• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Mandra

Pyttis > Åh nej, inte mer sjukdomar hos dig nu. Hoppas hon hämtar sig snabbt med lite antibiotika.

• asap

malin - Vi har spenderat helgen hos mina svärisar, och där sover vi alla i samma rum. Det är inga problem så länge vi lägger G först. Ida är riktigt bra på att smyga så hon tassar in sedan utan att väcka honom eller störa. Sedan sover alla gott resten av natten!

Nu får alla sjuka bli friska. Det har sagts förr, men tål att sägas igen - Nu räcker det!! (Här hemma är det nu min tur med halsont mm. när övriga familjen är nästan helt återhämtade. Det rinner i barnens näsor lite och G och maken hostar lite fortf. men det är så lite att det inte räknas.)

Hoppas alla har haft en bra helg! Jag orkar inte läsa tillbaka.

• lia76

inget ovanligt med andra ord vad gäller att stoppa saker i munnen
    Tänkte att är de 3½ år så borde de väl fatta att inte ha saker där.
    Kan ju vara en syskongrejockså, men de triggar ofta varandra. Gör den ena det så sna den andra göra samma sak, oavsett vem som började

Krya på sej alla sjuklingar och hoppas ni friska får vara friska

(=
  • malinkat

Mandra skönt att ni mår bättre!! Tjoho! Själv är jag hemma en snabbis och äter innan jag ska ut i vårsolen igen, E sover i sin vagn...

Om natten - ja, läggningen gick ändå bra tycker jag, även om det tog lite tid för dem att somna. Så vi fortsätter försöka lägga samtidigt. Alfred låg också och hyssjade E när hon lät, så sött! Men det var uppvaket på natten som var värstingfloppen eftersom hon tog 2 h på sig att somna om, sen vaknade igen en timme senare och sen igen 1½ h senare när maken gick upp och jag gick och sov en timme till. Alfred vaknade efter att E gnällt och haft sig ca ½ h, hon ställde sig upp HELA tiden och var väl lite förvirrad kan jag tro. Alfred sov i min säng resten av natten medan jag huserade i hans
    Meeeen - vi hoppas det går bättre i natt!
    Assar, när vi är borta sover vi också lite här och där och det brukar funka, men hon är väl så van vi vart hennes plats är här hemma, kan jag tänka, att det blev lite märkligt för henne.
  • kaz

Här är vi också sjuka... Sara blev magsjuk i torsdags och har ännu inte repat sig. Simon var i karantän hos ett par vänner i 2 nätter så han har faktiskt klarat sig ännu så länge... Hoppas verkilgen att han slipper. Tycker så synd om Sara. hon har verkligen blivi en tunnis... Ja, ja måste i väg till tvättis. Har tvättat 7 maskiner idag (och 6 igår ).

Nu hoppas jag att alla kryar på sig och att det räcker med sjukdomar framöver. Kram på er!

• asap

malinkatarina - Det jag tänkte säga, men av någon anledning inte fick med, var att de gånger vi har testat att natta båda samtidigt i samma rum har det inte funkat alls. Däremot sover de bra båda två när de väl har somnat så då blir de inte störda av varandra. Men nu ser jag att ni inte har problem med nattningen utan däremot med uppvak på natten och där har jag inget att komma med. Så det är väl bara att ni jobbar på som ni gör. Hon blev väl lite förvirrad om hon vaknade på ett "nytt" ställe, då kan det ju vara svårt att somna om. Håller tummarna för att det går bra idag.

kaz - Stackars Sara, hoppas hon kan börja äta snart så hon inte behöver bli smalare.

• malinkat

Tack Assar

Nu ligger bägge och sussar sött - och jag ska i säng tidigt.
    Kaz, inte ni också! Nu tycker jag det är nog med sjuklingar!!
    För er som inte sett det redan har emmlis Elvira blivit storasyster
  • Piggley Wink

Eländigt kaz, stackars lite Sara och stackars tvättbjörnen till mamma som får en massa extrajobb utöver att vara orolig

• kaz

Tack! Ja, vi fick återfall idag då hon kräkts igen Nu har jag dock spritat hela lgh inkl. en massa leksaker. Hoppas att det vänder igen imorgon!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*