• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Minimalla

Apropå glasögon förresten... Stella klarade inte riktigt synprovet på 4-årskontrollen. Hon kunde inte riktigt se fyraårsraden. Hon vägrade så klart sätta lapp för ögat så jag fick sitta bakom henne och hålla för ena ögat. Det funkade bra på höger öga, men på vänster öga försökte hon hela tiden bända bort mina fingrar för att tjuvkika emellan. Vi har fått tid för återbesök och är det samma sak då blir det antagligen remiss till ögonläkaren. Känns jättejobbigt om man ska behöva krångla med glasögon redan och barn kan ju vara så taskiga... vill inte att hon ska bli retad. Men jag vet att hon själv tycker det är jättefint med glasögon och det är ju alltid något .

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Minimirakel BF 100813 ♥
  • Agronom

Grattis Assar! Ja vi är många mars-mammor här inne

Pyttis: Vilken tur att du fick komma och bra att de tittar på A ordentligt!

Usch i dag är jag väldigt bitter och deppig ang jobb...Alla länsstyrelser runt om landet söker nu min tjänst men inte just min länsstyrelse...De ful-rekryterar internt och svarar inte alls på mina intresseansökningar (2 hitills)...Usch jag är så bitter-butter och besviken på att ingen av mina gamla arbetskollegor tjoar för mig. Känns inte så kreativt och jag önskar att jag inte hade brytt mig utan istället hade tänkt "ja men det är deras förlust, det kommer något bättre"....BLÄÄÄ

• Piggley Wink

Mandra

Agronom: Trist att de inte förstår sitt eget bästa

Pyttis och mini: Skönt att de tar er på allvar och kollar upp flickorna ordentligt!

• Gladhannapanna

Mini: Trist med syntestet. Båda mina systerdöttrar har starka glasögon sedan de var små och det funkar bra. Tror inte att de varit retade någon gång. Fast det är jobbigt med solen på sommaren.

Min ena syrra har samma ögonfel som dem, men hon ar inte deras mamma utan moster. Snacka om ärftlighet!

MIlla: Hoppas att han kommer hem och att du får sova bort huvudvärken!

• M73

Milla: hoppas det funkar bra med incheckning osv för maken så du slipper vara gräsänka längre än nödvändigt.
    Agronom; så surt!  Får hoppas att det är ödets sätt att hålla dig ledig att hoppa på ¨nått bättre...

Vad kollar de på fyraårskontrollen egentligen?

T är hostig o gnällig. Nu sover hon iaf gott i knät men jag hoppas verkligen att hon inte tänker bli sjuk utan kryar på sig. Hon är iaf rejält glad mellan varven. Hon har börjat skratta högt nu o då smälter man ju. 

• Drutten74

Hej!
    Läser att fler än vi är i sjukträsket. Anton har varit hemma 1 1/2 vecka från dagis. Han har haft feber i över en vecka + hosta, förkylning och utbuktande trummhinnor. Han har knappt ätit sedan förra söndagen då han åt ett äpple och 1 dl youghurt. Vi har varit på akuten och det var ingen fara med att han inte åt, det kunde gå veckor sade de. Men det är svårt att titta på då han tynar bort. Men idag verkar det ha vänt lite. Sedan i lördags är det dock Elis tur. Han ska bli buren hela tiden annars gråter han.

Jag har börjat jobba heltid nu, och sambon är hemma med killarna. Det går bra, fast jag tycker att det blir alldeles för lite tid med barnen då de oftast sover vid 20-21 tiden. Idag när jag ringde för att "kolla dem" så gallskrek båda och J var helt uppgiven och jag var riktigt glad över att vara på jobbet...

Mandra - Vilken resa du har gjort! Så fruktansvärt jobbigt. Är du sjukskriven nu? Är du bättre?

Pyttis - Jobbigt att inte operationen blev klar. Men det gick bra att sövas, eller hur?

Min brorson fick glasögon då han var tre år och det har gått bra. Det är väl bara det att de ofta lägger av sig glasögonen och tappar bort dem...

• Gladhannapanna

Drutten: Förstår att det var skönt att vara på jobbet när barnen är så sjuka!

Sövningen gick jättebra, skönt att ha den erfarenheten till nästa gång!

Jag skulle inte skrivit att Agnes var nattorr för igår morse kissade hon i sängen och imorse visade det sig att hon kissat i sängen tidigt under natten men inte märkt något utan låg i det...

• Milla C
    Minimalla skrev 2010-03-09 20:33:17 följande:
    Apropå glasögon förresten... Stella klarade inte riktigt synprovet på 4-årskontrollen. Hon kunde inte riktigt se fyraårsraden. Hon vägrade så klart sätta lapp för ögat så jag fick sitta bakom henne och hålla för ena ögat. Det funkade bra på höger öga, men på vänster öga försökte hon hela tiden bända bort mina fingrar för att tjuvkika emellan. Vi har fått tid för återbesök och är det samma sak då blir det antagligen remiss till ögonläkaren. Känns jättejobbigt om man ska behöva krångla med glasögon redan och barn kan ju vara så taskiga... vill inte att hon ska bli retad. Men jag vet att hon själv tycker det är jättefint med glasögon och det är ju alltid något .
    Jag och min tvillingsyster fick glasögon redan som 2 1/2-åringar. Då fanns det bara en sorts glasögon för barn - och de var skitfula rent ut sagt. Tur nog finns det många fina varianter nu, och fina glasögonfodral! Vad jag har märkt på Gabriels förskola där två barn fått glasögon är det mest att de andra är avundsjuka och själva vill ha det.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Vi 5

iiih, vi kanske får huset, :-O väntar bara någon timme till på en familj som hittills inte hört av sig på något meddelande, de fick nu i morse meddelande om att de måste höra av sig omedelbart alla andra har hoppat av.

• sirre

Näää jag hade skrivit ett långt inlägg sen blir jag utslängd som vanligt...

Vi4; Åhhh vad spännande, håller mina tummar hårt för er!!

Assar; Grattis i efterhand Vad hittade du om du googlar på en liten by som Lönsboda, hihi. Han va ingen släkting till mig men visst är det stort att någon från en liten by får 2 oscars Man känner ju alla hemma!

Mini; Min kompis flicka har glasögon sen i höstas och i början la inte ens Alma märke till dom, eller sa inget iaf. När de sov över senast så hörde vi Alma fråga henne varför hon inte hade sina glasögon på sig? Jag tror det är bra att få dom tidigt då vänjer barnen sig vid det, kanske värre sen i skolan.. skolan känns i alla fall mer dömmande tycker jag.

Oj, vad många som har problem med eksem ser jag. Jag har den korticonen som Lilla proppen skriver om men har inte vågat smörja så ofta då den är till mig. Nu har jag fått tid hos läkaren imorgon till honom så får de se, det är nästan som ett sår nu sen såg jag idag han hade en fläck på magen o en på armen... Funderar om även Alma har blivit mer torr för hon kliar ofta på mage o rumpa.

Krya på alla sjuklingar!!!!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*