• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Milla C
    Pyttis: *styrkekramar* inför veckorna framöver. Jag har aldrig "gått" på dietpulver själv, men vet att storasyster INTE har det lätt när hon kör sina "Nutrilett"-kurer.

Utteröga: Lycka till med jobben, lägenhetsjakten och syskonverkstad . Och 
    {#lang_emotions_flower} GRATTIS {#lang_emotions_flower} till Uma!
    Piggley Wink skrev 2010-03-18 09:39:47 följande:
    Milla: Kram på dig, får du någon undersökning snart så att du kan få chans att bli bättre.
    Tja, läkaren hade ju inte skickat remissen efter tre månader (nu är den både skickad och framme) så det tar ett tag till. Men lagom till sommaren kanske?

Positivt: Jag har sökt fyra jobb nu på förmiddagen .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Mandra

Frk Kanin > Vad fin hon är din tjej! {#lang_emotions_heart}

kaz > Japp, min plan var att bli frisk innan helgen men det verkar inte viruset tycka. Vad mysigt med en resa, få komma iväg sådär.

Milla C > Vad mysigt att din man överraskade dig och ser dig mer än du gör eller kanske ser dig mer än du tror han gör
    Och ja, det tar ju massor med krafter att ha fel på magen och jag hoppas de snabbt tar tag i den biten nu så det blir lite ordning.
    Två barn är ju juvligt och ger en massa gott i livet men man blir väldans trött mot kvällen med deras tempo
    Hejja Milla med jobbsökandet, ju fler du söker desto större är ju faktist chansen att du hittar det där skitskojjiga jobbet du vill ha och som vill ha goa du!

Utteröga > Grattis till 4a åringen! Hoppas jobben 'ringer på dörren' riktigt snart.

juni > Vad gott att du hämtat dig så bra! Så himla skönt. Häftigt att du tänker Varför gjorde jag inte det här tidigare? Det är väl den ultimata bekräftelsen på att man gjort rätt?!

Och du AssarP > Du skulle ju redan ha rott i hamn ditt drömjobb nu. Dom måste ha haft ont i halsen och inte kunnat ringa men imorgon är dom nog friska igen!!

Pyttis > Varför kommer du vara begränsad när du läkt efter denna första op?

Jag vaknade lika dålig som igår så jag har fått sitta och ringa runt till släkten och avboka tjejernas lördagskalas
    Dom som kan kommer nästa lördag istället dock och sån tur var så tog Vilya det bra. Min fina kloka söta rara Vilya.{#lang_emotions_heart} {#lang_emotions_sunny}
    Jag kan inte ge släkten ett virus som sitter i flera veckor om jag kan avstyra det. Det är ju inte en liten förkylning som är över på 3 dagar. Den himla baskilusken har slagit rot {#lang_emotions_demon}. Tjejerna är ju däremot på rätt sida av förkylningarna nu. *phu*

Semlan var gudomlig malinkatarina

• BackinBlack

Milla C: Lycka till själv med jobb och familj och allt. Kram.

Mandra: Hoppas du kryar på dig snart. Och vad fint av Vilya att vara så förstående.

Nu ska jag lämna den här datorn och gå igenom barnkläder. Tror jag. Inget jobb att söka idag, så då får det vara.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • asap

Mandra - Nej, vad trist att kalaset blir uppskjutet. Men det är ju roligare att kalasa när alla mår bra, så det blir nog bra nästa helg. Krya på dig nu!
    (Ja, de får gärna ringa och ge mig ett jobb imorgon, det blir bra. )

Milla - Ibland svämmar det ju bara över. Kram på dig!

kaz - Åh, Kroatien är ett av mina drömresemål. Du får berätta sedan hur det var, suktas lite.

malinkatarina - Härligt med en bra natt!

M73 - Hoppas det blir bra hos läkaren idag, det är ju många som behöver penicillin mot elaka förkylningar nu.

