• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Mandra

Weeeeeeeeeeeeee, nu är jag anmäld till PV programmet i höst på högskolan. Håll tummarna för mig de närmsta månaderna.

• malinkat

Mandra, vilken härlig ramsa Tji fick du alltså Och vilka grannar, wow! Mmmmm för nybakat! Och jag håller ALLA tummar å det hårdaste!!!!! Wiiiii!

Och jag är REDO för min resa! Räknar iskallt med ömma muskler och har salvor och annat på packlistan som ska göra det enklare att komma upp ur sängen, hahahaha! Maken och kidsen stannar i DK till på måndag, sen är de till min stora glädje tillbaka i Hamburg. Tycker det är skönt, eftersom Alfred får komma till dagis och Thorsten får en lite närmre blick in i vardagen när man är ensam med barn. Han har inte beklagat sig eller gnuggat geniknölarna en enda gång, så han tar det kallt, och jag är säker på att det kommer att gå bra Men jag är i alla fall glad att han inte tog den lättaste utvägen Jag kommer också att lägga fram en kom-ihåg-lista till honom, hahahaha! Han har faktiskt själv bett om en och jag kan ju förstå det någonstans, han är ju inte den som är hemma i vardagsrutinerna hela dagarna.
    Juni, härligt att vara på hästryggen! Snart kan du sitta i sadeln utan besvär Det kommer nog snabbare än du tror.
    Vi har också alla leksaker tillsammans, det finns dock vissa saker som E inte FÅR ha än, för att hon är för liten. Men det funkar faktiskt bra här - än så länge. Blir väl mer kiv när E är större kan jag tro.
  • Gladhannapanna

Mandra: jotack, jag mår bra efter op. Jätteksönt men samtidigt är det svårare att komma ihåg att inte lyfta då...

Idag har faktiskt jag bakat bröd på jobbet, men itne smakat själv alls så klart. Luktade gott iaf.

Malin: Ha nu en riktigt rolig resa och njut i fulla drag, hoppas att det inte blir för mkt skavsår. Själv brukar jag bli öm i sittbenen när jag rider flera dagar i sträck.

• asap

Mandra - Vi har också börjat cykla mm. Det är så härligt att det är ljust så länge också, det inbjuder verkligen till ute-lek!
    Håller tummarna för att du kommer in på din utbildning!

kaz - På systersonens förskola har de som regel att man bjuder hela gruppen på kalaset, just för att det blev så mycket "skitprat" bland barnen, "Om du gör så, så får inte du komma på mitt kalas...". Enklare att bara bestämma att alla måste få vara med.

Pyttis - Inte mycket som slår doften av nybakat bröd, strongt av dig att inte ens ta en liten smakbit!

• Gladhannapanna
    asap skrev 2010-03-31 14:26:45 följande:
     Pyttis - Inte mycket som slår doften av nybakat bröd, strongt av dig att inte ens ta en liten smakbit!
    Jag kör ju Xtravaganza på helfart så jag skulle sabba allt jobb jag lagt ner senaste två veckorna om jag smakade. Men visst var det frestande, för att inte tala om de kladdkakemuffins som kollegan bakade imorse!
  • Milla C

Lite uppdatering efter intervjun i förmiddags:
    Det var inte alls rektorstjänsten, utan en förskolechefstjänst som jag inte ens sökt ! Rekryteraren hade trott att jag bara skrivit fel i ansökan, eftersom min profil passade mycket bättre för den här tjänsten . Jag har tyvärr ingen aning om om jag gjorde bra ifrån mig eller inte. Hon skulle intervjua en till imorgon och några nästa vecka, så får jag besked någon gång under veckan därpå när hon pratat med de som ska rekrytera.
    Trevligt iaf att man kommer på tal för en tjänst som passar en, även om man själv helt missat att söka den .

Och Lucas skötte sig alldeles utmärkt. Jag hade försökt få tag på barnvakt, men ingen av de tre jag ringde kunde idag tyvärr.

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Gladhannapanna

Milla: Kul att bli headhuntad även om det inte är klart eller säkert att du får jobbet!  Duktig kille som skötte sig bra under intervjun!

Du, jag ahr funderat på hur det blev med den där vagnen som stals på er förskola, rosa emmaljunga har jag för mig.

• asap
    Gladhannapanna skrev 2010-03-31 14:30:48 följande:
    Jag kör ju Xtravaganza på helfart så jag skulle sabba allt jobb jag lagt ner senaste två veckorna om jag smakade. Men visst var det frestande, för att inte tala om de kladdkakemuffins som kollegan bakade imorse!
    Mmm, frestas lagom! Om det stod ett fat med sådana här just nu skulle inte vilda tigrar kunna hålla mig från dem!{#lang_emotions_tongue_out}

Milla - Det låter bra med intervjun! Vad gäller för en förskolechef, håller de på med ekonomi och sådant? Personalplanering, gissar jag också?
  • Milla C
    Gladhannapanna skrev 2010-03-31 14:52:37 följande:
     Du, jag ahr funderat på hur det blev med den där vagnen som stals på er förskola, rosa emmaljunga har jag för mig.
    Inget nytt att rapportera. Vagnen är fortfarande borta (eller, hon som blev bestulen är ju nästan 100 på att det är hennes vagn hon sett hos en annan mamma, men det verkar vara tveksamheter om det verkligen är den eftersom hon inte fått den tillbaka)
    asap skrev 2010-03-31 14:58:58 följande:
     Milla - Det låter bra med intervjun! Vad gäller för en förskolechef, håller de på med ekonomi och sådant? Personalplanering, gissar jag också?
    Ekonomi, personalansvar, ansvar för den pedagogiska utvecklingen, sitta i ledningsgruppen för Barn- och Utbildningsnämden... You name it! (Guuud, vad har jag gett ig in på !)
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*