• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Piggley Wink

Jag är så imponerad Pyttis att du håller dig till din diet när det finns så mycket påskgodis/mat hela helgen! Du är så duktig!

• Milla C
    Gladhannapanna skrev 2010-04-06 10:48:36 följande:
    MIlla: Från tidigt tisdag morgon till fredagseftermiddagen. LÄÄÄÄÄNGE!
    ja, det var länge att vara ifrån varandra. Jag har som längst varit borta ifrån morgonen en dag till kvällen dagen därpå. Men det känns nog längre än det egentligen är, speciellt de första gångerna.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Mandra

Hej Ladies !

Vi är hemma från vår resa till sthlm och lilla mamma. Den blev också en dag längre än tänkt. Vi har frodats i god mat och herre gud vad jag INTE kunde stå emot i helgen.
    I fredags f ick vi fläskfilé med rotgrönsaker och en kall 'nyttig' bearnaise sås. I lördags var det påsklunch med två sorters sill, rökt och gravad lax, prochutto(hur det nu stavas ) på en melonskiva, skinka, salami, potatis, prinskorv, köttbullar,  såser osv. På kvällen fick vi inkokt lax med en senapsgräddsås och potatis, sallad. Okej, vi det laget äter man för att det är gott och inte för att man är hungrig längre.
    I söndags tog vi lördagsmaten som det fanns en hel del kvar av och åt som lunch och på kvällen fick vi cock au van och när barnen somnat en osttalrik att gotta oss med.
    På måndag efter en överdådig frukost skyndade vi oss hem, rullade bokstavligen hem  i dubbel bemärkelse

Jag måste nog köpa ett träningskort i sthlm om vi stannar mer än en natt nästa gång.

Annars kom vi också hem med en ny förkylning med massor av slem och hosta, Tyra kan inte sluta hosta men vi andra mår okej, hon hostar tills hon kräks. En gång igår och en gång idag. Stackar lilla skruttan. Hoppas vi andra klarar oss.

Nu ska här pluggas för på lördag skriver jag högskoleprovet igen. Jag har inte pluggat alls i den mängd jag planerat med alla sjuka barn hemma hela tiden så har det haft en låg prioritering, lat? Hur ska jag nu slå han här hemma på fingrarna? Atttaaans.

• kaz

Glad Påsk på er!

Vi har också haft en skön Påsk med massor med mat och vin Min mamma och hennes särbo har varit på besök. Det har varit trevligt och dessutom känns det äntligen som att det är vår

Pyttis: Heja dig! Min mamma har gått ner massor med Extravaganza - var det inte det du körde? Skulle också behöva gå ner ngr kilo...

• kaz

Mandra: Stackars lilla T som är sjuk igen! Hoppas du får ro att plugga lite i veckan! Go girl!

• asap

Mandra - Mmmm, det låter gott alltihopa!! Min mamma är också fenomenal på att laga mat, så vi åker alltid dit med skyhöga förväntningar. Hittills har de blivit infriade varje gång, så också denna påsk.
    Jobbigt med ännu en förkylning, hoppas den bara är där och vänder.

kaz - Ja, nu är det vår! (Även fast det snöade så att hela gräsmattan var vit igår igen). Nu är det mesta snöfritt hos oss, några högar kvar bara, och blommorna börjar titta fram.

• Gladhannapanna

TAck för att ni peppar!!!
    Jo, det är xtravaganza jag kör.

Härligt med all god mat men jag förstår att det kan bli för mycket av det goda!

• lia76
    Piggley Wink skrev 2010-04-06 13:15:45 följande:
    Är det förresten någon som provat springcykel (www.springcykel.se)? Eller har ni kört med stödhjul?
    Har inte testat, tycker det ser så dumt ut hehe Då har jag hellre en sådan här sparkbräda eller vad de heter

Stella har en vanlig cykel med stödhjul
    (=
  • Piggley Wink

lia: Menar du sparkcykel? De har så små hjul, vi har ju stenlagd gård (=knöligt) och grusväg så det är jättesvårt med för små hjul

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*