte det var skönt att se fuskbyggarna för de har det värre än vi*

• Milla C
    Utteröga: Heej! Har för mig att vi varit i samma trådar förut .

Pyttis: Aha, så kan det nog vara.

Vi 4: Hoppas att ni får huset för ett bra pris - och att ni hinner få allt gjort innan ni flyttar in. Jag tror att det är rätt "tänk" att buda ganska lågt på ett hus som man kan göra iordning istället för att hänga med för högt på ett hus som redan är toppfräscht. Kanske kan huset bli makens "projekt" och "få igång" honom lite (visst var det maken din som gick in i väggen, eller är jag helt ute och cyklar nu?)

Nä, nu ropar min säng efter mig. God natt!
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Mandra

Vi 4 > Så spännande med hus. *håller tummarna*

AssarP > Åh lillevän, hur mår han idag?

sirre > Hoppas det var En dålig natt bara

Ja, vi som varit ganska förskonade har hoppat på på sjukabarn-never-ending-storyn nu.
    Inatt vaknade Tyra med hög feber och hade svårt att somna om. Så jag han itne sova många timmar.
    Hon var ju hemma to, fr lö sönd mån tis förra veckan. Vilya hemma hela förra veckan och nu Tyra igen. Tur jag itne jobbar, hur förklarar man sånt vabbande? Kommer ju vara uppe i 2 veckor, hemma med sjukt barn, kanske mer?
    Själv ha rjag en hiskelig huvudvärk ikväll och kan inte komma på varför, antagligast sömnbristen.
    Doktorn imorgon igen då för att kolla så inte T också fått halsfluss.

• Vi 5

Mandra, hoppas inte T har halsfluss hon med! Och huvudvärken kan säkert vara sömnbrist och hela alltet som det innebär att vara hemma/inne med sjuka barn. Men kanske ska du kolla din hals med.

Milla, du känner nog inte min man få igång honom med praktiskt arbete *hihi* Det som får igång honom är vetenskapliga artiklar i soffan med chokladpraliner i näven. Skämt åsido, just för att han är så ointresserad och vi inte har tid eller kompetens att fixa allt det kommer vi, om huset blir vårt, att anlita hantverkare och jag hoppas verkligen att det är klart före inflytt.

juni, badrummen och köken vill vi definitivt ha klara, vi funderar även på fönsterbyte och puts av fasaden, men det kan få vänta.

• kaz

Vi4: Spännande med huset! Hoppas hoppas det går i lås. Hur man än gör blir det dock alltid mer jobb än man tror...

Mandra: nej, stackars er. Här är det samma sak - båda barnen vaknade med feber i natt. Simon klagar också över ont i munnen - tror det är förkyningsblåsor. Men hur har han fått det? Jag har det iofs... denna vecka är dessutom min värsta vecka på jobbet - inte alls läge att vara borta... men men

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*