Pyttis - Hejaheja!! Jag vet inte riktigt vad xtravaganzapulver är, är det någon skillnad mot de andra pulver som finns på marknaden?
    Vi ska åka till Mallis i juni med mina föräldrar och min syster med familj. Vi kommer bo i lägenheter, känns bra med möjligheten att fixa vissa måltider själv hemma. Barnvänligt med barnpool, lekpark osv.

• Piggley Wink

Mandra: Det var inte mitt val att inte vänta med operationen, jag hade gärna gjort det för 2,5 år sen om sjukvården gått med på det Skönt att Vilya förstår läget.

Milla: Visst är du glutenintolerant? Vad var dina första symptom? Jag funderar fortfarande på om H har nåt tjall med magen, den är helt uppsvällt, känns som en hårdpumpad ballong . Hon är rätt smal i övrigt, men magen står ut som om hon vore gravid Hon blir jättedålig i magen av fullkorn, så det får hon inte alls. Vi har provat två veckor mjölkfritt och det blev ingen förändring (det var innan vi kom på fullkornet så då hade hon ofta diarré också, jag misstänkte att det var fullkorn men förskolan kunde inte ge annat utan läkarintyg). Funderar på gluten, tog prover förra våren, men de slarvades bort... Eller finns det nåt annat magen kan svuillna av, hon ser ut som barnen i Afrika man ser på TV, inte lika mager på resten av kroppen, men magen ser precis ut så

Hon klagar inte över ont i magen men å andra sidan är hon extremt smärttålig, och om hon alltid haft det så så kanske hon tror att det är normalt?

• asap

juni - Det låter exakt som min systersons mage. Han har fått konstaterat förstoppning, det hade man inte gissat på själv eftersom han bajsar löst, men tydligen är det någon propp som gör att det andra liksom passerar lite för snabbt och därför blir löst. Ev. har han också en veteallergi som orsakar/förvärrar förstoppningen, men det finns bara en expert i landet på veteallergi, så det lär dröja innan han får komma dit.

• Piggley Wink

Assar: hon är likadan precis efter magsjuka så de tror inte på förstoppningsteorin längre. Det var det fösta de diskuterade... Iofs kanske man ska testa det med, hon skulle få en rejäl laxering medan man är kvar hos bvc. Vi ska ändå till läkaren imorgon så jag får väl ta upp saken då.

• Gladhannapanna

Tack för hejjarop!

Skillnaden på Xtravaganza och andra pulver är att man har en personlig coach, man går på gruppmöten, kör mental träning och har fri tillgång till ett sportcenter. För att inte prata om priset som är skithögt!

Mandra: Jag har ju kvar besvären som är orsaken till operationen från början, hoppas att det blir bättre än innan, men bra blir det ju inte. DÅ hade jag inte behövt göra om operationen...

Trist med inställt kalas, men som sagt, bättre att kalasa när alla är friska!

• Milla C
    Mandra: Tråkigt att behöva ställa in kalaset . Hoppas att du blir ordentligt frisk till nästa helg istället.

juni: Ja, jag har glutenintollerans. Kopierar in lite om symtom hos barn ifrån en bok jag har om glutenintollerans:Hos små barn är de vanligaste symtomen viktstillestånd eller viktminskning. Lite äldre barn växer ofta dåligt på längden /.../Dåligt humör, lös avföring och kräkningar är andra symtom hos barn.
    Hoppas att ni snart får rätsida på H´s mage. OM det skulle vara celiaki så är det faktiskt inte så farligt det heller. Det finns ganska goda ersättningsprodukter numera, och ett stort urval.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • asap

juni - Ja, kolla med läkaren imorgon. Ibland försvinner inte förstoppningen på ett eller flera lavemang, på systersonen satt det för högt upp i tarmen och de behövde kolla med röntgen eller om det var ul för att hitta proppen. Hur som helst blir det ju enklare bara man får veta vad som är fel, då kan man ju iaf jobba på att det ska bli bättre. Även om man såklart önskar att det inte handlar om allergier mm.

Pyttis - Ok, då förstår jag. Det låter som att det kan vara ett vinnande koncept, lycka till!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*