Hej Ladies !
Vi är hemma från vår resa till sthlm och lilla mamma. Den blev också en dag längre än tänkt. Vi har frodats i god mat och herre gud vad jag INTE kunde stå emot i helgen.
I fredags f ick vi fläskfilé med rotgrönsaker och en kall 'nyttig' bearnaise sås. I lördags var det påsklunch med två sorters sill, rökt och gravad lax, prochutto(hur det nu stavas ) på en melonskiva, skinka, salami, potatis, prinskorv, köttbullar, såser osv. På kvällen fick vi inkokt lax med en senapsgräddsås och potatis, sallad. Okej, vi det laget äter man för att det är gott och inte för att man är hungrig längre.
I söndags tog vi lördagsmaten som det fanns en hel del kvar av och åt som lunch och på kvällen fick vi cock au van och när barnen somnat en osttalrik att gotta oss med.
På måndag efter en överdådig frukost skyndade vi oss hem, rullade bokstavligen hem i dubbel bemärkelse
Jag måste nog köpa ett träningskort i sthlm om vi stannar mer än en natt nästa gång.
Annars kom vi också hem med en ny förkylning med massor av slem och hosta, Tyra kan inte sluta hosta men vi andra mår okej, hon hostar tills hon kräks. En gång igår och en gång idag. Stackar lilla skruttan. Hoppas vi andra klarar oss.
Nu ska här pluggas för på lördag skriver jag högskoleprovet igen. Jag har inte pluggat alls i den mängd jag planerat med alla sjuka barn hemma hela tiden så har det haft en låg prioritering, lat? Hur ska jag nu slå han här hemma på fingrarna? Atttaaans.