• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • asap

Mandra - Grattis till Vilya!! Kul att kalaset blev av till slut, men visst går en helg fort när man har trevligt.
    4 nätter i Idre är kanske lite magstarkt att börja med, men kul ändå att svärmor föreslog det. Nästa år kanske?

Min syster har varit på fjällsemester med sin famlij, de kommer hem idag - 5-åringen med ena benet helgipsat.

• asap

Pyttis - Vi har också en sådan kalender, utan den hade det blivit en massa dubbelbokningar, det är jag säker på. Vi gör som ni, om något dyker kollar man där och är det tomt så är det fritt fram att boka in något.

• Milla C

Måste bara komma in och skriva hur det blev här hemma. Jag ringde maken vid strax efter fyra för att kolla om han visste när han skulle komma hem. Då säger han till min stora förvåning: "Vad vill du göra imorgon? Det är inte mer än rätt att du får göra något du vill istället för att jag åker på flygsäkerhetsmötet." Jag bara gapade . Så nu har jag varit med en kompis på Me&I-party. Ingen lång utflykt, och jag köpte inte ens något, men en stund hemifrån i alla fall. Skönt!

Pyttis: Vi har också en sådan kalender. Problemet är bara att jag är jättedålig på att hitta på något att skriva. I går skulle vi dessutom eg. haft middagsgäster, men eftersom Lucas mage är som den är ställde vi in i fredags.

Mandra: {#lang_emotions_flower} Grattis i efterskott till Vilya! {#lang_emotions_flower} Stort att hon blivit fyra år.
    Förstår att fyra nätter i Idre som första övernattning känns lite väl tilltaget. Här har ingen av pojkarna sovit borta utan oss ännu.

Assar: Stackars femåring . Skidolycka eller annat? Makens då sexåriga systerson åkte hem ifrån fjällen med handen och underarmen i gips, men han hade ramlat ner ifrån våningssängen.

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • asap

Milla - Bra gjort av maken din! Undrar om han läser här ibland?
    Japp, det var en skidolycka som slutade med gipsat ben. Snopet med våningssängen.

• Mandra

pyttis > Oj vilken ordentlig reaktion hon fick lillstumpan. Stackarn. Lite extra kramar till dig och till maken såklart som vart så ledsen.

AssarP > Ja, så tänker jag också. Kan vi få till några helger som de vill ha barnen från nu och fram till nästa påsk så absolut. Vi är ju som sagt inte bortskömda med barnvakt några timmar ens så det är nog jag som behöver terapin och vänja mig vid tanken mest

Milla C > Wow, tror han läser dig riktigt bra ibland. Vad skönt att han gjorde det valet och lät dig gå först. Det behövde du. Både egentiden och bekräftelsen från honom.

tack för grattisar till Vilya!

Föresten, Vilyas favorit presenter var en my littlepony från mormor och en dagbok från mormor. Båda har gjort henne sällskap i sängen inatt. Dagbokens första sida är redan fylld med ord och namn som hon skrivit
    Tyra som vi firade samtidigt

• Mandra

och dör gick det iväg utan att jag skrev klart.

Tyra som vi firade samtidigt har inte kommit dit att hon har en favorit present än. Det är napp och nuttefilten som gäller ett tag till skulle jag tro.

• Piggley Wink

Mandra: Har du recept på den där risotton? Låter ju supermumsigt. Klart barnen inte ska åka jättelångt bort i flera dagar om de inte sovit borta utan er förut, bra beslut av dig tycker jag, även om svärmor säkert blev lite besviken...

Assar: Stackars barn, maken var och åkte skidor med arbetskamrater i helgen, två amulansutrycknngar igår kväll. Vilken fjortisresa det måste varit

Milla: Heja maken!

• Milla C
    Piggley Wink skrev 2010-03-27 19:10:50 följande:
    Milla: Jag är ju ledig på onsdag, synd att du bor så långt bort
    Eller, så är det du som bor långt bort . Skämt åsido har jag bestämt mig för att ta med Lucas till intervjun. Eftersom vi inte har familj eller släkt här i närheten finns det ingen "naturlig" barnvakt som jag känner förtroende att lämna honom så länge hos (av de som ev skulle ha tid att ta honom).
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • malinkat

God Måndag alla, har nu hunnit läsa ikapp lite

Milla, bra att maken tog sitt förnuft till fånga så du fick komma ut! Och grattis till intervjun, blir spännande att höra hur det gått!!
    GRATTIS till Vilya!!! Kul att det blev ett lyckat kalas med en nöjd STOR tjej som somnade gott med presenter i sängen Kan hon redan skriva ord? Wow! 
    Assar - aj för bengips! Extra aj när man är fem... en jobbarkompis till Thorsten skulle åka snowboard när vi var i Colorado, ensam den dagen. Första åket, pang! Så bröt hon BÅDA armarna "Hallååååå.....? Hjäääälp....?"  Hon tog det med gott mod, det var ju lite svårt att äta med gipsade underarmar/händer och det där med att duscha och packa inför sin hemresa, fick jag assistera med.... och nu kan man ju skratta åt det
    Vi har varit i Danmark över helgen, på onsdag ska vi tillbaka, på lördag åker jag tåg tillbaka till Hamburg och på söndag är det dags för min ridresa!
  • Gladhannapanna

Grattis till stora tjejen!!! Tänk att de är fyra i år!

Milla: bra gjort av maken!!!! Lycka till med intervjun!

Att lämna bort barnen flera nätter i sträck är mer än vi är mogna för vi med, men en natt ska det bli snart! Vi fick biobiljetter + barnvakt av syrran i julklapp, inte funkat än men snart så!

Agnes bad att få sova hos dem i lördags men då sov min andra syster med familj där så hon fick itne plats. "Vi kan ta med min säng" sa hon då, gullunge!!!!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*