• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • kaz

Hoppar in lite snabbt för att säga:

Grattis Pyttis! Gott med tårta!

Grattis Vi4! SÅ spännande med huset och toppen med dagis till E! Men lyssna nu på kroppen och återhämta dig i ngr dagar! Skönt att din mamma kommer. Hoppas det blir liute avlastning!

Mandra: Krya på dig och tack för tips om hinderbana. Det har vi lekt till barnens stora förtjusning

I övrigt har vi oxså varit på 1½ års koll idag. Sara bygg de galant med klossarna men var för blyg för att peka ut näsa och mage... Sa inte ett pip av sprutan och fick mycket beröm av sin bror att "han var jätteduktig på att ta spruta"... 11 kkg och 84 cm

Nu ska jag hoppa i säng. Natti natti

• Mandra

kaz > Vad skoj att det blev poppis hos er med, med hinderbana Vet du, Tyra som är 2 år väger 11,5 kilo och är 85 lång. heh, jag har som sagt små tjejer. Det var bra gjort av henne att inte gråta, kan verkligen förstå att storebror var imponerad!

• Frk Kanin

VI4:grattis till husköpet och så skönt att få en dagisplats.

Hade en liten gråtsession på cykeln idag efter det att jag lämnat Ärtis på dagis. Vi hade pratat om att vi ska åka skidor nästa vecka och att hon ska gå i skidskola och att det fanns ett badhus som hon och pappa kunde gå till när hon tröttnade på skidorna. Då sa hon"- Mamma, om lillasyster hade levat, visst hade hon kunnat gå och följa med oss till fjällen. Hon hade kunnat åka min bebispulka som jag är för stor för." Visst, älskling kunde hon ha gjort det...

Jag ska väl vara glad för att hon uttrycker sina tankar och inte håller dem inne men det gör så för...... ont.

mamma till Ärtis 060608 och Adèle 090221-090302
  • asap

Mandra - Hur gick det igår, fick du prata med VC? Och hur mår du idag? Jag är full av beundran över att du inte väljer den enkla vägen och sätter barnen framför tv:n eller nåt, när du mår så skruttigt, utan ändå masar dig ut och aktiverar dem. Bra gjort!

Vi4 - Grattis till skrivet kontrakt! Jag vet ju inte vad du och din mamma har för bekymmer i er relation, men det är ju super av er båda att bortse från det för Es skull! Det är nog rätt vanligt annars att man "offrar" relationen till barnbarnen för att man inte riktigt kommer överens med deras föräldrar, vilket är så synd!

malinkatarina - Hur har natten varit?

Milla - Det är så underbart att höra våra stora berätta sådär! {#lang_emotions_heart}

Frk Kanin - Söta Ärtis. Fint på något sätt att Adèle är med er i tankarna på det viset. För ett litet barn är ju ett år en lång tid, men hon glömmer inte ändå. {#lang_emotions_flower}

• malinkat

Mandra; TACk för lite proffs-input Uppskattas, som alltid! Ska definitivft söka jobbet och det var ett bra tips med fotandet. Det kan jag ju fråga om där, kanske kan man göra lite av varje?

Frågar också som Assar, Hur mår du idag? Hoppas du fick godkänd-stämpel på VC som sa att det snart går över!!
    Assar, tackar som frågar, natten var bättre än den innan (tack och lov) men långt från godkänd... Maken tog henne fram till 01, sen fick han gå ut till bäddsoffan och jag tog över. Då var hon precis vaken igen och var jättevarm så hon fick alvedon och drack MASSOR av vatten, och efter det var det bara 3 uppvak fram till 7. Innan dess hade maken lekt jo-jo.
    Vi4, GRATTIS, fantastiskt!!!
    Frk Kanin, vilken sötis din Ärtis. Att minnas och tänka och känna, det är så lätt att tro att de små kanske inte bär det med sig så länge som vi gör. Men jag kan tänka mig att det river upp många känslor hos dig. KRAM!
    Kaz, stor tjeja!! 1½...!
    Ja, min lilla tjej blir 365 dagar idag. Ett helt år. Vart tog det vägen? Sitter här med förlossningsjournalen, och för exakt ett år sen så hade hinnorna spräckts och vi satt mest och väntade på att något skulle hända. Sen vid halv ett kom lunchen in tillsammans med lite värkstimulerande dropp och vid ett gjorde det satans ont. 13.14 började jag krysta i och med att jag lade mig på sidan och 13.26 var hon ute
    Ser nu också att hon föddes med navelsträngen ett varv om halsen, det har jag inte sett förut!? Kanske var lika bra att man inte visste det då.
    Känner mig lite sentimental, snyft! 
    Ikväll blir det pannkaka och sen glass med ljus i och et tpaket som kommit med posten. Vi har faktiskt inte köpt något alls, hon behöver inget och förstår ju inte i alla fall. Men jag ska slå in hennes snuttefilt i ett paket, och GISSA om hon kommer att bli glad!
  • asap

