• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • asap

Siggan - Typiskt att det ska krångla när man är själv med barnen, men det löste sig ju rätt bra till slut ändå. Hoppas natten blev bra sedan.

• Piggley Wink

Bara för att maken inte var hemma såklart Stökigt när de inte somnar som vanligt, och två sovvägrare låter inte kul när man är ensam...

• Siggan

Uppdatering: K sov till 03. Sen vaknade han och var hungrig. Ammade på ena sidan, men tokvägrade andra sidan. Trodde han skulle somna om men ikke. Skrek en timme innan han till slut accepterade andra bröstet. Trippelsuck. Sen sov A till 07 och K till 07.30.

Har idag försökt få honom att äta er mat och han har ätit 2 hela portioner gröt och en liten portion middag. Det är jättemycket för att vara han. och sen sov han 4 timmar mellan 09.30 och 13.30. Så han fick inte sova något mer efter det. Det gick att lägga honom kl.19 och nu hörs första pipet...

en svensk tiger
  • kaz

Siggan: Håller tummar och tår för en bättre natt inatt!

Vi4: Vilken chock! Men vilken man...

Här är båda barnen snoriga och lätt febriga. Vi planerar att vabba halva dagen var imorgon. Har jobbat ikapp lite nu men borde eg. gå och lägga mig med tanke på att natten sannolikt blir stökig.

• asap

Pyttis - Det gick bra, tror jag. Jag har faktiskt inte smakat saften än, men det såg ut som och luktade som saft iaf.

kaz - Jobbigt med snuva och vab. Hur går det annars på nya jobbet, känns det bra?

• Mandra

AssarP > Jag blir så avis på din trädgård och allt som växer i den. Låter som en dröm i mina öron. Så mysigt och spännande att se den förändras framöver Mums för hemkokt saft!

kaz > Hoppas barnen blir snabbt friska. Ja, hur trivs du på jobbet? Vad skönt att du kan ta med det hem och jobba ikapp lite ibland?!

Sambon är sjuk... igen, barnen är båda äntligen feberfria ... igen, men hostar så mycket fortfarande och slemmar att jag itne vet vad jag ska tro. Dom blir hemma ett par dagar till i alla fall. *suckar lite*

• Milla C

Är det någon som bor i närheten av Arboga som vet någon som skulle vara intresserad av att jobba som "dagmamma" de två första veckorna i maj? Jag ska på anställningsintervju på ett förskollärarvikariat imorgon (jippie !), men problemet är att om jag får det så börjar det den första maj, och maken kan inte gå på föräldraledigt förrän den 17:e...

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • asap

Mandra - Ja, det är så mysigt med egen trädgård. För mig var det största anledningen till att vilja flytta till hus.
    Jaså, var det sambons tur att bli sjuk nu. Gustav och jag snorar massor fortfarande, det verkar vara något som tar lång tid på sig att försvinna. Kanske samma för dina tjejer?

Milla - När ska Lucas börja förskolan? Till hösten? Hoppas det löser sig för er med barnvakt så att du kan ta jobbet om det blir så!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*