• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • asap

vi4 - Underbar gammelfaster! Hoppas man själv blir en sådan som "kvistar över till Amerikat". Jag tror din kursares teori kan stämma, vedhuggning, vedspis och kokkaffe gör nog inte att man lever kortare iaf.
    Jobbigt att liten är sjuk, hoppas det vänder nu med vätskeersättn.
    Jag tyckte det var jobbigast precis innan försäljningen av lgh, fotografering av den och visning etc. När väl det var klart kan man ju göra ordentliga budgetar och räkna på saker och ting, och börja packa utan att tänka på hur lgh ser ut. Hoppas det får gå smidigt för er alltihop!

malinkatarina - Kul med kompisbesök. Fördelen med att bo utomlands - när man väl träffas gör man det i en hel vecka!

Idag känner jag att min förkylning har vänt, det är nästan värt att vara sjuk för att känna hur det är att orka plötsligt en dag. Underbart! Tvättmaskin och diskmaskin går för fullt, blommorna är vattnade, paket uthämtat på posten (två nya böcker, längtar till kvällsläsningen i sängen!) mm. En bra dag!

• sirre

Hej alla Har tyvärr inte hunnit läsa något direkt nu men tänkte bara säg att allt är bra med oss. Jag låg sjuk heeela helgen men lagom till jobb igen så försvann febern... Ipren är ju sååå mycket effektivare än alvedon och när jag väl fick hem det så försvann min höga feber utan att komma tillbax

Vi har varit dåliga i magarna allihop men barnen har varit pigga i övrigt så jag har lämnat på dagis... de har inte sagt något iaf.

Vi4; Får ni vinst på försäljningen tror jag ni kan göra uppskov på skatten då ni köper nytt hus under samma år så slipper ni den kostnaden nu. Det ansöker man om i deklarationen, om du nu inte redan visste det

Krya på er alla

• Gladhannapanna

har varit föräldraledig på förmiddagen för att maken skulle kunna jobba lite. passade på att hänga ut lite tvätt, underbart med lakan som torkat i vinden!

• Mandra

Vi 4 > Gott att se dig! Hoppas lillpys kryar på sig snabbt. Jag kan tänka mig att det är en hel del saker att ta tag i med köp och sälj av hus/lägenhet. Tur ni dubblekollar företagen, jag såg ett sånt där skräckprogram med Martin Timell, igår tror jag. Hua så folk blir lurade ibland. Lycka till med allt där! Vilken superfaster. Så inspirerande med alla dom här gamla

malinkatarina > Åh vad härligt med allt besök. Och bästa vänner är ju juvligt att få rå sådär. Hoppas ni har mysiga dagar, intensiva kan jag tänka med alla barn. Och skrattfyllda kvällar då ni kommer ikapp

AssarP > Grattis till den vända förkylningen ! Nu håller det i sig, det känner jag på mig.

sirre> Åh hej på dig! Vad trevligt och skönt att ni är på bättringsvägar. Jag hoppas det håller i sig. Hur har det gått med tösabitens urinvägar? Verkar det utläkt nu?

pyttis > Yey, jag kan inte komma på något mysigare än att sova på soltorkade lakan. Dom doftar ju ljuva drömmar redan när man läggeer sig ner på dem.

Här finns inget nytt att berätta. Barnen är febriga och hostiga och jag med.

• kaz

Kram till alla sjuklingar! Nu får det räcka! Friska barn åt alla

Vi4: Lycka till med försäljningen! Håller tummar och tår! Kram

• sirre

Mandra; Ja, hon har inte haft problem med det alls sen säkert ett år tillbaka nu! Överhuvudtaget så är hon en frisk tjej... peppar,peppar... hon är knappt förkyld längre. Jag vet jag kommer säkert få äta upp jag skriver detta Så jag hoppas det blir så med lillebror oxå Krya på er vännen!!!

• asap

Pyttis - Härligt att torka-tvätten-utomhus-säsongen har börjat nu!

Mandra - Hoppas ni mår bättre idag så att ni får en skön helg!

sirre - Ja, man vågar nästan inte knysta om att de är friska för då kommer väl nästa sjuka som ett brev på posten... För mig räckte det med att jag bara tänkte att jag skulle ta bort sovpuckarna under huvudänden på Gs säng så blev han förkyld igen. Han har haft huvudänden höjd sedan påsk. 2009.

Maken och barnen har just pyst iväg till en annan fl pappa med två barn på play-date. Själv tänkte jag söka lite jobb under tiden, men det är TRIST nu. Jag väntar besked från ett par ställen och har så svårt att söka vidare innan jag vet hur det blir. Jobbigt att de alltid ska ta så evinnerligt lång tid på sig att klämma fram beskedet.

• Gladhannapanna

"Ropen skalla hälsa och jobb åt alla!!!"

Smyger mig undan och surfar lite men måste strax gå ut och visa mig.

Båda våra barn är också förkylda men itne så påverkade så de orkar leka mm som vanligt.

• M73

appropå pigga åldringar läste jag precis en kul bok mariasbokliv.wordpress.com/2010/04/16/hundraaringen-…jonas-jonasson/

Nu ska jag försöka roa stora o få lilla att somna, hon sover som en kratta dagtid nu o något bättre på nätterna. Misstänker att det mest är att hon insett att man missar saker när man somnar?

• asap

Pyttis - Hoppas på snabbt tillfrisknande då.

M73 - Kul bok!
    Man vill ju inte missa något kul genom att sova bort tiden...

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*