• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • kaz

Frk Kanin: Stor kram gumman! Så fint och så smärtsamt!

Mandra: Nu blir di frisk Kramisar! Ja, T måste vara en smalis för Sara är rätt tunn (men följer "sina" kurvor fint).

MalinK: Grattis till E i efterskott! Stora tjejen!

Milla: Ibland behöver man få gråta ut. Det kanske kändes skönt efterråt? Är det ngt särskilt ni pratar om på f-rådgivningen? Känns det som att det ger ngt? Kramisar. Själv ser jag också ut som ett spöke. Kritvit med mörka mörka ringar under ögonen och en massa munsår...

Igår bokade vi en resa till Kroatien i maj. Maken fyller 40 år (!!!) och vill gärna smita från kalas... Perfekt tycker jag

Nu arbeit!

• malinkat

Assar, du hade rätt - verkar som det vänt, E sov mycket bättre inatt!

M73, hur är det med T?
    Milla, en stor KRAM till dig!! Säger som Kaz, ibland är det skönt att få gråta ur sig lite. Känns det som att ni närmar er varandra, att det ger något? Jag minns att jag också var glad över att jag inte alltid tittade mig i spegeln under min Baby-Blues med Alfred, fy sjutton vad jag såg ut, konstant rödgråten och svullen och ofta hulkandes. En riktig pingla
    Kaz, härligt med en resa! Kroatien som ska vara så vackert!!
    Hur är det med dig Mandra? Hjälpte semlan?? Jag har förresten börjat på ett CV på tyska, men det är så svååååårt att uttrycka sig!
    Här ska det bli uppåt 14 grader idag, tjoho!
  • Milla C
    kaz: Åh, vad skönt det låter med en resa. Tänker med längtan tillbaka till vår vecka i Turkiet i höstas.
    På familjerådgivningen pratar vi om det mesta, men framför allt fokuserar vår rådgivare på vad som är bra i förhållandet och vad vi var och en skulle vilja göra för att vi ska må bra i förhållandet. Det som fick mig att börja gråta igår var när min man sa "Det är ju egentligen inte så konstigt att Camilla är trött jämt. Hon har ju nätterna med killarna, och sedan sjukdomsbilden ovanpå det". Jag har tänkt mycket på att jag är sååå trött och att jag inte vill vara det - men jag har aldrig kopplat ihop min trötthet med mina magproblem förrän han sa så. Så jag började böla dels för att jag aldrig tänkt på det, och dels för att han har det. Och när jag väl börjat gråta så grät jag för att jag inte får tag på ett jobb, att jag "stjäl" föräldradagar ifrån min man osv...
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Piggley Wink

Kanin: Vilken underbar storasyster Ärtis är!

Milla: Kram på dig, får du någon undersökning snart så att du kan få chans att bli bättre.

Hoppas ni andra fått sova gott och att det snart blir vår med friska barn som följd!

• Piggley Wink

malin: Ryggen mår kanonbra! Det är helt otroligt, det enda som grämer mig är att de inte gjorde det tidigare så jag hade sluppit tappa A L L styrka och kondition...

• malinkat

Härligt Juni!!! SKönt att det funkat - och styrkan och kondisen får du tillbaka på ett kick

• BackinBlack

Tjo vad ni skriver. Jag hänger verkligen inte med. Och jag känner igen flera av er från en gammal tråd, men minnet är ju lite ihåligt ibland. Ska försöka läsa ikapp nu när jag försöker stressa ned och kanske kan orka vara uppe längre på kvällarna dessutom.

Ska väl uppdatera lite om mig själv att jag fortfarande söker jobb, men det är segt. Har varit hemma tre månader snart och även om jag har rätt till a-kassa i drygt 1½ år så vill jag inte gå hemma precis.
    Uppepå det har jag just avverkat en stor kalashelg för min nu fyra år gamla Uma och planerar för fullt för att hitta en större lägenhet. Och så vill vi ha ett syskon, kanske till nästa år. Jag ska i alla fall inte ta fler hormonpreparat, p-sprutan "går ut" om 1½ månad och då är det nog.

Kikar in ikväll eller något igen och försöker hänga med lite bättre.

Sköt om er!

• M73

T är fortfarande inte så pigg som jag skulle vilja så vi har en läkartid senare idag

• Gladhannapanna

Milla: Vad skönt att han fattar varför du är trött, men han kanske ska tänka ytterligare ett steg: Hur kan jag hjälpa henne?

Juni: Härligt med ryggen! Klart att du bygger kondis och ork på ett litet kick!

SJälv är jag nu första dagen på mitt nya liv. Jag har börjat med Xtravaganzapulver. Det kommer att vara skitjobbiga veckor framöver, men förhoppningsvis är det värt besväret i slutändan. Tyvärr kan jag ju inte träna så mkt, bara gå korta promenader och cykla försiktigt på motionscykeln. Även när jag läkt efter op kommer jag ju att vara begränsad eftersom de inte gjorde allting som behövde göras. *tjurar*

Kaz: Härligt med resa! Vi har pratat om att åka iväg någonstans i höst. Hur gör ni andra föresten: All inclusive eller lägenhetshotell?

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*