Lia, det tror jag blir jättefint, jag tycker också om älskad-saknad, det är enkelt men talande. På Albins grav skrev vi "vår älskade lilla"
Mini, jag tycker också att 'efterlängtad' är så otroligt vackert, vet inte om jag har sagt det förut
Pyttis, usch så jobbigt, lever mig verkligen in i din situation särskilt med tanke på att det kan bli likadant för mig såsmåningom.
Mandra, men fy så långvariga sjukor. Danmark låter ju toppen, man kanske skulle åka dit.
Kaz, skönt när det vänder. Tycker också att ljuset gör sitt till. Vilken enorm skillnad det plötsligt blivit tycker jag.
Assar, stackar stackars lilla G och så tråkigt att ni inte kommer iväg. Hoppas nu penicillinet verkar snabbt!
Drutten, även vi har fått kompromissa. Detta är verkligen inte något drömhus, utan ett superpraktiskt barnfamiljsval. Ganska fult och ingen själ i det. Men vi tror att det kan bli fint efter våra renoveringsplaner. Även här är det villabrist och väldigt höga priser i stan där vi helst vill bo. Ingen av oss kan tänka oss att bo på landet så vi har valt ett område som stadsbussen går till och man kan åka till stan på ca 12 min. Min man vill inte sköta om en trädgård så den får inte vara så stor om jag ska orka med den själv så dessa 450 kvm blir nog lagom. Eg skulle vi också vilja ha 4 sovrum, men det finns ett allrum som lätt går att göra om till rum om det blir ett syskon.
Mandra, några av våra bästa vänner bor nästan precis som ni, de har en extremt bra grannsamverkan och barnen vandrar ut och in mellan de närmsta grannarna, men det kan också vara väldit stökigt i närheten.
M73, vilket är det ni saknar *nyfiken* Vi kan inte tänka oss att bo för långt från stan, vill inte behöva skjutsa E med bil till kompisar, träningar mm. Och inte bo för långt från jobbet, vill ha cykelavstånd. Jag ville ha liten trädgård och vill inte ha "korridorskök" utan ett fyrkantigt Dessutom vill vi inte "bara bo" för våra inkomster och jag vill kunna jobba deltid medan Edvin är liten, så det får inte vara för dyrt. Min man kan inte tänka sig att hålla på och greja med saker hela tiden vilket innebär att det måste vara ett lättskött hus dessutom. Det blev visst rätt många krav men om affären går i lås kommer vi inte behöva tulla på dem.
Siggan, är inte "sliten" typiskt norskt uttryckt? Min kompis från Skien säger väldigt ofta "sliten"
Malink, trevlig resa. Troligen blir det hus, vi ska skriva kontrakt på mån em, så bara ingen kommer och slänger in ett bud nu blir det vårt.