• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Gladhannapanna

Juni: Julia är inte så bra på att klättra än så att klättra upp på skötbordet är itne aktuellt, men kanske en pall vid soffan.

Än så länge är det itne så bra att sitta rakt upp och ned på golvet utan stöd med Julia som är så "ålig" i famnen, man balanserar ju hela kroppen med bäckenbotten!

Maken och Julia är i stan och shoppar nu och jag hämtade Agnes. Hon klarar ju så mkt själv.

När vi kom hem provade vi att måla på snön, men först skulle hon kissa, sedan bajsa och sedan råkade hon bajsa i trosorna. TRE toabesök på 20 minuter med overall mm var mer än jag klarade av så jag avbröt uteaktiviteterna.

Agnes har fått ganska roliga "pinnar" med svampar i ändarna. Inuti svamparna är det vattenfärgskakor så när man doppar dem i vatten kan man måla hur bra som helst. Funkade väldigt bra på snön.

• asap

Minimalla - Blir återigen tårögd över det absurda och orättvisa i att behöva välja gravsten åt sitt eget barn. Kram!

Mandra - Vi ska se hur denna natt blir, och är det lika illa imorgon bitti så åker vi till VC. Vi har numera vår husläkare på en nyöppnad privat VC, som har öppen mottagning varje fm. Bara att åka dit vid behov. Det är så bra!

• Gladhannapanna

Agnes älskar bara Julia hon. Däremot sa hon häromdagen: "Pappa älskar mig, men han sjunger konstigt"

Var torrt imorse föresten.

• Mandra

AssarP > Uh? Men så skönt, nu vart jag avis. Var bord du? och har du en vrå vi kan få krypa in i?

• asap

Min systerdotter som är lika gammal som Ida sade en dag:
    "Mamma, när jag får barn kommer du bli deras mormor."
    "Ja, det stämmer."
    "Och min moster [dvs jag, dårå] kommer bli deras farmor."
    "Nej, lilla gumman. Hon kommer att bli deras gammelmoster, heter det."
    "Nej, för jag ska gifta mig med Gustav!"

• oyra

min goe treåring säger mycket bestämt "jag älskar inte dig mamma, du har så blöta pussar", trots allt ett steg upp från "nej, du älskar inte mig" som var svaret ganska länge, men han är sårande säker på att han inte älskar mig, bara pappa (och Viktor, oftast)

• M73

Lia; det kan vara så att de inte godkänner vilken text som helst, bäst att kolla med kyrkogårdsförvaltningen. Ofta vill de ha lite enhetligt stuk på gravstenarna med. dvs ingen stor, upprättstående mitt ibland små, liggande hällar.  På de två jag ordnat har det i princip bara varit namn o datum.

Har varit o hämtat sambon på flygplatsen idag. Köpte snordyr flygplatsfika åt mig o H så vi skulle kunna sitta i cafeterian som man faktiskt kan se lite plan ifrån. H tyckte det vara spännande i några minuter iaf *s* Skönt att inte vara gräsänka iaf. T är fortfarande rejält snorig men ingen feber men jag har ont i hals o huvud. Var det så här hon mådde så förstår jag att hon skrek i högan sky.

• Siggan

Lia: Jag är ganska strikt av mig och skulle inte välja något humoristiskt till en gravsten. "Här vilar jag" och och en pil nedåt är inte i min smak. {#lang_emotions_undecided} Jag skulle också gå en runda och titta. Mitt förslag utan att ha gjort det är helt enkelt namnet och datum och ingen bild.

Mini: Jättefint med "Efterlängtad". {#lang_emotions_cry}

Ego: Jo, jag ska jobba i Trondheim. Om det blir hus eller inte där beror på vad vi kan hitta. Det viktigaste för oss är att det är lagom stort och ligger bra till. Om det sen är hus eller lägenhet spelar inte så stor roll.

Apropå att säga roliga saker. A är också inne på bröllop. Mammamia är hennes bästa film. Och så vill hon gifta sig. Helst med mig. {#lang_emotions_laughing} Men när jag berättade att jag redan var gift med pappa kunde hon tänka sig att gifta sig med K istället. Jag sa att man kan leka det, men att det nog inte blev så på riktigt. "Vem ska jag gifta mig med då?", "En pojke", "Vem då?", "Jag vet inte, du har nog inte träffat honom än". Nu säger hon "När jag blir stor så ska jag gifta mig med en pojke som jag inte har träffat". {#lang_emotions_cool}

en svensk tiger
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*