• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • BackinBlack

Pyttis: Jag har aldrig skrivit högskoleprovet heller.

kaz: Mina barn fick bara inte välling på natten till slut. Jag gav nappen och kämpade med att få dem att somna om igen. Och ge vatten istället för välling.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • asap

kaz och Mandra - Otroligt, tur man inte jobbar på FK, inte många glada kunder efter sådana köer!

kaz - Jag hade nog också testat att minska mängden successivt för att sedan ge vatten istället. Förhoppningsvis blir det sedan inte längre värt att vakna för, så att ni slipper ge något alls på natten.

• Gladhannapanna

Kaz: Vi började med att servera vällingen kall när vi skulle vänja av Agnes. Minskade mängden också. Det skulle itne vara mysigt att äta på natten helt enkelt.
    Efter ett tag spädde jag ut den med vatten och efter att ha smakat en gång på det valde hon bort den själv!

Visst hände det länge efter det att hon kunde få en flaska de gånger hon inte kunde komma till ro om hon vaknat av en dröm eller ngt, men i princip var det slut vid 18 månader.

• kaz

OK, låter vettigt med att dra ner mängden. Grejen är att när jag har gjort det (och hon druckigt välling tidigt under natten) så har hon sedan vaknat en 2:a gång. Jag tänker att jag kanske kan "toppa upp" henne med välling runt 22:30 när jag själv går och lägger mig och sedan ge mindre mängd + utspädd när hon vaknar på natten. Låter som en plan

• lia76

Jag är trött efter högskoleprovet. Nu är mitt huvud tomt... Fast det var det väl innan ockcå (mer eller mindre).
    Nu har jag börjat fått ont i huvudet också (hur man nu kan ha ont i något som inte finns)

(=
  • Mandra

kaz > Lycka till med dina planer för lugna nätter

Ok, nu har jag skrivit högskoleprovet och det var SJUKT va tiden sprang iväg idag. Idag fastnade jag på LÄS delen. Jag läser så långsamt att det  är löjligt. Jag han bara läsa och svara på 3 av 5 texter. Dvs svara på 12 av 20 frågor heh
    4 frågor till han jag inte svara på, 2 på DTK och 2 på NOG. Trots det så tror jag att jag höjt mig från i höstas och då missade jag bara 3 frågor totalt om jag minns rätt. Något 1.8 + kom jag inte ens nära till sambons stora glädje
    Men blommor stog på bordet när jag kom hem och en biff bourgogne innan han visste hur det gått. Min pärla som berömde mig för ett gott dagsvärke oavsätt utgång.

• asap

Mandra och Lia - Bra jobbat!! Och Mandra - helt rätt av din sambo att berömma dig avsett utgång. Han visste ju att du gjort ditt bästa hela dagen!!
    (Jag vet inte om det är den ryska skolan, men jag känner en med en rysk mamma. När han var liten tränade och tävlade han i judo, och när mamman för en gångs skull kom med på en tävling kommenterade hon bara det hela med ett "du vann ju inte." Jag vågar påstå att det är inställning och utfört arbete som räknas, inte resultatet!)

Jaha, familjen sover och här sitter jag och väntar på att de ska vakna. Idag ska vi ut och vårstäda gatan med grannarna, sopa grus och ställa fram blomlådor och så.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*