malin - Grattis till lilla 1-åringen!! Skönt att natten varit bättre, nu har det vänt ska du se.

• Mandra

Tack för att ni frågar. Jag varvar ipren och alvedon var 4de timma så stundtals så tycker jag att jag är en stålkvinna Igår kväll skura jag badrummet inkl väggar. rensade sovrummet och allt det tack vare ipren! haha
    Virusinfektion sa el dotore och att dom är seglivade som busingen nu mao känner jag mig utmanad att få den att vända nu/nyss och inte om en vecka som det lät på henne.
    jag lyckades också med konstycket att bli borttappad i systemet och efter en timmas väntan så sa jag att nu går jag. Då kom hon springandes och bad om ursäkt och förklarade att hon inte kunde se mig i datorn. -Nä men i väntrummet sa jag, och åter igen kan min svärfar i himlen skratta stolt åt min torra humor.

Jag köpte semmelbullar, mandelmassa och vispgrädde för att trösta mig med i em. Första gången sen årskiftet som jag tillåter mig att svulla en vardag. Så till mellis i em vankas det semlor *sukta sukta*

malinkatarina > Oooh, hon har avverkat sitt första år! Stort stort grattis till lilltösen på 1årsdagen. {#lang_emotions_nalle} Hoppas hon kryar på sig nu, nyss, igår hällst.

• malinkat

Härlig mellis, det är du värd Mandra!! 

Och japp, nu kommer det bara bli bättre med lilla E också.
    Jösses, för exakt ett år sen låg jag och krystade för glatta livet....
  • M73

Grattis till husköp vi4! Det är jättestressande med alla beslut kring budgivning och flyttplaner så jag förstår om kroppen protesterar men försök nu ta hand om dig själv o ladda om!" Skönt med bra dagisplats med.
    Mandra; virus är jag grundligt trött på. Du får väl köra huskurer som vitlök och honungsvatten
    Här mår jag bättre efter "bara" en vecka och då har sambon däckat istället. H är tröttare än vanligt men annars verkar hon OK. T har fått bricanyl för sin slemhosta o verkade betydligt bättre imorse men nu tycker jag att hon låter mycket igen. Är det inte markant bättre imorgon tänker jag be om en tid så läkaren får lyssna hur hon låter.

• Milla C
    {#lang_emotions_flower} Grattis i efterskott Elvira! {#lang_emotions_flower}

Frk Kanin: Jag kan tänka mig att det gör väldigt ont att tänka på allt som Adéle egentligen borde ha fått vara med på. Men vad fint av Ärtis att tänka och säga så om lillasyster{#lang_emotions_heart}. STOORA kramar till er!

Krya på er-kramar till alla som behöver!

Själv var jag glad att jag inte hade någon spegel på hela dagen igår - för då hade jag nog inte gått utanför dörren. Det är en sak att känna sig som en urvriden trasa, men en annan att se ut som en. Och det var precis vad jag gjorde upptäckte jag när jag hamnade framför en spegel på kvällen. Vi var på familjerådgivningen för tredje gången igår, och jag började gråta och kunde inte sluta (grät för allt och ingenting, var bara sååå trött). Sedan gick jag tydligen hela dagen och var alldeles röd och svullen både i och omkring ögonen. Men eftersom jag inte visste om det så var jag både på lång prommenad med killarna i det fina vädret och var hemma hos en kompis till Gabriel (som har en lillebror som är född dagen efter Lucas) hela eftermiddagen och satt och pratade.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*