• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Milla C
    malin: Nej, vi firar påsk på resande fot. Lördag hos svärföräldrarna i Tyresö och söndag hos min pappa i Hälleforsnäs. På båda ställena med pojkarnas kusiner och våra syskon också.

Makens föräldrar sa förra helgen att vi fick komma när vi ville på lördag, så vi tänkte att vi skulle åka på förmiddagen när Lucas ska sova. Det tar ca 2 1/2 timme i vardera riktningen, och vi måste åka hem igen på kvällen eftersom vi ska på annat håll på söndag.
    I morse ringde svärfar. Då visar det sig att de trodde att vi skulle komma på eftermiddagen/kvällen och stanna över natten, så de hade bestämt klockan fem med makens syster. Så går det när ingen av parterna talar klarspråk.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • asap

Glad påsk!

M73 - Pixiböcker tipsade jag också om i andra tråden, och hade tänkt köpa till våra ägg. Men det fanns inte att köpa där jag trodde, så jag blev utan. Åh, vad jag saknar att bo mitt i stan i sådana här lägen!! Nu har det gått ett år sedan vi flyttade, och jag har inte vant mig alls vid det skrala utbudet här...

Milla - Typiskt! Hinner ni träffa makens syster ändå?

Vi åker till min syster med familj på middag med övernattning imorgon. Champagnen ska tydligen redan ligga på kylning, can't wait!!

• Milla C
    Assar: Jodå, vi hinner träffas. Nu är planen att åka efter lunch så att båda pojkarna får sin sömn i bilen. Sedan kommer makens syster med alla fyra barnen vid fyra, och vi åker hem när pojkarna fått sin välling och sover i bilen .

På tal om annorlunda utbud: Vi flyttade ifrån Stockholm, med dess utbud och öppettider, till Arboga, där allt som finns stänger 14.00 på lördagen och inte har öppet på söndagen. Omställning? Javisst ! Känner mig fortfarande som stockholmare...
  • asap

Milla - Skönt att ni är flexibla, både ni och makens syster m. fam., så att ni får träffas ändå.
    Jag kan tänka mig att det är svårt att vänja sig vid att inte kunna uträtta ärenden alla dagar som man är van. För vår del är det ju fortfarande samma stad som gäller för klädinköp mm., så det är som vi är vana med affärerna. Lokala orten bjuder på Ica, blomaffär, leksaksaffär och inte så mycket mer. Den stora skillnade är bara att förut bodde vi två kvarter från stadens gågata, nu tar det 15 minuter att ta sig dit. Tidigare sprang vi ut på stan så fort vi kom på att något behövdes, nu ska det skrivas listor och planeras och fixas med allt på samma gång. Svårt!

• Mandra

Hej!

Bara inne för att önska er Glad Påsk!

Vi är hos lilla mamma och myser och blir bortskämda. Kommer gå upp två kilo innan jag är hemma. Jag som gått ner 6 1/2 sen mitten av januari. Fast det är det värt. Ska nog läska er när jag kommer hem om vad vi ätit {#lang_emotions_dreamer}

Hoppas att ni har det mysigt och så. Stora Påskkramar till er alla!

• Milla C

Hoppas att alla haft en skön påskhelg.

Här har påsken varit ganska hektisk. Vi åkte till makens familj i Stockholm på påskafton (dryga två timmar enkel resa) och träffade farföräldrar, faster och kusiner (Makens syster har ju fyra barn, så det var fullt ös). och så åkte vi hem igen på kvällen. I går åkte jag med båda pojkarna till min pappa i Hälleforsnäs("bara" en timme) medan maken var och flög. Det hade nog varit jätteroligt om inte minsa systrar - som är förskollärare - som vanligt varit tvugna att tala om hur jag ska göra med Gabriel och vad han "ska kunna" som 3 1/2-åring. Kände mig faktiskt tvungen att kommentera min storasyster med ett "barnen kan reda ut det där själva kan jag säga som fritidspedagog" när hon la sig i en sak mellan Gabriel och hennes dotter som är 8 år. Jättebarnsligt, men sååå skönt !

• Gladhannapanna

Milla: Vi blir också som barn igen när vi träffas alla tre systrarna!

Det gick jättebra att köra upp till Gävle i fredags, jag var ju ganska orolig innan. Bra musik och många kisstopp. Måste ju dricka massa liter per dag pga min pulverdiet.

Var underbart att träffa barnen igen, Julia tittade på mig som om hon inte fattade att jag inte varit där hela tiden. sedan ville hon kramas länge, länge, tittade sig omkring, skrattade och klappade händerna! Sedan släppte hon inte mig på en timma minst!
    Agnes blev också jätteglad och kramades länge och ville att jag skulle natta på kvällen mm.

En jättebra påsk även om jag inte åt någonting.

Fast skönta tt komma hem igen igår.

• asap

Milla - Trist att det ska behöva bli så när ni systrar träffas!

Pyttis - Skönt att resan gick bra för dig! Jag har varit med om att barnen blir ledsna när man väl träffas efter att ha varit ifrån varandra ett tag. Det är som att de först då kommer på att man har varit borta.

Vi har också haft en bra påsk, middag med övernattning hos min syster först (lö-sö) och sedan middag med övernattning hos mina föräldrar (sö-må) och nu är vi hemma i vardagen igen. Det var otroligt lugnt på förskolan idag, mer än hälften av barnen hade ledigt.

• Milla C
    Pyttis: Vad skönt att allt gick bra. Hur länge hade ni varit ifrån varandra?

Assar: Låter som en fin påsk.
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*