• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Piggley Wink

Hon går ju upp i vikt enligt kurvan, är ett glatt barn, har iofs ofta lös avföring men kräks sällan... Jaja, jag vet inte, jag tror det är nåt men har ingen aning om vad?

• M73

T blev bättre igen o var ett litet solsken inne hos läkaren. Då hade hon dessutom hostat loss allt slem på bilresan dit så det lät jättefint.  Fördelen är att då vet jag ju att a, hon är ok nu och b, hon verkar klara att göra sig av med slemmet även om det innebär att jag har spyfläckar på allt
    Nu studsar hon i pappas knä o spanar på storasyrran o verkar rätt nöjd
    Mandra: trist att behöva skjuta på kalaset, hoppas du kryar på dig nu!

• Milla C
    Piggley Wink skrev 2010-03-18 16:50:37 följande:
    Hon går ju upp i vikt enligt kurvan, är ett glatt barn, har iofs ofta lös avföring men kräks sällan... Jaja, jag vet inte, jag tror det är nåt men har ingen aning om vad?
    Det där var ju de typiska symtomen. Det finns de som går upp fint och allt, och ändå har glutenintollerans, men de är få.
    Om du tror att det är något som är fel så har du troligtvis rätt. Sedan kanske det inte är gluten, men något annat.

I kväll när Gabriel gick ifrån middagsbordet för att följa efter pappa och Lucas upp och bada så sa han: Nej, nu måste jag gå och tvätta mig. Jag luktar skunk! "
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Mandra

juni 07 > Ah, vårdköer såklart... how stupid of me {#lang_emotions_dreamer}. Uj stackars litens mage

pyttis > Ah okej, saker du inte kan göra för du har besvären. Nu är jag med

M73 > Haha, det är väl ändå en klassiker att de är solsken och mår toppen hos doktorn. MEN man kan ju trösta sig med att det med säkerthet inte gått ner i lungorna då för det hade ju hört trots hur nyhostat man än är om jag förstått det rätt.

Milla C > Haha, så söt !

• Mandra

Så vaknade man till en ny förkyld dag. Nu har jag hostat mig genom 2 nätter och tycker att det börjar bli lite tungt att gå upp och ha barnen hela dagarna. Men inatt så satte även Vilya igång och hosta och idag har hon en fullt utvecklad förkylning med hosta, snor och skit.
    Håll tummarna för att hon får sambons version som var över på 3-4 dagar. En ny teletid för Mollipect och kanske coccilana.
    Jag tror inte jag skulle ha utmanat er AssarP, verkar som ngt tog det på allvar.

Vare itne nåt mer barn i tråden som sa halsfluff istället för halsfluss? Vilya gör också det i alla fall. Så himla sött

• M73

Mandra; ja, det var precis vad jag tänkte... hon måste ju orka rensa själv med hostan om det låter bra efter allt slem. Fortfarande hostigt idag men nu leker hon med babygymmet och sprattlar som en tok. Hon har ju ätit bra hela tiden men jag hoppas att det ger sig snart. Å andra sidan verkar det ju vara en riktigt envis förkylning eftersom jag fortfarande snorar även om jag mår bättre

• Gladhannapanna

Mandra: Jobbigt att vara sjuk och ha hand om sjuka barn! Maken kanske kan komma hem tidigare och avlasta lite?

Milla: Vilken söt skunk!

Juni: Hoppas att ni hittar orsaken till frökens magbesvär!

• malinkat

Men usch Mandra!! Nu måste du bli frisk! Att ta hand om hela familjen när man själv skulle behöva lägga sig raklång, det tar på krafterna... Och fy för att behöva ställa in kalas Vilken tur dock att V är så klok och rar

Milla, hahaha, vart kommer den kommentaren ifrån??
    Pyttis härligt att komma igång, det kommer att kännas bättre och bättre ju lättare du blir! Tänk all ny energi du kommer att få
    Juni, Alfred har också märklig mage, något jag började lägga märke till mer när blöjan åkte. Ofta lös och också svullen. Nu är han ju lite rund i sig själv, så man tänker inte på det på samma sätt. Vi ska på 4 års koll snart, så då ska jag också kolla med läkaren. Syrran pch hennes dotter har glutenallergi, och Thorsten är känslig mot ren mjölk. Men för hans del blev det bra av att utesluta just ren mjölk i flingor etc, han kan fortfarande äta fil o dyl.
    Ännu en stöknatt och vi börjar bli trötta! Visst, det är bättre än för några dygn sen, men hon vaknar allt för ofta, inatt tror jag jag var uppe 6 ggr mellan 22.30 och 5.30, sen var hon vaken en dryg halvtimme innan hon somnade om igen. Vi funderar ju på att lägga barnen i samma rum, men de där tidiga mornarna får mig att tveka. Inte så kul om de vaknar 5 och inte kan somna om för att de ligger och babblar. Så har vi två trötta barn att tampas med....! Har ni erfarenheter om syskon som delar rum tidigt?
  • Milla C
    malinkat skrev 2010-03-19 08:59:42 följande:
     Milla, hahaha, vart kommer den kommentaren ifrån??
    Maken såklart . "Kom nu Gabriel. Idag måste vi bada. Vi luktar skunk" Det räckte med en gång så hade G snappat upp det .

Mandra: Men, nu måste det bara släppa för er!
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Mandra

malinkatarina > Jo, mina tjejer delar rum och tom säng. De ligger skavfötter. Ja, de väcker varandra ibland och ibland inte. Om vi fått springa in några ggr på natten så kan vi bli kvar på en egen madrass och då har de oftast en tendens att slumra om på morgonkvisten. Fast hos oss är det ju morgon vid mellan 05.45 - 06.15. Ligger vi där inne kan dom ibland sova till 06.45.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*