• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • M73

Milla; tycker att u är i din fulla rätt att vara negativ.  Du får boka in nått o presentera mken inför att nu är det HANS tur att sitta hemma. Kram!

Pyttis; oj så läskigt, är äggallergi något som brukar bli mildare med åren eller hänger det i?

Börjar tro att Ts mage inte är riktigt redo för mat även om hon försöker sno vad vi äter. Tycker att hon reagerar även på två skedar potatis-o palsternackspure så här blir det nog några dagars paus med smakisar. Jag hoppas lite att det är förkylningen som spökar o att det kommer att fungera bättre om magen får lugna sig lite emellan.

Igår hade jag barnvakt åt T i minst 40 minuter medan jag o H gick en promenad hemma hos min mormor. Visserligen sov hon hela tiden men för mig var det rätt stort att våga släppa till nån annan än sambon *s*
    Vad gillar ni dinosaurietanten som inte tror att män kan ta hand om barn? Den perfekta ursäkten för karlar att slippa byta bajsblöjor?

• Piggley Wink

Milla: Klart du ska få gå hemifrån också! Jag kan helt och fullt förstå att det känns sunkigt hemma nu! Jag är också lite bubbig, är ensam från förra söndagen tills på måndag. H var sjuk de första dagarna, hostat på nätterna så jag vaknat. Sedan har hon skött sig exemplariskt, men då har pucko-drevern dragit igång, hon ska snart löpa och strax inna löp så håller hon igång och tjuter och ska ut och kissa på nätterna. Att sköta alla lämningar och hämtningar, försöka plugga när H somnat och dessutom vakna en massa gånger å nätterna gör mig TOKIG! Jag är så trött så jag vet snart inte vad jag heter. Ska försöka lägg mig med H en stund mitt på dagen idag tror jag...

M73: Avancerat med barnbvakt! Bra träning för mamman att våga släppa

Pyttis: Usch här också!

• kaz

Pyttis: Fy vad läskigt!

Milla: Kanske dags för dig att ta lite "plats". Tycker du ska boka upp dig på lite saker. Det är viktigt att få komma ut lite! Och grattis till intervjun!

• Milla C

Tack för alla grattis till intervjun . Enda saken som behöver fixas är barnvakt till Lucas i ungeför fyra timmar mitt på en onsdag, men det är väl en "piece of cake" .

M73: Barnvaktspremiär minsann . Grattis ! Det är alltid lite oroligt första gången tycker jag.

juni: Hoppas att du får sova mååånga ostörda nätter när mannen kommer hem. Förstår precis det där med att man blir helt slut av att väckas en mmassa gånger varje natt. Det är likadant här.

kaz: Nästnästa vecka har jag bokat upp både fredag kväll och hela lördagen, men fredag kväll och lördag förmiddag för att hjälpa till på en klädbytardag och på lördag eftermiddag med att sjunga på musikcafé, så lite egentid att bara vara jag hade inte varit fel det heller .

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Siggan

Pyttis: Usch vad läskigt! Men äggallergi brukar väl växa bort (?).

Ego: Idag var jag med A i skoaffären och köpte 4 nya par inför våren. Gympaskor, sandaler och gummistövlar. Och gympaskorna var köp 2 betala för 1, så där fick vi ett extra par på köpet (tog en storlek större). Nu får det räcka med skoinköp för hennes del till hösten.

en svensk tiger
  • M73

Fler som har griniga barn? H får sånna utbrott att jag bara tittar förundrat. Undrar om det hänger ihop med åldern eller svartsjuka... misstänker ålder men att hon blir sotis gör det inte lättare..

• BackinBlack

Milla: Lycka till med intervjun och barnvakt!

Pyttis: Jobbigt med allergin, men bra att ni vet vad det berodde på.

Själv har jag en hemmadag med hela familjen. Grådaskigt ute men det verkar smälta bort mer snö i alla fall. Det är snorigt och hostigt och sonen har fått ta sin medicin mot förkylningsastma igen. Suck. Men det går ju över. Snart är det vår?!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Gladhannapanna

Milla: Jag hade också blivit surig! Vi har en sådan där familjealmanacka i köket där vi skriver upp våra aktiviteter. Den som skriver först har förtur, om den andra också ska göra ngt är det upp till den att fixa barnvakt.

Naturligtvis är det flexibelt!!!

Så vitt jag förstår brukar äggallergi växa bort före sex års ålder så det hoppas vi på.

• Mandra

Hej!

Igår blev Vilya 4år!!  min stora fina glada tjej.

Kalaset gick av stapeln och vi var 10 vuxna och 8 barn. Nästan alla kom men några var saknade och förkylda.

Vi åt och lekte och åt och lekte och sen var jag död

Milla C > Grattis till tid på gastron och till intervju och hoppas Lucas mage satbiliserar sig snabbt nu.

Siggan > Oh så härligt att ha allt du behöver för olika väder framöver till bus.

M73 > Hejja! Ja det är stort med 40min barnvakt.
    Ja, känns inte magen redo på din lilla så kan du nog lita på din instinkt
    Igår  på kalaset så drog svärmor till med att fråga om hon fick låna båda barnen från skärtorsdag till annandagen (måndagen) och jag gapade och frågade om jag fick tänka lite på det. Jag ville inte. Tyra har aldrig sovit borta ens en natt, 4 känns inte realistitskt då. Hon ville ta med dom till stugan i Idre och det hade ju varit superskoj. Vilya vet jag klarar det men inte Tyra. När jag samlat mot till nej, kom vi överäns om att de får en helg i Karlstad fre-sö, hemma hos svärmor snart istället. Då är det bara 1 och en halv timmas resväg om de blir ledsna tex. Kändes mycket bättre.

Nu ska vi bjuda mina föräldrar på kantarellrisotto med saffran lite smörgås och en sallad som resmat. För nu åker de hem

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*